Mireasă de sacrificiu, de Ioana Mihaela Curaleț – LiterPress Publishing – recenzie

Mireasă de sacrificiu de Ioana Mihaela Curaleț

Editura: LiterPress Publishing

Colecția: PrimRose

Număr pagini: 172

An apariție: 2021

Gen: historical romance

Atunci când am aflat vestea că la editura LiterPress Publishing și-a făcut apariția romanul ,,Mireasă de sacrificiu”, am fost peste măsură de încântată și dornică să văd despre ce este vorba  în carte. Nici nu mi-am făcut griji că poate nu va fi pe placul meu, tocmai pentru că, la finele anului trecut, am citit un alt roman semnat de autoarea Ioana Mihaela Curaleț, ,,Recviem pentru umbre”, un thriller dark fantasy șocant și tulburător, așa că știam cât de bine scrie. Eram absolut convinsă că, și de această dată, voi da peste aceeași ,,rețetă”, ca intrigă, mister, personaje, ficțiune, cu toate că genul era altul. Dar, uite că ea a reușit să mă surprindă plăcut cu acest historical romance. Am văzut o altă fațetă a talentului ei.

Întâi de toate, țin să menționez faptul că nicio clipă nu am avut impresia că citesc o poveste scrisă de un autor roman, ba mai mult, m-am gândit că acesta carte ar fi putut fi introdusă cu succes în colecția Iubiri de poveste.

Mi-a plăcut foarte mult modul în care au fost combinate elementele de mister, suspans și romantism, acestea fiind dozate în cantități echilibrate. Scriitura lejeră, nepretențioasă, dar bine șlefuită, maniera în care era redată atmosfera acelor vremuri, dar și intriga bine închegată, cu evenimente ce se succedau într-un ritm amentitor – toate astea m-au făcut să mă bucur de o lectură de neuitat. Atât de încântată am fost de poveste, încât aș fi vrut ca acțiunea să se tot lungească, ca să mă bucur mai mult timp de farmecul acelor vremuri de mult apuse, de replicile suculente dintre protagoniști, de clipele tensionate etc.

Un alt aspect care m-a făcut să apreciez romanul de față a fost felul în care a fost creionată protagonista. Sub imaginea de țărăncuță urâțică și dolofană, se ascunde  un suflet cald și blând, o tânără talentată și peste măsură de inteligentă. Oricine intră în contact cu Joanne își dă ușor seama că nu e o persoană pe care să o judeci după aparențe.

,,Nu mai părăsise niciodată teritoriile de la Norfolk şi nici nu simţise nevoia. Îşi ocupase timpul cu pictura, muzica, cititul, dansul, plimbările călare alături de câinele tatălui ei, dar nu suporta brodatul. Fiind o fire mai tăcută, îi plăcea mai mult să asculte şi să observe decât să întreţină o discuţie, acest lucru făcând-o să pară distantă sau rece pentru cei care nu o cunoşteau.”

Ajunsă la vârsta de douăzeci și trei de ani, tânăra Joanne Bright nu mai are mult ca să fie considerată fată bătrână. Înainte de a împlini optsprezece ani a suferit din cauza pierderii mamei, însă după sfârşirea perioadei de doliu, a refuzat să-și mai facă debutul în societate, preferând să-și ducă traiul la țară și ocupându-și timpul cu totul felul de activități.

Problemele de sănătate îl determină pe baronul Bight își face griji în privința fiicei sale, așa că o trimite în Londra, la sora lui, contesa Penrose, să participe la noul sezon, în speranța că se va alege cu un soț potrivit. Din nefericire, revederea cu mătușa ei decurge complet diferit față de cum și-o imaginase ea pentru că femeia îi face, din primul moment, observaţii cu privire la înfăţişarea ei şi ,,o mai şi lua de proastă, considerând că dacă îşi petrecuse viaţa la ţară, era de-a dreptul o sălbatică, necunoscătoare a manierelor şi a regulilor nescrise ale aristocraţiei”, considerând că nici nu trebuie să-și facă așteptări prea mari că va găsi un pretendent. Totuși, la primul bal al începutului de sezon, Joanne captează atenţia ducelui de Starlight, cel mai râvnit burlac din Londra, în ciuda proastei lui reputații.

,,— Desigur, circulă multe zvonuri defăimătoare despre el, însă majoritatea sunt pure invenţii ale femeilor respinse. Cum ar fi bârfa aia ce îl plasa la nu ştiu ce orgie, iar el nici nu era în ţară atunci. Chestia e că nimeni nu l-a văzut să facă asemenea avansuri vreodată în public, până la tine.”

Însă atrăgătorul lord Willem Drake, duce de Starlight, a pus ochii pe ea din anumite motive. În urmă cu câteva zile, un vechi prieten de-al său, contele Ambrose Copeland, îi adusese la cunoștință o serie de crime în care victimele sunt doar doamne nobile și bogate, răpite din cele mai greu de crezut locuri, semn că oricine le vizează, le urmărește fiecare mișcare. Cine plănuieşte atacurile astea, cunoaşte bine situaţia fiecărei victime. Se cer recompense enorme pentru eliberarea lor, însă niciuna nu se întoarce în viață. Având în vedere că incidentele s-au înteţit în ultima perioadă, contelui Ambrose Copeland i s-a ordonat să rezolv problema și cum ducele de Starlight este singurul în care poate avea totală încredere, îi cere să-l ajute să dea de urma ucigașilor. Și pentru ca planul să aibă succes, ducele trebuie să-și aleagă o mireasă pe care să o scoată în societate, câteva săptămâni la rând, cât să arate lumii că ține la ea, și astfel, să intre în vizorul tălharilor. Iar dacă va fi răpită, să vadă cine sunt criminalii, eventual să le dea de urmă dacă va fi posibil.

,,— Îţi jur că dacă le atragi atenţia, o să fac tot posibilul să o protejez pe soţia ta şi vom pune capăt terorii.

— Bine, fie! O să-mi aleg o mireasă de sacrificiu! răspunse obosit. Sper ca ea să fie ultima expusă acestui pericol şi spre binele tău Ambrose, sper să-ţi reuşească planul, altfel o să ai de-a face cu mine.”

La primul bal al începutului de sezon, ducele de Starlight o alege pe domnișoara Joanne Bright ca mireasă de sacrificiu, mizând pe faptul că nu va fi nevoit să o suporte prea mult timp. Bărbatul  o găsea complet dezagreabilă, o ţărăncuţa urâţică şi dolofană.

,,Până şi eu văd că fata e o ţărăncuţă venită de curând în oraş şi că manierele ei lasă de dorit. De fiecare dată când îi vorbeşte cineva, ea se înroşeşte la faţă şi dă numai din cap. Nu discută cu nimeni… Mie îmi face impresia că e cam săracă cu duhul.”

Joanne își dă imediat seama că ducele i-a turnat o minciună cum că doar ea îi atrăsese atenția, așa că îi opune rezistență, se joacă cu răbdarea lui şi nu se lasă sedusă. Totuși, ceva anume o determină mai târziu să-i accepte cererea în căsătorie. De ce? Reușește ducele să-i cucerească inima? Planul lui Ambrose va da roade? Va reuși ducele să dea de urma ucigașilor? Citiți cartea și veți afla toate răspunsurile!

,,Gândurile îi zburaseră la domnişoara Bright care îi arătase că nu era interesată de el, găsind tot felul de motive să o urască, de la felul în care arăta, până la personalitatea dezagreabilă. Da, dacă o lua de soţie, atunci după răpirea şi moartea ei nu avea să se simtă vinovat prea mult şi clar nu ar fi fost în pericol să simtă dragoste sau prietenie faţă de ea.”

Carte disponibilă cu reducere pe site-ul Literpress Publishing

Recenzii cărți dragoste