Băiatul din lumina farurilor, de Samuel Bjork – Editura Rao – recenzie

Gutten som elsket radyr, 2018

Autor: SAMUEL BJORK

RAO Distribuție, 2021

Traducere prin Lingua Connexion de Liliana Pelici

Număr pagini: 417

Despre autor

„SAMUEL BJORK este pseudonimul romancierului, dramaturgului, compozitorului și interpretului norvegian Frode Sander Uien. A publicat prima sa piesă de teatru la 21 de ani , iar de atunci a scris două romane de succes, cinci piese de teatru, a lansat șase albume muzicale și a tradus din opera lui Shakespeare. În prezent, locuiește și lucrează la Oslo.

CĂLĂTORESC SINGURĂ” „ BUFNIȚA VÂNEAZĂ ÎNTOTDEAUNA NOAPTEA

Am citit de același autor romanul „Bufnița vânează întotdeauna noaptea”, iar când am văzut o nouă apariție, mi-am propus să nu o ratez. Personajele principale fac parte din echipa de anchetatori și sunt aceeași ca în romanul mai sus menționat. Deși face parte dintr-o serie, acestea se pot citi și individual. Autorul revine cu anumite detalii din viața personajelor, așa încât cititorul să se familiarizeze cu viața lor.

Holger Munch este șeful unei echipe speciale de investigație și doar puțini detectivi au privilegiul de a fi aleși. Mia Kruger este alegerea lui Munch pentru cele mai dificile cazuri. Trecutul ei traumatizant și talentul ei de a memora detalii minore au făcut-o indispensabilă pentru acest caz.

Mia se pregătește să plece pentru șase luni în concediu, când prezența ei este solicitată într-un nou caz de crimă. Hotărăște să amâne călătoria și se aventurează în ancheta care o face vulnerabilă. Pe parcursul colaborării ei cu detectivii din trecut, își folosea cu ușurință talentul la un pahar sau mai multe, dar, de curând, a fost internată la dezalcoolizare și are emoții că nu va putea face față tentației.

Un cadavru găsit în lac de un băiețel aflat cu tatăl lui la pescuit dă startul unei investigații de crimă. Apar noi crime și victimele par alese la întâmplare. Indiciile lăsate de criminal la locul unde sunt găsite victimele sunt un strigăt de ajutor din partea ucigașului în serie. Sunt suspecți câțiva apropiați ai victimelor, dar ancheta este îngreunată de lipsa unor piese și de apariția unui alt departament care preia conducerea și totul devine cât mai  greu de descifrat. Între timp, defectele membrilor echipei generează alte anchete și criminalul este tot mai imprevizibil. Câteva indicii descoperite de Mia îi trezește amintiri ce o răscolesc despre sora ei geamănă, moartă în urma unei supradoze, dar Mia întotdeauna a bănuit că aceasta a fost ucisă.

Băiatul din lumina farurilor este un thriller captivant, plin de suspans care ține cititorul cu sufletul la gură până la final. Surprinzător și misterios, acest roman scoate la iveală consecințele traumelor trecutului și toți demonii pe care i-am crezut de mult îngropați. Nimic nu e ceea ce pare și nimeni nu e cine credem noi că este. Excelentă poveste, iar detaliile de investigare sunt realiste și precise.

Titlul este inspirat și reprezintă trauma de la care au pornit toate crimele din acest roman. Acuzat pe nedrept și maltratat un copil poate ajunge un adult cu probleme psihice periculoase pentru societate.

Recomand întotdeauna cărțile care mi-au plăcut!

Carte disponibilă pe site-ul Rao

Verifică disponibilitatea cărţii în librăriile online: , cartepedia, librărie.net şi cărtureşti