ROMAN NOMINALIZAT LA GUARDIAN FIRST BOOK AWARD ÎN 2011
DISTINS CU ALEX AWARD, ACORDAT DE AMERICAN LIBRARY ASSOCIATION ÎN 2012
RECOMANDAT DE KIRKUS REVIEWS ŞI PUBLISHERS WEEKLY
DREPTURILE DE TRADUCERE VÂNDUTE PÂNĂ ÎN PREZENT ÎN PESTE 30 DE ŢĂRI

Urmărind periplul aventuros al unui circ fermecat, romanul talentatei tinere scriitoare Erin Morgenstern este o magică poveste de dragoste pentru cititorii de toate vârstele.
Circul soseşte fără veste. Fără înştiinţări, fără afişe lipite pe stâlpi sau panouri. E pur şi simplu acolo unde ieri nu era nimic.
Sub cupola corturilor nocturne, în dungi albe şi negre, te aşteaptă însă o experienţă cu totul unică, o sărbătoare a simţurilor – poţi să te pierzi într-un labirint de nori, să rătăceşti prin meandrele unei grădini luxuriante construite din gheaţă, să priveşti uimit la contorsionista tatuată care se strecoară într-o minusculă cutie de sticlă şi să te îmbeţi cu miresmele de caramel şi scorţişoară ce adie ameţitor prin aer.
Bine aţi venit în Le Cirque des Rêves! însă, în spatele norilor de fum şi al oglinzilor, se derulează o competiţie crâncenă – un duel între doi tineri magicieni, Celia şi Marco – antrenaţi încă din copilărie să concureze într-un „joc” implacabil de către maeştrii lor misterioşi. Necunoscută celor doi, aceasta este însă o confruntare din care doar unul dintre ei va reuşi să iasă învingător, iar circul este scena pe care se desfăşoară o bătălie cumplită a imaginaţiei şi voinţei.
Dar când o dragoste profundă, pasionată şi magică se înfiripă între cei doi protagonişti, bătrânii lor maeştri trebuie să intervină, iar consecinţele vor fi periculoase pentru toţi cei implicaţi.
O poveste seducătoare, plină de aventură, magie şi poezie, un basm cuceritor pentru cititorii de toate vârstele.
„Din când în când descoperi câte un roman atât de magic, încât n-ai cum să mai scapi din mreaja lui. Circul Nopţii este una dintre aceste piese rare – acaparator, minunat scris, pe de-a-ntregul fermecător. Dacă aţi hotărât să nu citiţi decât un roman în acest an, acesta este cel pe care nu trebuie să îl rataţi.” – DANIELLE TRUSSONI
Circul Nopţii este o poveste splendid concepută, comparabilă cu scrierile lui Hans Christian Andersen şi Oscar Wilde, întrucâtva asemănătoare Lupului de stepă al lui Hermann Hesse, de la care a împrumutat câteva condimente primejdioase. Povestea este scrisă cu măiestrie şi invită la interpretări alegorice, chiar dacă suspansul discret, dar permanent prezent îi dă un farmec compulsiv. O lectură fermecătoare.” – KATHERINE DUNN
Circul Nopţii m-a făcut să mă simt fericită. Cu spirit ludic şi imaginaţie debordantă, Erin Morgenstern a creat circul la care am visat mereu şi l-a populat cu doi magicieni îndrăgostiţi unul de celălalt, dar prinşi într-un duel tensionat, cu pisicuţe inteligente, cu adevărate reprezentaţii de eleganţă şi frumuseţe şi cu ceasuri complicate. O carte încântătoare.”– AUDREY NIFFENEGGER
Întunecat ca funinginea şi strălucitor ca soarele, Circul Nopţii mă ţine cu voia mea prizonieră într-o lume de o frumuseţe aproape insuportabilă. Iată o poveste de dragoste de proporţii copleşitoare, care înalţă, distruge, iar în ultimă instanţă transcende. O reverenţă adâncă în faţa lui Erin Morgenstern. Aceasta este una dintre cele mai bune cărţi pe care le-am citit vreodată.”– BRUNONIA BARRY
Un debut copleşitor. Circul Nopţii te atrage într-o lume pe cât de întunecată, pe atât de uimitoare, perfect plămădită, dar având totuşi ceva de vis. Nu-ţi mai vine să pleci din ea.” – TéA OBREHT

Cumpără carteaCurgerea neinduplecata a timpului-Justin Go

2. Curgerea neînduplecată a timpului-Justin Go

Un roman ambiţios, o operă remarcabilă! – Booklist

Un roman iniţiatic şi totodată un tur de forţă printr-o importantă perioadă din istoria lumii, Curgerea neînduplecată a timpului este o poveste despre pasiune, moştenire morală şi curaj, care se întinde pe parcursul unui secol.
Din Arhivele Naţionale ale Londrei, de pe câmpurile de luptă de lângă Somme şi până în fiordurile Islandei, Tristan Campbell, posibilul moştenitor al unei averi, încearcă să pună laolaltă piesele unui puzzle: o poveste de dragoste nebunească, o bătălie disperată dusă de soldaţi a căror speranţă e mai degrabă supravieţuirea, nu victoria, o expediţie pe cel mai înalt munte din lume.
însă pe măsură ce se apropie de adevăr, Tristan îşi dă seama că s-ar putea să caute mai mult decât o avere nerevendicată.

Poetic, epic, expansiv, sângeros ca un câmp de luptă şi tăios precum crestele Everestului. –– Interview Magazine
Debutul lui Justin Go vorbeşte despre o poveste de dragoste care transcende timpul şi sfidează convenţiile. – Publishers Weekly
Justin Go foloseşte elementele unei poveşti de succes – o avere nerevendicată, o idilă interzisă – pentru a crea un thriller cât se poate de convingător. –– Wall Street Journal Magazine
Pentru mine, scrisul nu înseamnă să mergi unde ţi-ai propus, ci să descoperi lucruri despre care nici nu ştiai că există. Chiar dacă au fost dintotdeauna în tine. – Justin Go

Îşi aminteşte ultima noapte petrecută cu Ashley la hotelul Langham, cu lumina stinsă şi draperiile trase, Ashley sărutându-i umărul gol şi spunându-i că, orice s-ar întâmpla în Franţa, totul o să fie bine, pentru că a iubi cu adevărat pe cineva e cel mai important lucru pe care îl poate cere un om de la viaţă, chiar dacă iubirea n-ar dura decât o săptămână…
Nu spune asemenea lucruri, îi răspunsese Imogen. Să nu le spui niciodată, Ashley.
Justin Go s-a născut în Los Angeles şi a studiat la Universităţile California şi Berkeley, precum şi la University College of London. A locuit la Paris, Londra, New York şi Berlin.
Curgerea neînduplecată a timpului, romanul său de debut, a fost ofertat de agenţii literari în mai puţin de 24 de ore de la primirea manuscrisului şi ulterior a fost tradus în douăzeci de limbi.

„În primăvara anului 2008, mi-am lăsat slujba din New York şi m-am mutat la Berlin ca să scriu un roman. Aveam 27 de ani. Nu ştiam nimic despre ce înseamnă să scrii cărţi, iar cartea la care lucram era complicată. A trebuit să mă documentez despre nenumărate lucruri şi să călătoresc prin toată lumea. Până la urmă, totul mi-a luat şase ani.” – Justin Go

Cumpără carteaIn spatele norilor intunecati-Anne Holt

3. În spatele norilor întunecaţi-Anne Holt

Ultimul roman al seriei Vik şi Stubø

Când experta în psihologie Inger Johanne ajunge să se implice, fără voia ei, în investigarea decesului unui băieţel de opt ani, suspectat de probleme comportamentale, bănuieşte că tragedia aceasta ascunde o realitate sordidă. În timp ce se străduieşte să descurce iţele încurcate ale unei morţi suspecte, se vede nevoită să înfrunte şi provocările din viaţa personală. Cu tenacitate si intuiţie, Inger Johanne reuşeşte să desfiinţeze aparenţele care domnesc în familia lui Ellen, prietena ei şi mama victimei, trăgând simultan un semnal de alarmă referitor la condiţia copiilor în familia modernă.

Anne Holt alege drept fundal al poveştii atacul terorist care a avut loc pe 22 iulie, în capitala Norvegiei, oferind cititorilor un thriller social complex. – AdresseAvisen

Un roman poliţist construit în jurul datei de 22 iulie 2011 – o zi neagră pentru Norvegia: pare un demers atât speculativ, cât şi riscant. Dar Anne Holt reuşeşte să creeze o naraţiune în care suspansul şi compasiunea omenească se îmbină perfect. – DAgblAdet

Cumpără carteaCicatricea-China-Mieville

4. Cicatricea-China Mieville

Aceasta este povstea călătoriei lui Bellis Coldwine, iubita lui Isaac Dan der Grimnebulin, personajul principal al romanului Staţia Pierzaniei, exilată din Noul Crobuzon şi ajunsă prizonieră în Armada, oraşul plutitor; este povestea căutării unei insule şi a unui popor uitat, a unei fiinţe miraculoase a marilor şi, nu în ultimul rând, a unei fisuri în realitate, o rana, o cicatrice, sursă a unei puteri şi a unui pericol de neimaginat.

5. Sus, în aer-Walter KirnSus, în aer-Walter Kirn

Ryan Bingham – zâmbet perfect tip George Clooney – locuieşte în Aerocosm. Adică în lumea hotelurilor de aeroport, a business class-ului, a cluburilor exclusiviste, a prieteniilor la minut şi a sexului ergonomic. Meseria lui este să concedieze oameni, dar în stilul societăţii de consum: vânzându-le iluzii.
Ryan îşi urăşte slujba, dar adoră Aerocosmul. Aşa că are două obiective: să obţină bonuri de fidelitate pe viaţă – un milion de mile de la compania Marele Vest – şi să primească un job la MythTech, o companie ,,pe val”, de marketing ocult. Într-un itinerar de şase zile şi opt oraşe, Ryan trebuie să desfacă toate iţele vieţii lui hipermoderne, în care singurătatea rulează pe ecran 3D.
,,Un roman plin de umor… Dar sub pojghiţa lui sclipitoare pândeşte întrebarea: nu cumva, făcând totul pentru un scop, ne înstrăinăm complet de noi înşine?“-Minneapolis Star-Tribune
,,Sus, în aer aruncă pur şi simplu în aer valorile Americii corporatiste. Ironia ingenioasă a lui Kirn matură întregul peisaj contemporan, cu graţie şi, uneori, empatie.”-The Wall Street Journal
,,O carte de o inteligenţă tăioasă, cu suspansul unui roman de John Grisham.” -Time Out New York

6. Emaus-Alessandro BariccoEmaus-Alessandro Baricco

Asa a fost intotdeauna pentru toti, Andre. Bineinteles ca e foarte frumoasa, aproape toti din familia ei sunt, dar trebuie spus ca ea e in mod deosebit si fara sa vrea. Are ceva masculin in ea. O duritate. Asta ne usureaza lucrurile noi suntem catolici, deci pentru noi frumusetea este o virtute morala, care nu are nimic de a face cu trupul, asa ca rotunjimea unei fese nu inseamna absolut nimic, nici unghiul perfect al unei glezne subtiri nu trebuie sa insemne ceva: trupul feminin e obiectul unei continue amanari pe mai tarziu.
După Castele de furie, în „Raftul Denisei“, un nou roman al lui Alessandro Baricco, un roman al adolescenţei frământate de întrebările esenţiale ale existenţei, al intrării dureroase în lumea adulţilor. Foarte apreciat şi de publicul tânăr, Emaus a apărut în Italia în noiembrie 2009, în 250 000 de exemplare, un prim tiraj epuizat în zece zile de la publicare. Romanele lui Alessandro Baricco sunt traduse în peste douăzeci de limbi.
Episodul din Evanghelia după Luca al celor doi ucenici care-l întâlnesc în drumul lor spre Emaus pe Isus înviat, dar nu-l recunosc, este emblematic pentru perplexitatea eroilor adolescenţi ai romanului lui Baricco: „Ne place cât de simplă şi de liniară este povestea. Şi cât de real e totul, fără înflorituri. Cunoaştem începutul lucrurilor şi apoi primim sfârşitul, dar ne lipseşte mereu sufletul lor. Suntem nu auroră, ci epilog, o perenă descoperire tardivă“.

Cumpără carteaDescendenţii-Kaui Hart Hemmings

7. Descendenţii-Kaui Hart Hemmings

Bestseller internaţional vândut în peste douăzeci şi cinci de ţări. In 2007, romanul Descendenții a câştigat Elle Magazine’s Readers’ Prize (SUA). A fost New York Times Book Review Editors’ Choice în 2008. In 2011, romanul a fost ecranizat într-un film de mare succes, cu George Clooney în rolul principal, care a câştigat Premiul Oscar pentru cel mai bun scenariu adaptat.
Narat într-un stil curajos, puternic, uneori de un umor irezistibil, Descendenţii e un roman despre o familie neconvenţională obligată de împrejurări dramatice să se reunească spre a-şi recupera propria moştenire şi identitate.
Matt King e un avocat bogat din Honolulu, a cărui soţie, Joanie, a suferit un accident în timpul unei curse de bărci cu motor şi se află în comă. Mai mult, Matt află că soţia lui îl înşela şi era pe punctul de a-i cere divorţul, iar medicii hotărăsc să o deconecteze de la aparate pe Joanie, conform cererii din testamentul acesteia. Tatăl lui Alex, o adolescentă rebelă, care are probleme cu alcoolul şi drogurile, şi al lui Scottie, aflată la vârsta tuturor întrebărilor, Matt realizează că se confruntă cu o criză existenţială fără precedent şi că lui îi revine responsabilitatea de a-i proteja pe ceilalţi membri ai familiei.

Cumpără carteaSomnul de veci-Raymond Chandler

8. Somnul de veci-Raymond Chandler

LA ÎNCEPUTUL UNEI ZILE DIN „MIEZ DE OCTOMBRIE“…
Philip Marlowe, „spilcuit, curat, bărbierit şi treaz“, merge în vizită la reşedinţa bătrânului domn Sternwood, că să se ocupe de Arthur Gwynn Geiger, care se dă negustor de cărţi rare. Fiica cea mare a gazdei are însă impresia că detectivul a fost angajat că să-l găsească pe soţul ei dispărut cu o lună în urmă.
INVESTIGATORUL AJUNGE LA LIBRĂRIE…
şi află din întâmplare că Geiger are obiceiul de a împrumuta literatură pornografică de la magazinul personal. Marlowe îl urmăreşte până acasă şi rămâne de veghe.
ŢIPETELE ŞI ÎMPUŞCĂTURILE…
care se aud dinăuntru îl pun pe jar. Detectivul se năpusteşte în casă şi-l găseşte pe Geiger fără suflare. Alături de el, o vede pe Carmen, fiica cea mică a lui Sternwood, goală şi sub influenţă drogurilor.
Somnul de veci este o poveste cu sex, droguri şi şantaj în înalta societate, spusă de un dur cinic, Philip Marlowe. (…) Ceea ce îl scoate în evidenţă este calitatea minţii care l-a conceput. Aptitudinea lui Chandler de a scrie poveşti senzaţionale se vede din multiplele întorsături ale intrigii, iar romanul se citeşte cu inevitabilitatea simplă a unei tragedii greceşti.“-Ian Rankin

Cumpără cartea