Editura: Petale Scrise

Anul apariţiei: 2019

Nr. de pagini: 248

Gen: roman de dragoste

Doi tineri se cunosc întâmplător. Bizarul lor pact provoacă o neobișnuită poveste de dragoste.
Cristian dore
ște să dea lecții despre libertate, el însuși fiind prins într-un trecut ce-i limitează sentimentele. Dalia, o tânără care trăiește retrasă în universul ei posttraumatic, încearcă să-i redea încrederea în viață. Toate contradicțiile ce par că ar trebui să-i despartă nu fac decât să-i unească.

Nu îmi este rușine să recunosc că sunt o romantică incurabilă și caut cu înfrigurare finalurile fericite din fiecare carte. Există prea multă durere și violență în viața reală, așa că prefer să mă refugiez într-o lume feerică, plină de iubire. Mă bucur nespus când un personaj oropsit de soartă își găsește fericirea care i-a fost predestinată. Am încercat de câteva ori să-mi abandonez zona de confort, citind câteva romane de dragoste cu o notă dulce-amăruie, dar la final am rămas cu un sentiment cumplit de tristețe și frustrare. Au existat și unele mici excepții – mă refer aici la romanele lui Nicholas Sparks și la cele două drame scrise de Alina Cosma, ,,O singură minune” și ,,Darul vieții”-, unde, la final, am rămas cu sentimentul unei lecturi profunde, care m-a marcat. Totuși, în forul meu interior, mi-am dorit ca respectivele personaje să aibă o altă soartă. Dar nu am crezut nicio clipă că, într-o zi, dorința mi se va împlini, că Alina va rescrie povestea celor doi îndrăgostiți, Cristian și Daria, că evenimentele dramatice de la finalul romanului ,,Darul vieții” vor fi înlocuite de sublime scene de dragoste, de neprețuite momente de veselie.

Adevărul e că nu mi-a trecut niciodată prin minte că un autor de romane se poate răzgândi cu timpul, că-și va dori să schimbe destinul personajelor sale. Acum, dacă stau bine și mă gândesc, tocmai acesta este privilegiul unui scriitor, să scrie ficțiuni ca să sfideze realitatea, să o repare, să o modifice, ca să-i contrapună o lume înlocuitoare. Și mă bucur că Alina a profitat de acest privilegiu și a rescris romanul Darul vieții, noua versiune aducând cu ea schimbări considerabile.

Nu cred că mai este un secret pentru nimeni că autoarea Alina Cosma ocupă un loc aparte în inima mea. Am îndrăgit-o de la prima ei postare, fiind ușor fermecată de sensibilitatea și delicatețea cu care se exprima, așa că am presupus că aceste trăsături de caracter se vor reflecta și în cărțile ei. I-am urmărit cu interes evoluția, sperând ca fiecare nou roman să fie mai bun decât precedentul, și m-am bucurat din tot sufletul atunci când mi-a arătat că are potențial să se perfecționeze, că poate ajunge la un alt nivel scriitoricesc. Iar în ,,Darul vieții. Predestinați”, potențialul de progres în cazul talentului ei, iese în evidență mai bine decât în oricare altă carte scrisă de ea. Dacă prima parte a romanului se prezintă în fața noastră doar cu o corectare a textului, partea a doua  ne surprinde cu modificări majore și cu un număr mai mare de pagini față de prima versiune (60 de pagini în plus). Am remarcat faptul că introspecția se strecoară mai des printre numeroasele scene de dialog, replicile amuzante își fac simțită prezența mult mai des, iar povestea devine delicios de păcătoasă datorită scenelor fierbinți de dragoste. De altfel, autoarea dovedește multă imaginație, dar și finețe, în descrierea momentelor romantice.

,,Niciuna nu îi satisfăcuse dorințele așa cum o făcea ea, doar cu o privire, cu un zâmbet, cu o atingere 〈…〉 Îi mușcă ușor lobul urechii, smulgându-i un geamăt înăbușit. Îl ținea de umeri cu degetele înfipte în mușchi. Își coborî gura pe pielea gâtului, mușcând și gustând. Trupul ei fremăta încet în îmbrățișarea lui strânsă. Îi privi pentru o clipă formele sânilor care se înfioraseră de la dorința care mocnea în trupul inocent, apoi ridică tricoul și se aplecă să-i sărute pielea catifelată a abdomenului.”

În afară de poveste și de maniera de scriere, am apreciat faptul că autoarea a creat două personaje principale obișnuite, personaje cu care oamenii se pot identifica ușor, fiecare având atât părți bune, cât și rele. Nu greșesc dacă spun că autoarea a vrut parcă să ne amintească faptul că, inevitabil, toți avem defecte, însă tocmai datorită lor oamenii sunt frumoși. Iar dacă ți-ai găsit partenerul ideal în dragoste, înseamnă că ți-ai găsit persoana care te acceptă așa cum ești, cu defecte și calități, dar care îți dă posibilitatea să devii mai bun. De exemplu, Dalia nu prea mi-a plăcut la început. Mi se părea mult prea finuță, temătoare, având mai tot timpul tendința de a fugi. Dar dragostea a făcut-o să prindă aripi, să se transforme în femeia pe care aș fi vrut să o văd de la bun început – curajoasă, incitantă, încrezătoare. La rândul său, Cristian este un bărbat puternic și perfect în imperfecțiunea lui. Un bărbat care sub masca farmecului și al unei aparențe normalități ascunde mari dureri sufletești. Nu pot spune că l-am simpatizat tot timpul. Din punctul meu de vedere, ar fi trebuit să insiste mai mult, să nu renunțe la Dalia și să se încurce cu altă femeie. Existau mii de lucruri pe care le-ar fi putut spune, face sau promite, dar nu știu care dintre ele ar fi fost mai potrivit, care ar fi fost cel care ar fi putut să o facă să se răzgândească. Dar dacă ar fi procedat așa cum voiam eu, povestea ar fi devenit una anostă. Până la urmă, dragostea adevărată nu e perfectă. Poate fi dificilă, înspăimântătoare și confuză. Te determină să faci lucruri de care nu te-ai fi crezut capabil.

“Darul vieții. Predestinați” este o poveste plină de farmec și de sensibilitate, despre iubire, încredere, suferință, sacrificiu, pierdere, schimbare, cu un stil de scriere vioi și incitant, care nu are cum să te plictisească. Are un subiect sensibil, un limbaj accesibil, dialog efervescent, replici  ironice, momente emoționate, scene romantice, situații tensionate, întâmplări neprevăzute și un final fericit care te lasă cu zâmbetul pe buze. O carte care ne prezintă o frumoasă poveste de dragoste între doi tineri total diferiți. Ea – timidă, prudentă, discretă, retrasă, pudică, iubitoare. El – genul de bărbat care nu știe ce înseamnă dragostea, obișnuit să ia totul ca pe ceva care i se cuvine, arogant. Amândoi protagoniștii sunt bântuiți de fantomele trecutului, motiv pentru care iubirea lor este pusă la grea încercare.

Dornică să petreacă câteva zile de concediu departe de oraș, să se relaxeze și să se bucure de natură, Dalia Brudașcu se cazează la o pensiune localizată la periferia localității Vadu Crișului. În scurt timp intră în vizorul lui Cristian Matei, un tip atrăgător, bogat și amator de aventuri amoroase. Tânăra i se pare destul de copilăroasă sub masca de femeie intangibilă, motiv pentru care o consideră o pradă ușoară.

,,O privi pentru o clipă, era frumoasă, dar nu acea frumuseţe artificială pe care o aveau majoritatea femeilor pe care le cunoscuse. Avea ceva special, asemănător cu inocenţa…”

Însă Dalia, fiind genul de femeie care nu are o părere foarte bună despre propria persoană, nu înțelege de ce bărbatul vrea să își piardă timpul cu ea, așa că este prudentă și încearcă să-l țină la distanță. Perseverent din fire, Cristian reușește să o convingă să petreacă mai mult timp în compania lui. Totuși, are impresia că ea încearcă să se descotorosească de el. Respins într-un final de Dalia, bărbatul se decide să plece și să-și vadă mai departe de viața lui.

În ultima zi de concediu, Dalia se duce la recepție ca să-și achite nota de plată, însă recepționerul îi spune că suma a fost deja achitată de patron, nimeni altul decât tânărul în compania căruia a petrecut ultimele zile de vacantă, Cristian Matei. Decisă să-și plătească datoria, tânără va încerca să dea de el, însă atunci când  îl reîntâlnește, acesta îi produce un mare șoc.  Mai pe scurt, tânărul nu are nevoie de banii ei, așa că îi propune ca, în locul datoriei, să accepte să joace rolul de damă de companie pe o perioadă de trei luni. Îl va însoți oriunde o va solicita, la întâlniri de afaceri sau cu prietenii, însă nu vor exista relații intime între ei, decât numai dacă dorește ea. Dar o va plăti pentru partidele de sex. Având în vedere că nu este obligată să fie intimă cu el, Dalia acceptă, cu toate că nu înțelege motivul pentru care o vrea prin preajma lui. Ar fi putut alege pe altcineva.

Tânăra îl însoțeşte prin diverse locuri, cu toate că nu se simte în largul ei printre acei oameni bogați și aroganți, iar sentimentele pe care începe să le aibă pentru angajatorul ei, o sperie. La rândul său, Cristian se simte tot mai atras de această femeie care inspiră prospețime și inocență. Iar el nu crede că există femei inocente, ci numai perverse. Femei care folosesc inocența ca armă de seducție. Așadar, trebuie să aibă grijă, să nu-i cadă în plasă.

,,O dorea, o dorise din clipa în care o observase întinsă pe șezlong, scăldată în soare, pe terasa pensiunii. Dar îi era teamă să nu se ardă!”

În scurt timp, Dalia descoperă că tânărul se folosește de ea, că acea înțelegere o făcuse dintr-un anumit motiv: dorește să se răzbune pe fosta lui iubită, Roxana (vă las pe voi să aflați motivul). Dar acesta nu este singurul secret deținut de Cristian. Nu doar trădarea fostei iubite îl ține prins într-un trecut ce-i limitează sentimentele. Anumite evenimente petrecute în trecut îl bântuie și acum. Cu ani în urmă, a fost martorul unui accident. El și părintii lui tocmai se întorceau de la o nuntă. Mama lui trebuia să nască peste o săptămână. Tatăl, cu toate că era băut, conducea mașina cu mare viteză, a intrat într-o depășire și i-a ieșit o mașină în cale, iar mașina lor a ajuns într-un șanț. În urmă accidentului, mama a pierdut copilul, iar din cauza acestei pierderi, a încercat să se sinucidă. De atunci, relația dintre Cristian și tatăl său este foarte rece pentru că nu l-a putut ierta.

În ciuda temerilor și frământărilor sufletești, Dalia și Cristian ajung să lege o strânsă prietenie, dar o anumită mărturisire făcută de ea, îl va șoca pe tânăr în asemenea măsură, încât va ajunge în scurt timp să fie internat în spital. Ce anume l-a putut marca atât de mult pe Cristian? De ce părinții lui sunt atât de atașați de tânără? Ce anume îi leagă pe aceștia de Dalia?  Citiți cartea și veți primi toate răspunsurile!

Recenzii cărţi de dragoste