Registrul domnului Carvet, de George Moisi – LiterPress Publishing – recenzie

Autor: George Moisi

Editura: LiterPress Publishing

Colecția: Foxglove

Număr pagini: 282

An apariție: 2021

Gen: Polițist

Iubesc fiecare gen literar în parte, de la romance și fantasy, la horror și thriller, bucurându-mă de tot ceea ce îmi oferă lectura. Trebuie să recunosc, însă, că romanul polițist rămâne prima mea dragoste. Îmi place să-mi pun la treabă micile celule cenușii, să potrivesc toate piesele de puzzle pentru a obține imaginea de ansamblu. Dacă nimeresc și o carte încărcată de acțiune și suspans, cu situații imprevizibile, mă simt de parca aș fi tras lozul câștigător. Iar în cazul de față, chiar pot spune că am descoperit o mică bijuterie literară.

,,Registrul domnul Carvet” mi-a solicitat atenția la capacitate maximă, mi-a pus creierul la muncă, m-a ținut într-o permanentă stare de surescitare, datorită acțiunii desfășurate într-un ritm foarte alert, iar stropul de romantism m-a determinat să mustăcesc de bucurie.

Conținutul, maniera de scriere, tematica aleasă, acțiunea explozivă, suspansul dus până la extrem, atmosfera încărcată de pericol – toate acestea m-au făcut să-mi dau seama că George Moisi are suficient de mult talent, încât reușește să se ridice la nivelul scriitorilor din străinătate.

Pe lângă forța narativă și abilitatea de a construi personaje complexe, autorul știe cum să dozeze suspansul, să ne stârnească interesul, ținându-ne cu sufletul la gură de la prima până la ultima pagină. Detaliile oferite, modul alert în care se succed evenimentele, stilul cursiv de scriere, fără acele amănunte de umplutură care să frâneze acțiunea, ne dă falsa impresie că suntem participanți activi, că luam parte la tot ce se întâmplă în carte.

,,Registrul domnului Carvet” de George Moisi este un roman polițist deosebit de reușit, ingenios construit, cu o intrigă foarte interesantă și cu răsturnări de situaţie la tot pasul. Autorul ne trezește interesul cu o serie întreagă de întâmplări neprevăzute, situații extreme, urmăriri ca-n filme, răpiri, crime, secrete, mafie, politică, FBI.

,,Pornise alături de Ben într-o aventură care se transformase de la bun început într-o poveste cu iz mafiot, însă nu dezertase doar pentru că fusese implicat, fără voia lui, în mai mult decât și-ar fi dorit. Apoi, pe parcurs, totul devenise o vânătoare, iar el aproape își pierduse familia și viața.”

Faimosul jurnalist de investigație, Ben Toricelli, este contactat telefonic de avocata Rita Decker, care îl roagă să se întâlnească cu ea în ziua respectivă, scopul fiind acela de a discuta despre firma pe care ea o reprezintă, Pro Performance Pharmaceutics. La întălnire, Ben află că respectiva companie se adresează sportivilor, amatori sau profesionişti, oferindu-le suplimente care să-i ajute în dezvoltarea performanțelor sportive. Din nefericire, câțiva atleți din statul Alabama s-au intoxicat, aparent, cu substanțele pe care compania le furniza și mai târziu au dezvoltat probleme de sănătate. Investigațiile medicale au relevat faptul că fiecare atlet suferea de o formă mai avansată sau mai puțin avansată de insuficiență cardiacă. Compania a fost interzisă pe piață până la finalizarea procesului, dar nu-și permite să închidă complet afacerea, așa că vrea să deschidă o filială în Mexic, și dorește să se folosească de aptitudinile și talentul jurnalistului. Dacă acceptă oferta, Ben va primi o sumă foarte mare de bani.

,,- Doamnă Decker, eu sunt un jurnalist de investigații politice și militare. Nu m-am lovit de industria farmaceutică și nici de sport, decât atunci când mi-am cumpărat un tub de unguent pentru dureri musculare în urma celui mai tâmpit joc de fotbal american din ajunul Zilei Recunoştiinței. Explicați-mi cu ce vă pot fi de folos?”

Ben se hotărăște să sape după informații legate de Pro Performance Pharmaceutics și ia legătura cu jurnalistul Darius Peditt, ca să discute despre cazul atleților din Birmingham. Însă, cineva pare să-i urmărească fiecare mişcările, ba mai mult, încearcă să-l scoată din joc.

,,Îşi aminti și de cele două incidente, cel de ieri, când numai norocul a făcut să nu fie zdrobit sub rotile unei maşini, și cel de astăzi, când un spărgător de maşini, aparent jalnic, intrase în posesia unui nume şi a unui număr de telefon pe care până atunci nu le considerase prea importante.”

Având în vedere că Ben este genul de jurnalist care merge până la capăt pe un fir și nu se lasă intimidat, decide să afle adevărul despre această misterioasă companie farmaceutică, iar Peditt este de acord să lucreze împreună cu el. Dar înainte de a începe investigația, încearcă să o contacteze pe Rita Decker, s-o anunțe că îi refuză oferta, însă nu reușește să dea de ea. Ulterior, află la știri că faimoasa avocată a fost asasinată, cadavrul ei fiind găsit lângă unul dintre picioarele Podului Brooklyn. Din cercetările la fața locului, se pare că ,,a fost omorâtă cu un cuțit, dar forța loviturii a fost similară cu cea a unui topor”, iar asta poate însemna că n-a fost răzbunare, ci o crimă la comandă.

,,- Posibil să fie crimă la comandă, făcută chiar de  un asasin profesionist. Vreau să spun că ea a fost omorâtă în alt loc și aruncată în boschetii de la piciorul podului. De obicei, criminalii care comit o crimă din impuls lasă cadavrul la locul faptei, nu se chinuie să-l transporte te miri unde. Plus că am impresia că s-a dorit găsirea cadavrului Ritei Decker.“

Intuiția îi spune că există o legătură între uciderea avocatei și faptul că a încercat să-l angajeze. Probabil că Rita Decker, în calitate de avocat al companiei Pro Performance Pharmaceutics, a descoperit ceva putred pe acolo, dar datorită privilegiului avocat – client, a încercat să găsească o alternativă pentru ca adevărul să iasă la iveală, și așa a ajuns să-l implice pe el, ştiind că va refuza oferta, însă nu se va opri până nu va face lumină.

Din acest moment, Ben Toricelli preia cu adevărat frâiele investigatiei. Nu se va opri până nu va mișca și ultimă piatră din subsolul comaniei Pro Performance Pharmaceutics, până nu va intra în posesia unor informații care ar putea scoate la iveală dedesupturile acestei afaceri dubioase  și legăturile dintre personajele acestei povești. Însă, cu cât se apropie mai mult de adevăr, cu atât este mai mult în pericol să fie eliminat. Totul devine o cursă contracronometru, iar ca adevărul să iasă la lumină este nevoie de registrul domnului Carvet. Cine este Carvet? Cei doi jurnaliști vor scăpa cu bine? Care a fost motivul pentru care au decedat acei atleți? Citiți cartea și veți primi toate răspunsurile!

,,Registrul domnului Carvet” abundă de mister și tensiune, reușind să țină cititorul într-o permanență stare de surescitare până la final. Nu-mi rămâne decât să vă invit să descoperiți această poveste cu iz mafiot.

,,Undeva, pe parcursul poveștii, aceasta se transformă dintr-o investigație jurnalistică într-o luptă pe viață și pe moarte, iar ei deveniseră niște justițiari. Ben nu-și dorise niciodată acest lucru, însă era prea târziu să se oprească. Nu mai era vorba doar despre descoperirea adevărului, ci și despre faptele pe care ei le săvârșiseră, fapte pentru care rămâneau răspunzători.”

Carte disponibilă pe site-ul Literpress.ro

Verifică disponibilitatea cărţii în librăriile online: ,cărtureşti

recenzii cărți polițiste