S.L.A.D.E., de O.G. Arion – Editura UP – recenzie

S.L.A.D.E. – O.G. Arion

Editura UP

Colecția Rubin

Anul apariției: 2019

Număr pagini: 234

S.L.A.D.E. thriller cu note de mystery, crime, polițist, erotism.

Toate volumele – prezente și viitoare – ale autoarei O.G. Arion ar trebui să vină însoțite de un avertisment, nu unul care să prevină, ci unul care să garanteze că ce urmează să experimentezi te va face dependent de scrierile sale. Dincolo de pragul imaginației, al ficțiunii excelent punctate, cărțile Oanei Arion poartă o energie care, puțin spus, provoacă palpitații. Fie că ne aventurăm în lumea fantastică a seriei „Nemuritor”, sau a thrillerului distopic „Fugi!”, autoarea împărtășește cu cititorii emoții cărora le cazi victimă, un fanatic al stilului alert și plin de neprevăzut.

În rândurile ce formează poveștile Oanei Arion stau imprimate adrenalină, o incitare nebună a simțurilor, o pasiune mistuitoare și o plăcere sadică pentru fericirea sau tragicul personajelor. Vuietul acestor calități grozave planează cu intensitate maximă asupra celui mai recent thriller semnat de autoare – S.L.A.D.E. , un roman pe care îl trăiești intens, te atacă precum un virus, îți șantajează gândurile și te pune față în față cu un adversar rupt din și de realitate, un roman menit să marcheze un succes această a doua jumătate de an. Acțiunea poate înfiora, șoca, însă este o plăcere vinovată pe care nu o poți refuza să nu o trăiești în ritmul impus de autoare. S.L.A.D.E. se contruiește cu aceleași baze solide, bine documentate și inspirate din realitate cu care Oana Arion ne uimește de fiecare dată, un subiect despre care dacă nu aveam habar, acum, în viziunea autoarei, nu doar intrigă, ci și cutremură.

Romanul are o forță gravitațională proprie, odată activat în acțiunea lui, nu îi poți evada. Pe cât de repede se derulează scenele, pe atât de pline de senzațional se prezintă. Faptul că autoarea a reușit performanța de a scrie cartea în 9 zile, pe de-o parte uimește, însă energia completează povestea, provocând totodată să reziști cu doar o respirație întreagă și una întretăiată și o încăpățânare a nervilor de a accepta să se relaxeze chiar și după finalul cărții.

S.L.A.D.E. este o scriere aparte, una care i se potrivește perfect autoarei, iar cum niciodată nu a dat greș, nici de această dată thrillerul cu note de mystery, crime, polițist, erotism, nu a avut cusur. Acronimul, ce folosește ca titlu, stârnește o curiozitate usturătoare, care cu atât mai mult te împinge să parcurgi povestea fără să clipești. Ochii îți sunt larg deschiși din atât de multe motive – fascinație, anticipație, terific sunt doar câteva. Scenele, unele destul de grafice, conturează o lume periculoasă, îmbrăcată în fantezii, iubire și sânge. Personal, nu m-am putut abține să nu port pe chip un zâmbet malefic grație imaginației autoarei.

Second Life este o oază, un stil de a trăi, o experiență vie, însă dincolo de ce ești liber să experimentezi, Second Life (SL) este o realitate virtuală, un joc pe internet, o viață fictivă. Acest univers se creează cu ajutorul celor ce se pierd în el zile, ore întregi; dispune de o piață de bunuri și monedă proprii, iar identitatea jucătorilor poate fi oricare, secretă sau împărtășită în privat; este locul unde dorințe ascunse pot prinde contur, și nu în ultimul rând, teritoriul prădătorilor, locul plin de pericole care îți pot curma viața.

Teagan Harper este populară și atrăgătoare, are mulți prieteni și e pe punctul de a se căsători – dar toate astea nu se întâmplă în realitate, căci în urma unui atac cumplit, Teagan a devenit agorafobă. Spre deosebire de SL, viața ei nu mai e vibrantă – a hotărât să rămână în Grecia după incidentul care a ținut-o spitalizată o perioadă lungă, iar sprijinul și prietenii ei sunt Tassia – asistenta care i-a insuflat putere, și Dimos – pictorul care o găzduiește în duplexul său.

Lucrurile încep să se complice când fostul ei iubit virtual – Roan, pe numele lui real – o contactează să o prevină că ceva straniu se petrece în SL, iar atât viața lui, cât și a ei, este în pericol. Dacă lui Teagan i-au părut ca fiind vorbe fără sens, moartea Tassiei sub ochii ei adeverește spusele lui Roan. Dar cum îi poate evada atacatorului invizibil când agorafobia o sufocă?

O cursă din Grecia până în România, iar mai apoi în Olanda, în brațele salvatorului ei – Roan -, o duce pe Teagan cu un pas mai aproape de dezvăluirea misterului din jurul jocului SL, a tenebrelor lui și cazurile de dispariție semnalate de alți utilizatori, dar și cu un pas mai adânc în pericolul ce o urmărește îndeaproape. Un criminal nemilos și bolnav înlănțuie cadavre în urma lui Teagan și Roan, dar poliția nu vede adevăratul vinovat. După iubire, teamă, curaj, groază, ce mai poate urma?

Niciodată nu fusese mai vulnerabilă și mai dezorientată. Pragul. Avea de trecut un alt prag. Spre deosebire de noaptea în care-și învinsese frica și demonii, fugind din locuința în care stătuse închisă mai mult de trei ani și aruncându-se cu capul înainte în necunoscut, acum pragul însemna trecerea peste o limită. Trebuia să decidă dacă să aibă sau nu încredere în cineva total necunoscut, cineva care, deși dispunea de pârghii și mijloace care-o puteau ajuta să se salveze din coșmarul pe care-l trăia, putea la fel de bine să o trădeze.

S.L.A.D.E. este acea umbră căreia niciodată nu îi ghicești din prima încercare adevărata față. Teagan trebuie să se bazeze pe propriile forțe pentru a scăpa cu viață din labirintul întunecat al jocului Second Life. Cine este păpușarul, cine taie sforile și cine închide cortina, este un joc febril care trebuie experimentat pe propria piele.

Oana Arion scrie cu o istețime extraordinară și o pasiune debordantă. Second Life pare greu de crezut inițial că într-adevăr există, iar pus sub lumina sumbră a imaginarului autoarei te înspăimântă pe alocuri. S.L.A.D.E. este un puzzle care ai vrea să mai adune piese, o poveste în care s-a activat un spirit detectivist pe care scriitoarea l-a purtat cu măiestrie, un mister apăsător și un criminal bine deghizat plusând la conturarea unei intrigi amețitoare. Cartea abundă în detalii surprinzătoare, perverse sau incitante, și e atât de greu să nu dai în vileag unele scene, dar totuși atât de nebunesc de a le descoperi secretele singuri, încât o să vrei să țopăi și tu cu o încântare malefică la aflarea deznodământului.

„Nu există minciuni, ci doar adevăruri ascunse.”

Cartea S.L.A.D.E., de O.G. Arion  o găsiţi pe site-ul Editura UP.

5
***Alina-Ioana Dinu (Alice Dinu)***Privesc lumea prin lentile colorate, unii pot spune că sunt naivă, dar mie îmi place să cred că sunt o visătoare. Sunt o fire singuratică și pot fi percepută ca ciudată, însă caut relațiile sincere și cred în dragoste la prima vedere. Am o pasiune pentru fotografie care mă inspiră să văd frumosul chiar și în cele mai neașteptate locuri. Mă refugiez în lectură pentru că lumea descrisă în cărți mă face să îmi doresc mai mult de la realitatea mea și mă ajută să mă descopăr și să mă accept așa cum sunt. Am o fascinație pentru mitologie, fie ea greacă sau egipteană, râd și plâng odată cu personaje din cărți romantice și jucăușe, sunt prinsă în vraja thrillerelor, ador să călătoresc în lumi imaginanare, distopice, utopice, să experimentez o istorie sub genul fanteziei. Am mâinile dibace, o mică artistă, și compun Idei la întâmplare, rup bucăți din imaginație și le pun în cuvinte și sper să inspir atracție pentru literatură, pe tocuri sau nu, în aer liber sau acasă.