Regina șampaniei, de Helen Fripp – Editura Rao – recenzie

Helen Fripp

Editura Rao Distribuție, 2021

THE FRENCH HOUSE

Număr Pagini: 350

Traducere din limba engleză – Lorena Lupu

Povestea văduvei care a creat cea mai romantică șampanie din lume

„Helen Fripp este pasionată de ficțiunile istorice și, ăn scrierile ei, este fascinată de femeile care au lăsat o amprentă puternică, în pofida vremurilor. Studierea arhitecturii, artei și a obiceiurilor din anumite timpuri o inspiră cu adevărat, cel mai mic detaliu putând constitui sâmburele unui întreg capitol. Personajele ei feminine se împotrivesc constrângerilor sociale și obțin adesea un succes răsunător, în același timp însă, și ele au defecte, fiind umane, ca noi ceilalți. Regina șampaniei este primul ei roman, a cărui acțiune se desfășoară în sudul Franței. Următorul, la care lucrează în prezent, va avea ca decor Parisul de la sfârșitul secolului al XVIII-lea.”

În ultimul timp am fost fascinată de ficțiunile istorice care au la bază o poveste reală. Documentarea poveștilor care au contat și care au rămas ca  moștenire generații întregi fac ca o carte să fie demnă de toată admirația. De fiecare dată când încep astfel de cărți am emoții că s-ar putea să nu mă prindă. Am adorat acest roman și mă simt mai bogată cunoscând istoria șampaniei care este și acum o băutură fină, elegantă și cunoscută.

Nicole Clicquot este văduva care a obținut succesul șampaniei muncind din greu și luptând împotriva prejudecăților sociale pe timp de război. Visul lui Napoleon de a cuceri lumea și întâlnirile acestuia la evenimentele sociale unde se consuma șampanie de calitatea cea mai bună, dar și consumarea acesteia în casele nobililor ruși, făcea ca exclusivitatea livrării să fie recomandată, iar concurența să fie pe măsură. Pe acele vremuri femeile erau casnice, neavând nici un cuvânt de spus, erau doar gazde pentru evenimentele și întâlnirile bărbaților. Nicole a fost diferită încă din copilărie. Năzdrăvană, curajoasă și sinceră, ea înfruntă regulile societății refuzând să se căsătorească cu un bărbat influent mai în vârstă, Moet. Se căsătorește din dragoste cu Francois Clicquot, primind de la părinți o podgorie. O poveste de dragoste plină de romantism  care l-a scos pe Francois pentru mulți ani din depresie.

Rămasă văduvă într-o perioadă de război, Nicole luptă pentru ca pasiunea ei și a răposatului soț să supraviețuiască, dar și să descopere secretul celei mai bune șampanii din toate timpurile. Peripețiile ei, necazurile și speranțele ei au fost puse mai presus de orice, chiar mai presus de fiica lor.

Cine nu a auzit de șampaniile Veuve Clicquot și Moet care sunt renumite și în prezent? Romanul dezvăluie motivele concurenței dintre aceste două branduri renumite și nu numai. Foarte interesantă povestea romantică dintre soții Clicquot, dar și perioada istorică începând cu Revoluția Franceză și până în zilele noastre.

„ Louis nu a venit acasă. Nici în acel an, nici în următorul. Patru ani au trecut cu lentoarea unui melc. Nicole urmărea cu încordare avansul lui Napoleon de-a lungul Europei, și se ruga lui Dumnezeu ca Louis să fie încă în viață. În toamna lui 1806, când sosiseră veștile că Napoleon cucerise Berlinul, și, ulterior, părți însemnate din Prusia, Nicole încă își crea amestecurile ți îți plănuia următoarea livrare destinată de Louis, încă optimistă că va primi vești din partea lui. În 1808, un ger târziu a distrus recolta anului respectiv, iar Napoleon și-a încoronat fratele ca rege al Spaniei. Bombăneli de nemulțumire abundau chiar și printre cei mai fervenți susținători ai lui Napoleon, iar capcana sărăciei s-a strâns  din ce în ce mai tare în jurul Franței, din pricina războaielor interminabile și absenței comerțului european. În timp ce Nicole salva tot ce putea de pe vița ei degerată, îl căuta pe Louis, sperând pe jumătate că o să apară cu niște comenzi miraculoase, rezervate pentru ani mai buni, dar nu venea nici o veste din partea lui.”

Regina șampaniei este un roman de ficțiune istorică foarte bine documentat care te captivează pe tot parcursul lecturii și care ne spune o poveste incredibilă despre succes și drumul anevoios al unei femei puternice, care reușește singură într-o vreme când femeile erau considerate inferioare. Având foarte puțini oameni loiali alături de ea, Nicole nu doar supraviețuiește, ci și își îndeplinește visul.

Verifică disponibilitatea cărții în librăriile online: libris, elefant, cartepedia, librărie.net şi cărtureşti

***Vero Budea (Vero)***Iubesc viața și oamenii, sunt o fire sociabilă, deschisă, loială, apreciez persoanele sincere cu coloană vertebrală, pasiunile mele sunt scrisul și cititul, deși sunt încă o amatoare. Sunt deschisă la tot ce e nou și folositor. Familistă convinsă, soție, mamă, fiică, noră și prietenă. Nu suport minciuna și trădarea. Găsesc fericirea în lucrurile mărunte. Pentru mine nu există nu pot, numai nu vreau, iar eu vreau. Literatura pe tocuri e locul unde mă simt acasă, un loc unde prietenia și bunul simț mă îmbrățișează.