Lucette - Viața dincolo de imunitate zero - Cosmisian - recenzie

Lucette, de Cosmisian – recenzie

Lucette – Viața dincolo de imunitate zero

Autor: COSMISIAN

Editura Siono, 2021

„COSMISIAN  scrie din 2010 pe blog, prima apariție pe scena literară fiind marcată de Marele premiu „Ion Creangă” al Uniunii Scriitorilor din Iași, acordat pentru Povestea Nimburicului grădinar și Păpădița lui, în 2013. Textul este publicat cu un an mai târziu în Poveștile lui Bojdeucă XV, la Editura Muzeelor Literare. În 2019 debutează literar cu primul volum al romanului MOUELLE Roucher – Dezliterarea pe fuior de timp, la editura Libris.

Scriitorul, construitorul de lumi fascinante, îmbinări de planuri paralele dantelate și labirinturi de gând, este greu de definit:

Cine e Cosmisian? O persoană apropiată mi-a spus odată: Cosmisian e Cosmisian! Citește-l și vei ajunge să spui simplu – e Cosmisian.”

Spuneam în recenzia romanului Mouelle Roucher al autorului că textele lui nu sunt ușor accesibile, mărturie îmi stă și textele apărute pe blog de-a lungul timpului. Noul roman păstrează același stil original și inconfundabil al bunului meu prieten, dar subiectul sensibil și modul în care acesta alege să ne spună povestea face din acest roman o bijuterie literară.

Lucette este o fetiță de 8 ani diagnosticată cu o boală autoimună, aceeași care i-a furat bunica și mama. Povestea merge paralel cu file din jurnal, de unde aflăm cum s-a născut dragostea dintre Elena și Marcel, părinții Lucettei . Când totul pare lipsit de speranță și șansele ca o astfel de boală să fie învinsă sunt egale cu zero, atunci până și universul conspiră cu persoanele

În această poveste tristă găsim mai multe povești, una mai frumoasă ca alta. Fiecare având o profunzime aparte, o muzicalitate silențioasă îmbrăcată în cuvinte poetice și pline de sensibilitate. Gândurile filosofice având o notă personală care pătrunde până în adâncul sufletului. Până și Sisif devine un personaj de poveste în filele de jurnal lăsate ca moștenire și care pot fi mărturia existenței, prea scurte, a unui suflet sensibil și visător.

Poate credința și iubirea pentru un suflet inocent să învingă un diagnostic crud?

Leucemie acută limfoblastică”

„Viața își continuă demonstrativ cursul, făcând din istoria sisifului o normalitate. Cel mai greu îmi era să uit de acele momente când Lucette se simțea rău. Trecuse puțin peste un an de când Elena și-a dezrădăcinat zâmbetul și muzica din familia noastră. Când Lucette se simțea rău, vedeam în fața ochilor suferința dedublată ce a chinuit-o pe Elena, iar acum, nesătulă, își pusese ochii pe prețioasa mea Lucette.”

Neputința unui părinte față de boala ce a pus stăpânire pe copilul său și i-a răpit copilăria este ca un pumnal înfipt în inimă. Cum să găsești puterea să lupți cu un dușman invizibil care se încăpățânează să-ți răpească copilul după ce ți-a furat soția mult iubită?

„Lucette este o fetiță cu părul roșcat, ruginiu ca o pădure în plină transformare. Ochii ei jucăuși și curioși, de un albastru mare și luminos, pluteau pe albul perfect al unei dimineți ce domina cântecul păsărilor.”

O descriere poetică a unui înger cu aripile frânte mult prea devreme.

Lucette – Viața dincolo de imunitate zero  este un roman atipic și original construit din mai multe povești îmbinând durerea cu dragostea printr-o scriitură gingașă și finuță.Fiecare poveste este plină de dragoste și poezie. Bunul meu prieten, Cosmisian, creează povești pictate în culori unice pline de eleganță acordând o atenție deosebită sufletului și detaliilor care trec neobservate de cele mai multe ori prin viață.

Un roman născut din durerea palpabilă a iubirii infinite care ne-a fost pusă pe hârtie în stilul original și inconfundabil al autorului.

Te felicit, drag prieten!

Verifică disponibilitatea cărții în librăriile online: libris, elefant, cartepedia, librărie.net şi cărtureşti

***Vero Budea (Vero)***Iubesc viața și oamenii, sunt o fire sociabilă, deschisă, loială, apreciez persoanele sincere cu coloană vertebrală, pasiunile mele sunt scrisul și cititul, deși sunt încă o amatoare. Sunt deschisă la tot ce e nou și folositor. Familistă convinsă, soție, mamă, fiică, noră și prietenă. Nu suport minciuna și trădarea. Găsesc fericirea în lucrurile mărunte. Pentru mine nu există nu pot, numai nu vreau, iar eu vreau. Literatura pe tocuri e locul unde mă simt acasă, un loc unde prietenia și bunul simț mă îmbrățișează.