Ascensiunea - Nicholas Binge - Editura RAO - recenzie

Autor: Nicholas Binge

Editura: RAO

Anul apariției: 2023

Nr. pagini: 360

Categoria: Cărți thriller

Un munte enorm acoperit cu zăpadă a apărut în Oceanul Pacific. Nimeni nu știe când a apărut exact, cât de mare ar putea fi sau cum să-i explice existența.

Încă de la primele pagini am avut convingerea că romanul Ascensiunea devine unul memorabil pentru mine prin impact și subiect de analiză. Maniera interesantă prin care autorul reușește să atragă atenția cititorului, eșalonarea misterele unui presupus trecut, pagini ce promit mult și dezvăluie atât de puțin, lăsând imaginației tale să preia controlul, sunt doar impresiile de început. Pe întreg parcursul romanului am găsit fascinant modul de scriere și prezentare totodată, al unor situații cel mult ipotetice, cred…

Regăsirea fratelui după 30 de ani de la presupusa moarte, întâlnirea ce are loc într-un spital de psihiatrie foarte restrictiv, decursul primelor zile în care încearcă să îl redescopere și găsirea scrisorilor enigmatice scrise de acesta, dar netrimise la vremea conceperii acestora, sunt câteva dintre aspectele primelor capitole.

Poate că fratele meu era pur și simplu nebun. Poate că muncă lui l-a condus spre nebunie și aceste scrisori nu sunt nimic altceva decât aiurelile unui lunatic.

Dar poate că există și ceva adevăr în ele.

Pentru că dacă ceea ce susține el în aceste scrisori este adevărat, dacă măcar o frântură din ce spune el s-a întâmplat cu adevărat, atunci acestea ar putea fi cele mai importante scrisori pe care le veți citi vreodată.

Analiza profundă regăsită în conținutul acestor epistole este captivantă prin încercarea de a înțelege ce înseamnă pentru noi cunoașterea dimensiunilor spațiale asociate cu dimensiunile temporale, dar și ce aspecte denotă expresia “aceasta nu este singură realitate”.

Povestea expediției care îi schimbă întreaga viață, modul de gândire și evaluare a realității, o regăsim în cele ce urmează. Membrii acestei misterioase expediții sunt oameni de știință cu un palmares bogat și a căror credibilitate nu lasă loc interpretării. Escaladarea muntelui apărut de nicăieri este plină de peripeții, de controverse și este însoțită pe tot parcursul ei de analize fascinante transpuse cursiv de autor. Cum reușește acesta să  transforme toată povestea într-un thriller inteligent, plin de strategii, captivant prin conceptul noul de care ajungi să te temi și totuși…. îl înțelegi, rămâne un mister și denotă talentul indiscutabil al autorului.

Gândește-te la cât de des apare același concept în diverse culturi: Moise urcând Muntele Sfânt ca să se întâlnească cu Dumnezeu și să aducă legea divină; frații Pandava din Mahabharata găsind poarta spre cer în vârful Muntelui Kailash; Sisif urcând muntele lui Hades iar și iar spre veșnicie. Muntele sacru apare în toate religiile noastre. Muntele Olimp; Hara Berezaiti; Muntele Meru. …

Dar dacă munții aceștia nu sunt fictivi? Dacă nu au mai fost pur și simplu accesibili fizic?

Condițiile aspre pe care membrii expediției le suportă cu mult stoicism, schimbările ce intervin în relațiile acestora, dar și în structura lor internă, situațiile pline de mister și agonie, transformă încercarea echipajului de a ajunge în vârful muntelui într-o luptă ce nu pare să aibă sorți de izbândă. Dacă reușesc să afle secretele ce se ascund în ascensiunea acestui munte și să revină la viața pe care au avut-o anterior, vă las să aflați citind această impresionantă poveste despre curaj, credință și prietenie.

Cu toți cunoaștem dorința exprimată în repetate rânduri prin experimentele apărute în ultimele decenii și anume creații ce pot comunica și… poate într-o zi interacționa cu noi.

Concluzia.

În cele din urmă, merită urcarea.