Ingerul noptii de Becca Fitzpatrick – recenzie carte

Titlul original: Hush, Hush
Traducerea: Simona Toroscai
Anul aparitiei: 2010
Numar pagini: 272

Gen: Young Adult, Fantasy, Romance, Paranormal Romance

Seria Hush, Hush: 1. Ingerul noptii – Hush, Hush (2009) 2.Crescendo – Crescendo (2010) 3. Tacere – Silence (2011) 4. Finale (2012)

Pentru Nora Grey, dragostea nu face parte din plan. Nu s-a indragostit niciodata de vreun baiat, in ciuda eforturilor depuse de Vee, prietena ei cea mai buna. Dar zambetul sagalnic si ochii patrunzatori ai lui Patch o atrag mai presus de orice ratiune. Patch pare sa se afle oriunde este si ea si pare sa o cunoasca mai bine decat prietena ei cea mai buna, iar Nora nu se poate decide daca sa-i cada in brate sau sa fuga din calea lui cat mai departe. Dupa o serie de intamplari inspaimantatoare, tanara se gaseste prinsa intr-un joc al razbunarii unde nimeni nu este ceea ce pare a fi, taberele se schimba si ascund secrete periculoase. In mijlocul unui stravechi conflict intre nemuritori si ingerii cazuti, Nora trebuie sa-si infrunte temerile si sa lupte pentru viata si dragostea ei, iar o alegere gresita o poate costa viata.

Daca tot am citit cartea Damnare de Lauren Kate,mi-am propus sa continui tot pe tema ingerilor cazuti,asa ca am trecut la o alta autoare – Becca Fitzpatrick. Cele trei carti din seria Hush, Hush le aveam de ceva timp in biblioteca, dar nu am fost tentata sa aflu prea repede despre ce ar fi vorba in ele decat dupa ce am vazut anumite comentarii pe internet precum ca ar fi mai reusita aceasta serie decat Fallen de Lauren Kate. Primul lucru pe care l-am remarcat in “Ingerul noptii” a fost doza mare de umor cu care a fost imbracata povestea. Replicile dintre Nora si Vee/Nora si Patch, m-au facut sa rad destul de des. Dar pe parcurs m-am trezit ca ironia ia locul umorului, iar povestea fantasy imbinata cu momente romantice se transforma intr-un thriller in toata regula si abia mult mai tarziu am fost introdusa in misterioasa lume a ingerilor cazuti. Actiunea este destul de alerta, personajele sunt destul de bine conturate, iar evenimentele desfasurate pe parcurs au facut ca totul sa fie destul de confuz pentru protagonista noastra. Autoarea ne ofera destul de multe piste false si abia spre sfarsit ni se dezvaluie adevarul. Dar toate aceste elemente au dat savoare lecturii si mi-a fost greu sa las cartea din mana.

Ingerul noptii (4)Avem parte atat de o povestea romantica – certuri, impacari, scene de gelozie,dar si de urmariri ca-n romanele politiste, dar ceea ce m-a atras in primul rand a fost modul cum Becca Fitzpatrick a conturat povestea ingerilor cazuti. Spre deosebire de ceea ce stim despre ingerii din Biblie,in povestea lui Fitzpatrick ni se devaluie faptul ca ingerii sunt rai,razbunatori, ispititori, cu intentii ascunse. Dupa ce Adam si Eva au fost alungati din Gradina Raiului, au fost trimisi pe pamant ingeri care sa vegheze asupra oamenilor, dar unii ingeri au vazut ocazia de a castiga bani si putere si si-au parasit indatoririle ca sa traiasca printre oameni. Si pentru acest lucru si-au pierdut aripile, fiind exilati pe pamant pana la Judecata de Apoi. Ca pedeapsa pentru tradarea lor, sufletele acestor ingeri cazuti au fost scoase din trupurile lor. Pur si simplu au fost lasati sa rataceasca pe pamant ca spirite decazute. Adesea, acestia au fost asemanati cu demonii care poseda trupurile oamenilor si-i mana inspre rau. Ei ispitesc, transmitand oamenilor ganduri si imagini direct in minte. Iar daca gasesc persoane slabe, receptive spre a face rau, ingerii cazuti pot intra in corpurile lor. Sunt greu de depistat printre oameni, forma lor spirituala fiind o replica exacta a fostelor trupuri si puterea lor de inselare sunt suficient de mari cat sa-i faca aproape si pe cei mai credinciosi sa vada un corp omenesc acolo unde acesta nu exista. Adevarata problema este ca ingerii cazuti s-au impreunat cu muritoarele si astfel s-a format o rasa rea: nephilimii. Exista o anumita perioada din an cand ingerii cazuti isi pot gasi un trup in care sa traiasca timp de doua saptamani (luna Hesvan), doar ca nu este vorba de orice trup – ci un trup de nephilim.Desigur ca niciun nephilim nu-si doreste sa fie posedat atata timp de un inger cazut, se impotrivesc si pentru ca ei nu mor, ingerii ii tortureaza pana depun juramantul de credinta. In carte se face referire la faptul ca un inger cazut isi poate recapata corpul numai daca omoara servitorul nephilim. Dar cum sa omori o fiinta nemuritoare? Toate aceste lucruri reprezinta chintesenta din “Ingerul noptii” si motivul pentru care protagonista noastra s-a trezit in plin razboi purtat intre ingerii cazuti si nephilimi.

Ingerul noptii (2)Ingerul noptii” este primul volum din seria Hush Hush, iar actiunea este povestita din perspectiva Norei Grey, o adolecencenta de 16 ani care locuieste alaturi de mama ei la o ferma de la marginea orasului Bridgewater, Maine si este eleva in clasa a zecea. Timpul liber si-l petrece in compania prietenei si colegei de banca, Vee Sky. Viata ei este lipsita de evenimente marcante pana in ziua in care antrenorul McFarland, cel care tine cursurile de biologie, hotaraste ca elevii sa-si schimbe locurile din banca pentru a da un interes mai mare studiului si astfel Nora se trezeste colega de banca cu misteriosul Patch Cipriano – inalt, brunet, enervant, straniu de periculos, “genul Levi’s negri-motor Henley negru-cizme negre – o combinatie de latino cu pirat”. Cred ca va puteti face o impresie despre atmosfera in care se desfasoara ora de reproducere umana,avand un astfel de partener. Avand in vedere ca prima lucrare consta in a afla cat mai multe informatii despre colegul de banca, Nora se vede bagata in ceata de misteriosul Patch care in afara de a o enerva in permanta, nu divulga nimic despre el. Cu toate ca ea este constienta de faptul ca tipul ascunde ceva, se simte atrasa tocmai de latura lui intunecata.

M-am simtit atrasa de Patch intr-un fel pe care nu l-am simtit fata de nimeni…Era un magnetism intunecat, manipulant, captivant intre mine si Patch. Langa el ma simteam atrasa spre marginea prapastiei…Avea o licarire in ochi care ma facea sa ma gandesc c-ar trebui sa-mi fie frica de el… si mi-era. Dar frica aceea era in egala masura atractie. Era ceva extrem de tulburator cand eram langa el. Nu ma mai recunosteam.

Ingerul noptii (3)Patch Cipriano este genul de baiat rau, viclean, arogant, sarcastic, dar si extrem de amuzant si care pastreza pentru sine o gramada de secrete. Dar ce doreste pana la urna Patch de la ea? Sa fie oare o coincidenta ca dadea peste el oriunde s-ar fi dus? Iar faptul ca intr-o seara – pe cand se afla in masina – a fost atacata de cineva care purta cagula pe fata, nu a facut decat sa sporeasca teama fata de Patch.Daca el era cel care o urmarea de ceva timp? Daca a lui era fata din spatele cagulei?

Insa in liceu isi face aparitia un nou coleg,Elliot Saunders care incepe sa o curteze. Acesta este mai tot timpul insotit de un prieten de-al sau Jules, o namila de 2,10 m si cu o comportare cam bizara. Interesul pe care il au cei doi tineri fata de ea, o indeamna sa afle cat mai multe informatii despre ei. Daca despre Patch nu gaseste absolut nimic scris in fisa de la scoala, despre Elliot afla ca mai inainte de a se transfera la Bridgewater High a fost anchetat de politie in legatura cu o crima, iar mai apoi eliberat fara acuzatii. Se pare ca a fost ultimul vazut cu victima (tanara Kjirsten de 18 ani, iubita lui).

Lucrurile incep sa se complice atunci cand Nora se duce intr-un parc de distractii si se trezeste fata in fata cu Patch care o sileste sa mearga cu el intr-un montagne-russe si la un moment dat constata ca centura de siguranta i se desfacuse.Incearca oare Patch sa o omoare pe Nora? Insa acesta nu a fost singurul incident. Pe cand era alaturi de Vee intr-un magazin, Nora isi da seama ca este urmarita de o tanara cu parul blond,iar mai tarziu Vee este atacata si jefuita de cineva care poarta cagula, dar impresia fetei a fost ca cel din spatele cagulei ar fi Patch. Dar cine sa fie oare blonda? De ce o urmarea pe Nora? Poate era doar o coincidenta nefericita ca Vee a fost jefuita la cateva minute dupa ce Nora o vazuse pe blonda urmarind-o? Sa fie oare Patch implicat in intamplarile recente? Sa fie blonda vreo fosta iubita geloasa de-a lui?

Totul ia o cu totul alta turnura din momentul in care Nora asista la o bataie dintre Patch si un amic de-al sau, Rixon. In timpul rafuielii, imbracamintea lui Patch s-a rupt, iar pe spatele gol al acestuia se putea vedea doua cicatrici groase care porneau de langa rinichi si se terminau pe omoplati, marindu-se pentru a forma un V intors pe dos. Mai tarziu, fascinata de ceea ce vede pe spatele lui, incearca sa-i atinga acea zona si datorita acestei atingeri, se trezeste trasa in amintirile lui din trecut. Si astfel ea descopera ca el este un inger cazut si ca se afla in cautarea unui nou trup, iar pentru asta e necesar sa ucida un nephilim. Dar el ar mai avea si o alta alternativa: pentru a-si recapata aripile trebuie sa salveze pe cineva de la moarte si astfel ar ajunge un inger pazitor. Ce alegere va face Patch pana la urma? Ce reactie are Nora dupa ce descopera ca el este un inger cazut? Ce rol joaca aici Elliot si Jules? Cine este blonda care o urmareste pe Nora? Ce legatura exista intre Nora si conflictul dintre ingerii cazuti si nephilimi? Ce sentimente are de fapt Patch pentru ea? Au ei o sansa de a fi impreuna?

Ingerul noptii este o combinatie intre un roman de dragoste si unul thriller care tine cititorul cu sufletul la gura pana la final. Relatia dintre Patch si Nora este extrem de delicioasa, iar finalul pur si simplu te face sa zambesti.

9,6 puncte/10

5