Ceea ce conteaza cu adevarat- Servicii, leadership, oameni si valori de John...

Ceea ce conteaza cu adevarat- Servicii, leadership, oameni si valori de John E. Pepper Jr.

 Ceea ce contează cu adevărat-Servicii, leadership, oameni și valori, de John E. Pepper Jr.

Titlu original: What  really mathers : Service , Leadership , People and Values (Originally published by Yale University Press -2007)

Editura: Evrika Publishing  2015

Traducător: Florina Iulia POP

Consilier editorial: Eugeniu D. MIHAI

Număr pagini:410

     John E. Pepper Jr. a petrecut 40 de ani din carieră în diverse funcții în cadrul Procter & Gamble: CEO (1995 -1999), Chairman of the Board (1995-1999 și 2000-2002), Director (1984-2003) și Președinte (1986-1995). În prezent, el se află în consiliul de administrație al mai multor companii, precum National Underground Railroad Freedom Center unde a deținut și funcția de CEO (2006-2007).

    Una din marile pasiuni ale sale, un domeniu unde a investit multă energie în ultimii 25 de ani, este cel al dezvoltării copiilor și adolescenților. A fost un susținător al organizației Evrey Child Succeeds, care ajută copiii între 0 și 3 ani aflați în mediu de risc, și este unul dintre membri fondatori ai Executive Committee of the Cincinnati Youth Collaborative, una dintre cele mai de succes organizații de mentoring și tutoring din SUA.

   John E. Pepper Jr. a absolvit Universitatea Yale în 1960, unde a fost și în consiliul Yale Daily News. Are, alături de soția lui, Francie, patru copii și locuiește în Wyoming, Ohio. „- prezentarea autorului preluată de pe coperta cărții.

   Oh….. sper că nu v-ați supărat că am scris așa multe despre autor, pur și simplu nu am putut rezuma, deoarece totul mi s-a părut foarte interesant. O carieră de succes și o familie frumoasă ne demonstrează că acest om este un model și acesta este primul dintre motivele pentru care trebuie să citiți această carte.

    Ai o afacere mică sau mare? Atunci acesta este al doilea motiv pentru care să citești această carte, „nu are rolul de a fi studiată academic sau citită pasiv”.

    Ești angajatul unei companii mici sau al unei multifuncționale? Atunci acesta e al treilea motiv pentru care trebuie să citești această carte. De ce? Pentru că locul tău de muncă e a doua ta casă, a doua ta familie, și totul are legătură directă cu buna funcționalitate atât pe plan personal cât și profesional.

   Despre carte – Autorul ne face cunoscut începutul carierei lui, una de succes, sfaturile pe care le-a primit și ne dă sfaturi din experiența acumulată pe parcursul vieții. O să spuneți de ce am eu nevoie de sfaturi? Pentru că sunt bune! Te ajută să crești ca lider și ca persoană ai ales dacă ești în primii ani de afaceri.  Te ajută să construiești bazele succesului, se analizează servirea consumatorului și se studiază tot ceea ce are importanță față de client și față de nevoile lui.

    Făcând o paranteză, având în vedere că am studiat comerțul, trebuie să adaug că este foarte important să știi să comunici cu clientul, să-i afli nevoile, să-i descrii avantajele și dezavantajele, dar cel mai important să-l lași să decidă. Atunci clientul e mulțumit, sunt șanse să revină și desigur acest lucru face afacerea să prospere,  cu pași mici, dar corecți.

     Probabil o să vi se pară plictisitori pașii parcurși de autor în compania P&G, produse pe care sunt convinsă că majoritatea le-ați folosit (TIDE, PANTENE, PAMPERS, etc.) de aceea nu este o carte pe care să o citești doar de dragul de a trece timpul, să nu ne plictisim. Această carte este o acumulare de cunoștințe și experiențe de la un om de afaceri generos, care ne oferă pe tavă succesul lui și al întregii companii, o companie de succes!

   M-a surprins că există în interiorul companiei INTRANET, prin care comunicarea cu angajații (cei care aveau curajul să-și spună opinia) era importantă pentru conducere, în urma acestei comunicări s-a putut îmbunătății condițiile și riscurile la care orice angajat este supus, îmbunătățirea calității muncii, și adevărul spus angajaților nu doar pe jumătate.

E foarte importantă corectitudinea angajatorului, cât și a angajatului.

   Făcând din nou o paranteză, în companiile din ziua de azi dacă e seriozitate din partea angajatorului, se găsesc angajați neserioși și viceversa, ceea ce duce la scăderea profitului, implicit a progresului, și bineînțeles afectează atât angajatorul cât și angajatul.

Cred că ideea de comunitate nu a avut niciodată o valoare mai mare și nici nu a fost mai mult în pericol. Are o valoare mai mare deoarece lumea în care concurăm a devenit extraordinar de complexă. Sentimentul de comunitate ne dă posibilitatea să acționăm în mijlocul complexității cu o claritate simplă care provine dintr-un scop comun, dintr-un crez unit în spiritul de conducere și din valorile și experiențele obișnuite.”

    Mi s-au părut foarte importante mai multe întrebări pe care ar trebui sa ni le punem, vă scriu doar două, sper că nu v-am plictisit, dar fiind o cărămidă această carte, sunt foarte multe lucruri valoroase de luat în considerare.

  1. Fac eu, personal, pașii pentru a construi un sentiment de comunitate cu colegii mei? Ce altceva mai mult aș putea să fac? Ce altceva voi face?
  2. Creez relații deschise cu cei care lucrează pentru mine și cu mine? Ne împărtășim reciproc așteptări clare referitoare la cum am putea lucra mai bine împreună și la cum ar putea fi îmbunătățite relațiile noastre?

     Pe final adaug că CEEA CE CONTEAZĂ CU ADEVĂRAT este încrederea, integritatea, respectul, diplomația.

    Știu că am uitat să mă opresc, deși ar fi mult mai multe lucruri de menționat vă las să descoperiți singuri citind cartea, contează!

     Acesta este un raport onest și personal al carierei inspiratorii a unui mare lider de afaceri, care a mai slujit, la fel de bine, multe alte cauze nobile. Sper ca foarte mulți tineri să beneficieze din plin în urma citirii ei.

                                                        ERNESTO ZEDILLO, fost Președinte al Mexiculuievrika-publishing

Cartea Ceea ce contează cu adevărat, de John E. Pepper Jr. a fost oferită pentru recenzie de Editura Evrika Publishing. Poate fi comandată de pe site/ul Editura Evrika Publishing.

Autor: Vero
Review overview
5
***Vero Budea (Vero)***Iubesc viața și oamenii, sunt o fire sociabilă, deschisă, loială, apreciez persoanele sincere cu coloană vertebrală, pasiunile mele sunt scrisul și cititul, deși sunt încă o amatoare. Sunt deschisă la tot ce e nou și folositor. Familistă convinsă, soție, mamă, fiică, noră și prietenă. Nu suport minciuna și trădarea. Găsesc fericirea în lucrurile mărunte. Pentru mine nu există nu pot, numai nu vreau, iar eu vreau. Literatura pe tocuri e locul unde mă simt acasă, un loc unde prietenia și bunul simț mă îmbrățișează.

13 COMMENTS

  1. Sunt convinsa ca este o carte foarte buna. Acum multi ani citeam astfel de carti dar acum nu. Nu ca nu mi-ar place sau ca nu ar fi bune. Doar ca noi stim sa fim buni la teorie dar la prictica suntem varza. Ar fi minunat sa citeasca angajatorii asa ceva dar nu o fac.

  2. Momentan, nu este o carte pentru mine. Cel putin nu am mai citit carti de genul acesta care sa-mi placa. O las pentru mai tarziu! 🙂

  3. felicitari vero!se vede ca ti-a placut! locco_smiley_10 locco_smiley_10 locco_smiley_10

  4. Multumim pentru super-recenzie, Vero. Eu unul chiar as avea stringenta nevoie de cat mai multe prezentari din astea succinte ale celor mai remarcabile idei din diferitele carti specializate si motivationale, pentru ca nu ajung niciodata sa le citesc din scoarta in scoarta si imi raman altfel necunoscute atatea sfaturi intelepte de la cei ce au reust in diferite domenii. :-p

  5. Daca stau sa ma gandesc, mi-ar fi de mare folos pe viitor, mai ales pentru jobul la care vreau sa aplic dupa studii. 🙂 O pun pe listaa. Multumesc si felicitari! locco_smiley_10

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.