Nimic mai puțin de Anna Todd - Editura Trei - recenzie

Nimic mai puțin, de Anna Todd – Editura Trei – recenzie

Anna Todd – Nimic mai puțin

An apariție: București 2018

Titlul original: Nothing Less

Nr. Pagini: 284

Romanul “Nimic mai puțin” continuă aventura lui Landon Gibson, prins între două relații care capătă amploare și valențe diferite și cărora, personajul nu este pregătit pe deplin să le facă față.

Prima parte a acestei serii, încheiată într-o notă sumbră, ne aclimatizase cu un Landon aflat într-o stare parțial confuză dar plină de speranță în ceea ce privește posibilitatea unei relații cu aventuroasa Nora. Atracția pe care o resimte față de aceasta, femeia rebelă care are câțiva ani în plus față de el și care nu este dispusă să își dezvăluie așa ușor toate secretele, până în momentul în care lucrurile scapă de sub control, capătă tot mai mult teren în detrimentul Dakotei, iubitei din liceu.

Autoarea ne poartă pașii prin nenumărate tentative, naiv creionate, de pasaje erotico-sexuale, prin care Landon descoperă puterea seducției și iubirea care se poate înfiripa atunci când atracția și pasiunea devin obsesia supremă.

Încercând să o cucerească și să o determine pe Nora să fie complet sinceră față de el, Landon se regăsește în ipostaza de a nu putea gestiona secretele noii sale iubiri, parțial din cauza lipsei de experiență dar și din cauza faptului că își dorește mult prea devreme să așeze o etichetă pe o relație inițată în secret, pornită dintr-o joacă nevinovată.

Fundalul relației anevoioase dintre Nora și Landon este presărat și cu frânturi din povestea de dragoste a personajelor principale din seria After, respectiv Hardin și Tessa. Veșnic îndragostiți și veșnic prinși în conflicte cu iz adolescentin, cuplul Hardin-Tessa, îi oferă lui Landon încă o perspectivă imatură de relație, cu care nu este în totalitate de acord, dar pe care ar fi dispus să și-o însușească dacă asta ar însemna să se bucure mai mult de afecțiunea Norei.

Aștia doi mă îmbolnăvesc. Eu sunt un cretin singuratic și ei doi sunt ca doi magneți care se atrag. Vor fi întotdeauna împreună. Știu că ăsta e adevărul. Eu nu pot fi un magnet. Ca să fii magnet trebuie să ai pe cineva de care să te lipești. E trist când îți dorești să fii magnet.”

Jocul erotic dintre cele două personaje pleacă de la o perspectivă clasică. Este atracția bine cunoscută între tipa rebelă, incitantă, misterioasă și experimentată care îți crează ideea că orice este permis și că posibilitatea de a o avea alături te va poziționa pe locul învingătorului și tipul timid, implicat, sincer, devotat și visător, lipsit de simțul aventurii, dar capabil să improvizeze dacă i se oferă spațiul de manevră.

Întreaga carte se învârte în jurul celor două personaje principale, punând accent pe trăirile și temerile lor care sunt similare dar rămân ascunse din cauza unei comunicări defectuoase de care ambii dau dovadă. Ca și acțiune, povestea oarecum stagnează, acestă parte a seriei având mai mult ca scop raportarea la situațiile create în primul volum și clarificarea anumitor aspecte.

Nora are rețineri în ceea ce privește șansele de reușită ale acestei povești de dragoste. Viața ei de dinainte de a-l cunoaște pe Landon e presărată cu decizii imprudente, care au adus-o în imposibilitatea de a oficializa relația actuală. Fără prea mult efort, autoarea ne conduce spre o pistă a poveștii în care intuim cu rapiditate că Nora este deja căsătorită și prinsă într-o relație căreia nu îi mai vede sensul. Temându-se că Landon nu va reuși să gestioneze corect situația existentă, aceasta alege să își desfășoare în paralel viața dublă, până devine din ce în ce mai dificil să găsească răspunsuri la întrebările puse.

Camera lui Landon este simplă. Patului lui e lipit de perete și are o cuvertură uni cenușie și doar două perne. Stau în prag, complet goală și încerc să mă concentrez la decorațiunile dormitorului său și nu la gândurile mele. Nu știu sigur ce să fac. Știu ce vreau să fac, dar vreau să inițieze el ce se va întâmpla. Vreau să mă pot simți mai puțin vinovată atunci când corabia va eșua, știind că el a fost căpitanul.

Prezența Dakotei, ultima și singura iubită a lui Landon, îngreunează relația dintre Nora și Landon, în acest triunghi amoros presărat cu sentimente de vinovăție, gelozie și nesiguranță. Deși pentru Landon devine clar faptul că își dorește să rămână cu Nora, este nevoit să găsească o cale prin care să îi explice și Dakotei ceea ce simte, încercând totodată să nu o rănească suplimentar. Autoarea alege ca ocazie   oportună pentru clarificarea situației, momentul când cei doi sunt forțați de împrejurări să se reîntoarcă în orașul natal pentru ca Dakota să își poată înmormânta tatăl alcoolic și abuziv.

Finalul poveștii este grăbit. Seria “Nimic mai mult / Nimic mai puțin” se încheie fără prea multe menajamente. Cuplul Nora-Landon răzbate prin hățișul de obstacole și minciuni prin omisiune și învață să se accepte așa cum sunt. Povestea lor de dragoste se transformă într-un mariaj reușit încă de pe vremea studenției lui Landon, iar cei doi crează cititorului impresia de final că nimic nu le va mai putea  perturba vreodată relația și tot ceea ce au clădit împreună.

Cele două romane din seria menționată pot fi o lectură relaxantă și plăcută pentru cititorii genului young adult / romance, cărțile fiind scrise într-o manieră accesibilă, pe alocuri amuzantă și foarte ușor de parcurs.

Verifică disponibilitatea cărţii în librăriile online: libriselefant, cartepedia, Divertalibrărie.net şi cărtureşti

recenzii cărți