Destine împletite – Corina Cîndea – Editura Hathor – recenzie

Destine împletite

Autor: Corina Cîndea

Editura: Hathor

Anul apariției: 2018

Număr de pagini: 422

Destine împletite de Corina Cîndea – recenzie carte

,,De o frumusețe uluitoare și cu o inteligență ieșită din comun, Chelsea Reed este concentrată doar pe facultatea proaspăt începută și pe afacerea pe care o are, nefiind pregătită pentru întâlnirea cu Jack Stone, unul dintre cei mai râvniți burlaci din Houston și un afemeiat cunoscut. Iar acesta este doar începutul unor schimbări majore în viața ei.
Obi
șnuit cu libertatea și un trai fără obligații, Jack nu este pregătit pentru efectul pe care îl au asupra lui doi ochi superbi și nici pentru ceea ce stârnește în el minunata lor posesoare.
Însă DESTINUL nu
ține cont de ceea ce dorește fiecare dintre ei.”

Nu cred că mai este un secret pentru nimeni că autoarea Corina Cîndea are un loc aparte în inima mea. Cărțile ei au reușit întotdeauna să-mi îmbunătățească starea de spirit, să-mi crească gradul de optimism și să-mi transmită foarte multe emoții. Îi apreciez în mod deosebit stilul de scriere, relaxant, cursiv, amuzant, ușor ironic, dar și plin de delicatețe, și tocmai de aceea simt o imensă bucurie de fiecare dată când aflu că se editează o nouă poveste scrisă de ea.

Atunci când și-a făcut apariția romanul ,,Destine împletite”, am fost convinsă că voi avea parte de o poveste antrenantă, dialoguri spumoase și romantism. Și așa a și fost. Doar că, pe lângă toate aceste ingrediente, Corina a mai adăugat câteva ,,condimente”: o eroină puțin diferită de celelalte personaje ale ei, acțiune explozivă, precum și câteva scene dramatice care au reușit, într-o oarecare măsură, să mă afecteze emoțional. Pe parcursul lecturii m-am trezit zâmbind de nenumărate ori datorită dialogului efervescent dintre personaje, dar au fost și câteva momente care m-au întristat, ba chiar m-au enervat cumplit de tare (cine a citit cartea, a făcut cunoștință cu răutatea Jessicăi, știe câtă suferință a produs, așa că ei îmi vor înțelegere, probabil, iritarea).

Până acum, mi-au plăcut toate personajele create de Corina, le-am prețuit frumusețea interioară și exterioară, umorul contagios, tăria lor de caracter, dar de această dată mi-a dat de furcă cu protagonista cărții, Chelsea Reed. Doamne, ce m-a enervat uneori! Nu doar din cauza atitudinii ei infantile, a faptului că era prea încăpățânată și neîncrezătoare, ci și pentru că m-am regăsit în ea… așa cum am fost cândva. Și nu este ceva ce-mi place să-mi amintesc. Nu e un sentiment prea plăcut să mă privesc în oglindă și să-mi dau seama de greșelile pe care le-ai făcut cândva. Ei bine, Corina m-a făcut să mă văd prin ochii eroinei, iar ce am văzut mi-a dat o stare de disconfort. Și tocmai din acest motiv mi-am dorit ca Chelsea să semene mai degrabă cu Piper, protagonista din ,,Iubire și catifea albastră” (seria Salem), să o văd că dă cu Jessica de pământ, să trântească câte o replică înțepătoare și să nu considere fuga ca pe o soluție salvatoare.

În ceea ce privește relația ei cu Jack, trebuie să recunosc că m-a omorât treaba asta cu respingerea-apropierea, problema cu încrederea, la modul general. Nu am fost de acord cu atitudinea ei – fuga de responsabilități, faptul că nu-l lăsa pe Jack să îi ofere explicații – dar am încercat să o înțeleg, pe cât posibil, mai ales că ea a trecut, într-un timp foarte scurt, prin niște situații teribile. Totuși, chiar dacă mi-a pus de câteva ori răbdarea la încercare, puțin câte puțin, am ajuns să prind drag de Chelsea. Nu a fost tocmai un personaj perfect, dar necazurile cărora le-a făcut față, pierderile suferite, au făcut-o să conștientizeze anumite lucruri, și astfel, a reușit să se schimbe. Să prindă aripi! Am asistat la procesul ei de maturizare și mi-a plăcut ce-am văzut la final – o tânără mai încrezătoare, mai puternică, mai conștientă de sine. Firește că un rol aparate în acest procesul l-a avut și Jack, datorită  răbdării și încrederii – o încredere nețărmurită – în ea. Atracția dintre ei este uluitoare, în ciuda faptului că trăiesc în lumi diferite și au principii diferite. Relația lor este presărată cu numeroase urcușuri și coborâșuri, neînțelegeri, împăcări și despărțiri. Gelozie și posesivitate.

,,Nu puteam să cred că totul se întâmpla din nou, de parcă două forțe nevăzute se jucau cu noi. Una ne împingea mereu unul spre celălalt, iar alta încerca mereu să ne despartă. Destinul ne aducea împreună și ne separa mereu, ca să într-o țesătură complicată, jucându-se cu viețile noastre.”

Personajul principal al cărții este Chelsea Reed (21 ani), o tânără studentă, frumoasă și inteligentă, care reușește să-i cucerească pe cei din jur cu sinceritatea din privire și naturalețea cu care se comportă. Îi place să aibă prieteni și să iasă din când în când la un film sau în oraș cu ei, dar petrecerile nu o încântă prea mult. În adolescență, preferase să stea acasă, în fața laptopului, învățând să scrie programe de calculator, așa că nu e de mirare că își vânduse primul program încă din liceu. Dar, odată cu intrarea la facultate, viața ei devine un mix nebun de experiențe. De altfel, nu a crezut că o să intre atât de repede în viața de noapte a studenților petrecăreți, însă nu o luase în calcul pe cea mai bună prietenă a ei, Gina. De dragul ei, Chelsea acceptă să meargă la o petrecere, unde ajunge să-l cunoască pe Jack Stone (28 ani), un arhitect aflat deja pe culmile succesului, unul dintre cei mai râvniți burlaci din Houston, un veritabil playboy care era mereu în atenția presei pentru viață tumultuoasă pe care o ducea.

,,Cercurile în care ajunsesem să mă învârt mi-au adus în cale o mulțime de femei frumoase. Nu mă deranja că intrasem în vizorul presei de scandal din Houston și nici că primisem eticheta de celibatar râvnit și playboy. Îmi plăcea jocul seducției și tot ce aducea cu el, dar totul rămânea un joc, iar femeile știau la ce să se aștepte din partea mea de la bun început.”

Cu toate că terminase facultatea de câțiva ani, Jack se lăsase convins, de către tinerii care își făceau stagiatura la firma lui de arhitectură, să participe la petrecere. Crezuse că o să stea puțin, savurând o băutură în timp ce se va distra pe seama tinerilor din jurul lui, dar nu se așteptase să se simtă atât de atras de Chesea și să ajungă  să se simtă din nou ca ,,un puștan plin de hormoni”.

,,Am mai înjurat o dată, atunci când am realizat că niciodată nu m-am simțit atât de puternic atras de cineva. Pentru Dumnezeu, era prea tânără pentru mine!Și eram uluit de faptul că tocmai o puștoaică a reușit să mă dea peste cap cu un sărut și o clipire din ochi, așa cum nu reușiseră s-o facă alte zeci de femei cu experiență.”

La rândul ei, Chesea se simte copleșită de prezența lui, într-un mod în care nu se mai simțise niciodată în fața cuiva. Amândoi sunt surprinși de această atracția instantanee și încearcă să înțeleagă ce se petrece cu ei. Jack consideră că sunt datori să afle ce se întâmplă, așa că îi lansează o invitație la cină, iar tânăra acceptă.

Din nefericire, soarta a făcut ca cei doi să se întâlnească mai devreme, pe când ea lua masa cu doi colegi de facultate, iar reacția lui de mascul posesiv a determinat-o să anuleze cina. Fiind obișnuit ca femeile să nu îl refuze în vreun fel, nu a crezut că e în stare de așa ceva, așa că spre seară, se duce să o ia de acasă. Însă aici dă peste Gina, care îi spune că Chelsea este cu un client. Clientul de la ora patru. Și că, probabil, s-au întins mai mult. Apoi face presupunerea că el este clientul de la ora șapte (ați realizat cum sunaseră vorbele Ginei, de unde și comicul de situație). Până la urmă Jack s-a lămurit cum stă treaba, că era vorba de un client care îi cumpărase un program, dar totuși se mai simte umilit din cale afară că fata îi trăsese țeapa.

Jack este un bărbat serios, cu picioarele pe pământ și cu capul pe umeri, și nu se mai recunoaște în tipul care devenise din cauza ei în numai câteva zile. O dorește mai mult decât pe oricare altă femeie dinaintea ei, însă dorința lui nu este doar una fizică.

Din păcate, nu a avut curajul să-i spună de lungul șir de relații efemere, confirmate cu o mulțime de poze și articole în reviste de scandal, așa că vă dați seama ce reacție a avut tânăra atunci când  a aflat de la televizor că el avea o logodnică, în timp ce își făcea de cap cu ea. Tipul păruse un bărbat matur, și se așteptase la seriozitate din partea lui. În schimb, dăduse peste un playboy notoriu. Se îndrăgostise de cel mai mare crai din Houston și o durea sufletul din cauza trădării lui.

Până la urmă lucrurile revin pe făgașul lor normal și cei doi tineri se împacă. Însă, în scurt timp, Chelsea primește cea mai grea lovitură: părinții ei mor într-un accident de mașină. Copleșită de durere, ea alege să se refugieze într-o lume imaginară. Un loc în care ,,durerea dispărea și adevărul crud al lumii înconjurătoare nu putea ajunge”. Jack se ocupă de înmormântare și îi este alături, însă nu reușește să o scoată din starea de apatie, așa că acceptă ca ea să plece la o mătușă, în Franța. În mod surprinzător, cei doi reușesc să mențină relația, chiar și așa, de la mare distanță. Iar o dată cu revenirea ei în Houston, sentimentele lor se acumulează și devin tot mai puternice. Dar neîncrederea încă mai persistă în sufletul ei. Se vede foarte clar acest lucru atunci când surprinde o discuție între Jack și Jessica. În loc să-i dea acestuia o șansă să-i explice tot ce a văzut și auzit, preferă să fugă cât mai departe de el.

,,- Faptul că te-ai logodit sau că o să te însori nu schimbă nimic, spune ea.

Avea mâinile în jurul gâtului lui Jack și, din locul în care mă aflam, arăta ca și cum nu mai era niciun centimetru între corpurile lor.

Ochii mi s-au umplut de lacrimi și nu îndrăzneam nici să respir în timp ce așteptam răspunsul lui.

– Eu cred că schimbă totul, Jess, i-am auzit vocea joasă, de parcă nu dorea să îl audă cineva, iar palmele lui i-au cuprins încheieturile brațelor. Sau nimic. Orice s-ar întâmpla, sentimentele mele față de tine nu se vor schimba niciodată.”

Cum vor evolua lucrurile între cei doi? Va avea Jack o șansă să-i explice postura în care l-a găsit? Vor ajunge vreodată la un consens? Citiți cartea și veți primi toate răspunsurile!

Destine împletite” este o carte plină de emoții și trăiri intense. O poveste profundă pe care o recomand cu căldură.

Recenzii cărţi Corina Cîndea

Cartea Destine împletite – Corina Cîndea o găsiţi pe site-ul Editura Hartor

NOTA 10

Destine împletite de Corina Cîndea – romance – autori români

****Alina Geambaşu (Alina)****Redactor pentru informaţii de interes permanent****Admin grup Fb-Literatura pe tocuri****Simplă și complicată în același timp, prudentă și încăpățânată. Compar nevoia de a ști, cu desfășurarea unui mecanism și refacerea lui piuliță cu piuliță pentru a vedea cum funcționează. Când ceva mă depășește, mă simț ca David înainte de întâlnirea cu Goliath, când constată că a uitat să-și aducă praștia. Marea mea pasiune este literatura fantasy, romance și thriller. Posesoare a unei imaginații debordante, reușesc cu ușurință să mă transpun în pielea personajelor din cărți. Din postură de vrăjitoare mai am de lucru cu vrăjile.