Bună, iubire – Karen McQuestion – Editura ACT si Politon – recenzie

Autor: Karen McQuestion

Traducere: Cătălina Pătrașcu

Editura: ACT si Politon
Anul aparitiei: 2023
Numar pagini: 320

Gen: romantic

Bună, iubire / Hello Love de Karen McQuestion este o frumoasă poveste de dragoste în care o cățelușă adorabilă pe nume Anni joacă un rol decisiv. Așadar, dacă sunteți în căutarea dragostei, iar aceasta întârzie să apară, de ce nu vă gândiți să vă luați un cățeluș? Câinii pot fi niște mesageri extraordinari ai sentimentelor umane, după cum vom vedea și în acest roman, în care Anni va fi un complice extraordinar la o cerere în căsătorie care s-ar putea lăsa cu câteva lacrimi din partea ta, dragă cititorule.

Trăiesc cu impresia că am primit cel mai frumos cadou de Crăciun! Nu mă refer la cadoul primit din partea lui Moș Nicolae, ci la ceea ce mi-a oferit autoarea Karen Mcquestion: o poveste potrivită pentru o seară răcoroasă de decembrie, cu o acțiune extrem de captivantă, construită în mare parte pe coincidențe sau întâlniri întâmplătoare, cu personaje încântătoare și pline de viață, cu momente tensionate care se întrepătrund cu scene înduioșătoare, totul învârtindu-se în jurul lui Anni, o cățelușă foarte inteligentă, mai intuitivă decât majoritatea oamenilor. O corcitură după înfăţişare, o campioană după inimă.

În perioada sărbătorilor de iarnă, simt nevoia să citesc dulci povești de dragoste sau romane care dezvăluie latura frumoasă a naturii umane și care redau încrederea în finalurile fericite, iar cartea de față mi-a oferit exact ce mi-am dorit. Am avut impresia că urmăresc un film bun, marca Hallmark, am simțit din plin magia iubirii, care apare exact când nu mai crezi, am urmărit cu plăcere cum se intersectează viețile tuturor personajelor și, mai ales, am descoperit lecțiile de viață pe care fiecare dintre acestea ni le predă despre dragoste, umanitate și familie.

Conexiunile dintre diferitele personaje, ritmul alert al acțiunii, atmosfera din ce în ce mai tensionată, pe măsură ce fiecare potențială întâlnire îi aduce mai aproape pe cei doi protagoniști, scrierea remarcabilă – toate acestea m-au făcut să trăiesc intens povestea, să mă conectez la emoția personajelor. Au fost părți din carte care mi-au adus zâmbetul pe buze, precum încercările mătușii Doreen de a-i face lipeala lui Dan cu diferite femei, discuțiile dintre Andrea și prietena ei cea mai bună, Jade, despre bărbați, intrarea protagonistei prin efracție în casa celor care o furaseră pe Anni și sustragerea cățelușei, dar au fost și părți care m-au întristat, precum amintirile lui Dan despre soția lui decedată, încercările eșuate de a o găsit pe Anni și multe altele.

,,- Vreau să spun că ai făcut o fixaţie pentru câinele ăsta. S-a întâmplat ceva în timpul workshopului cred. Când ai spus: „Hello, iubire”, universul a crezut că-ţi doreşti un căţel, nu un bărbat.

– Păi, cel puţin Anni nu-mi va frânge inima.“

La un an de la moartea soției sale, Dan își găseşte cu greu puterea de a merge mai departe. Atât el, cât și fiica lui, Lindsay, merg la psiholog, pentru a învăţa să se deprindă cu noua normalitate. Doar Anni, cățelușa lor iubită, îi ajută să treacă mai uşor peste nopţile lungi în care singurătatea pare şi mai apăsătoare. În momentul în care Anni este furată din fața casei, cei doi sunt devastați și fac tot posibilul să o găsească. Pe măsură ce lunile trec fără să dea de urma celor care au furat cățelușa, Dan se vede nevoit să înfrunte adevărul: probabil că Anni nu avea să se mai întoarcă. Speră doar ca ea să fie găsită de o persoană care să aibă grijă de ea, să fie bună cu ea.

,,Fără Annie, orele ar fi fost de nesuportat. Căţeluşa fusese un terapeut mai bun decât psihiatrul la care mergeau. Dan vorbea cu ea, îi mărturisea necazurile și îi povestea ce făcuse peste zi. Câinele avea obiceiul să-şi încline capul atunci când i se vorbea, lăsând impresia că înțelege. Iar în clipele în care se simţea cel mai rău, atunci când era atât de deprimat încât viaţa i se părea fără sens, ea îi aducea invariabil lesa, cerându-i să o scoată la plimbare. Cumva, întotdeauna se simțea mai bine afară. Aerul proaspăt, un picior pus înaintea celuilalt – îl ajutau mereu. Făcuse plimbări lungi împreună cu Anni, mergeau pe aleea prăfuită din faţa casei, apoi se avântau până în pădure şi pe câmpurile de dincolo de ea. Și era întotdeauna mai vesel când se întorcea casă decât atunci când ieşea pe uşă.

Da, Își iubea fiica, ţinea la prieteni şi la rude, îl respecta pe terapeut. Dar Anni îi alinase suferinţa mai mult decât toți la un loc.”

Într-o altă parte a oraşului, Andrea Keller, manager de birou la agenția imobiliară McGuire Properties, încearcă să își revină după un divorţ destul de urât. Într-una din zile, ea primește  două plângeri cum că niște chiriași cazați în una dintre proprietățile administrate de ea, dețin ilegal un animal de companie. Andrea se duce la fața locului, unde descoperă un animăluț înlănțuit pe un balcon în zăpadă. Inițial, vrea să contacteze autorităţile, ca să denunțe un abuz împotriva animalelor, dar renunță la această idee pentru că nu știe cât va dura până va fi investigată infracțiunea. Fără să ia o decizie conştientă, intră prin efracție în apartament și fură cățelușa, cu gândul să o păstreze și să îi ofere iubirea pe care o merită.

Un joc al destinului face ca drumurile lui Dan şi ale Andreei să se intersecteze de nenumărate ori, fără ca cei doi să îşi dea seama că aceste întâlniri nu sunt câtuși de puţin întâmplătoare. Între ei există o atracție, fără doar şi poate, dar Andreei îi este frică să nu fie respinsă. Fostul ei soț o părăsise pentru o blondă vulgară, iar respingerea bărbatului îi distrusese sufletul și stima de sine, așa că acum își păzea inima. Oare cei doi își vor da seama că au ceva în comun, pe Anni? Va reuşi cățelușa să unească aceste două suflete rănite?

,,- Cred că voi aştepta să mă întâlnesc cu el la cafenea întâmplător, spuse Andrea. Dacă nu se va întâmpla, atunci nu a fost să fie.

– Nu a fost să fie, spuse Jade, imitând-o cu ușurință. Nu-mi spune că laşi universul să decidă. Universul are lucruri mai bune de făcut. Trebuie să preiei controlul. Să faci cumva ca să se întâmple. Fă precum spune Martina Dearhart! Deschide-ţi larg braţele şi spune: „Bună, iubire!”

,,Bună, iubire” este o poveste înduioșătoare, care ne vorbește despre miracolul celei de-a doua șanse, despre curajul de a lupta pentru ceea ce îți dorești, dar și despre faptul că bucuria vine din lucrurile mărunte. O carte numai bună de citit în nopțile reci de iarnă, stând confortabil în fotoliu, cu o cană de ciocolată caldă alături. O lectură perfectă pentru toate persoanele care adoră finalurile fericite.

Cartea este disponibilă pentru comandă în librăria cartepedia.ro