Legământ de protecţie. Aventuri în epoca victoriană de Anne Perry-recenzie

Titlul în engleză: A Covenant of protection
Nr. pagini : 269
An apariţie: 2015
Seria Bride: Thomas Pitt
Editura: Alma / Litera
Traducere: Tudor Călin Zarojanu

Anne Perry este o autoare engleză de ficţiune aventuri istorice, născută 28 octombrie 1938.  A devenit cunoscută pentru seria ei, Thomas Pitt şi William Monk. Născută în Blackheath, Londra, fiica fizicianului Dr. Henry Rainsford Hulme, Perry a fost diagnosticată cu tuberculoză de copil şi trimisă la Caraibe şi Africa de Sud, în speranţa că un climat mai cald ar îmbunătăţi sănătatea ei. Până în 2003 ea a publicat 47 de romane, şi mai multe colecţii de povestiri scurte. Pe lângă romanele care au consacrat-o, Anne Perry a scris şi două cărţi fantasy Tathea (1999) şi Come Armageddon (2001). (Sursă Google Wikipedia)

imagine (3)Descriere ‘’În Anglia victoriană, marcată de turbulenţe politice, o „sfântă“ spaniolă, venită să predice o credinţă proprie, respinsă ca blasfematoare de către biserica oficială, este răpită. Două dintre adeptele şi însoţitoarele ei sunt ucise cu o cruzime teribilă.
Thomas Pitt, şef de puţină vreme al Serviciului Special Britanic, investighează o răpire care se dovedeşte a atrage totul în jocul ei periculos: de la izbucnirea unui război cu Spania la liniştea propriei familii şi, nu în ultimul rând, la confruntarea cu propriile greşeli. Un roman captivant în care, până la dezlegarea misterului, albul pare negru, iar sfinţii, demoni.‘’

Cartea debutează cu o discuţie referitoare la pericolul care aplanează asupra eroinei, datorită opiniilor ei religioase şi a furiei pe care acestea le provoacă.

‘’Dacă suntem copii Domnului şi nu doar nişte creaturi ieşite din mâinile Lui, atunci, până la urmă, ar trebui să devenim aşa cum este El, cu puterea de a crea lumi. Nu în această viaţă, dar trebuie să începe m de acum, să facem alegerea care ne va fi calea. Iar maturizarea poate răni. Lecţiile trebuie învăţate, greşelile puse la punct, unele erori plătite. Întrebaţi orice copil dacă i se pare uşor să devină ca tatăl lui, dacă tatăl lui este un om mare. ‘’

imagine (1)
   Un aspect pe care nu l-am întâlnit în niciuna dintre cărţile citite până acum este acela că, deşi avem o eroină, personajul principal altfel spus, ea va lipsi pe întreg parcursul cărţii, detaliile despre ea, viaţa ei, le vom afla de la ceilalţi! Sofia Delacruz este răpită la începutul cărţii şi găsită undeva pe la ultima pagină…. Norocul nostru este că personajul principal Thomas Pitt, păstreazătradiţia şi îl vom regăsi frecvent, cumva omniprezent în această poveste! imagine (2)

‘’Ce fac ? Caut o englezoaică despre care ştiu că a adoptat Spania drept casă şi a creat o nouă ramură religioasă, care naşte emoţii puternice. Unii dintre discipolii ei cred că e o sfântă, alţii că e nebună şi periculoasă în vremuri în care lumea întreagă este pe marginea haosului. Dacă a fost luată cu violenţa, nu există nici un semn în acest sens, nici o probă şi nimeni n-a făcut vreo cerere de răscumpărare. Dacă, pe de altă parte, a plecat de bunăvoie cu cineva cunoscut…’’

Ne vom confrunta cu două crime înfiorătoare, cu un mobil pentru crimă des întâlnit, banii şi o întreagă reţea de oameni ‘’credincioşi’’. Cum este găsită eroina cărţii, ce mistere se ascund în spatele acestei răpiri, vă las să aflaţi citind acestă carte.

Detalii din viaţă scriitoarei Anne Perry

“Anne Perry a fost condamnată pentru participarea la uciderea mamei prietenei ei în 1954. După executarea pedepsei, şi-a schimbat numele din Julieta Hulme în Anne Perry. În iunie 1954, la vârsta de 15 ani, Hulme şi cea mai bună prietenă al ei Pauline Parker, au ucis-o mama lui Parker, Honorah Rieper. La 22 iunie 1954 fetele şi Honora Rieper au mers pentru o plimbare în Parcul Victoria, în oraşul Christchurch. Pe o traiectorie izolată, Parker a planificat să o lovească pe mama ei cu o jumătate de cărămidă înfăşurată într-un ciorap. Fetele au presupune că o lovitură ar ucide-o, dar a fost nevoie de mai mult de 20. În timpul procesul părinţii Julietei Hulme le-au separat, ea urmând să meargă în Africa de Sud pentru a stă cu o rudă. Parker şi Hulme au avut procesul în Christchurch în 1954 şi au fost găsite vinovate la 29 august acelaşi an. Deoarece erau prea mici pentru a fi luate în considerare pentru pedeapsa cu moartea în conformitate cu legislaţia din Noua Zeelandă, la momentul respectiv, au fost condamnate să fie „reţinute la plăcerea Maiestăţii Sale”. În practică, au fost reţinute la discreţia ministrului justiţiei.’’ (Sursă Google Wikipedia)

editura-literaCartea Legământ de protecţie. Aventuri în epoca victoriană de Anne Perry poate fi comandată de pe site-ul Editura Litera. Pentru a fi la curent cu apariţiile şi reducerile de cărţi, puteţi urmări noutăţile editurii atât pe site, cât şi pe pagina de Facebook.

Cartea poate fi achiziționată și librăriile online agreate.

Autor: Iliuţa Răduţi