Frumoasa și bestia în varianta L. J. Shen: Midnight Blue – Epica – recenzie

Frumoasa și bestia în varianta L. J. Shen: Midnight Blue

Editura Epica, 2021

Colecția EpicLove

Ficțiune contemporană pentru tineri, 17+

464 pagini

A fost odată ca niciodată o simplă muritoare care s-a îndrăgostit de un zeu rock. Probabil știți deja că nu este un basm. Muritorii și zeii nu se amestecă între ei.

Ne vom sătura vreodată de iubire? Poate că da, probabil că nu. Romanele erotice parcă sunt toate la fel, respectând același ritual, doar actorii schimbându-se. Dar cititorul… Măria sa cititorul! El se bucură de fiecare nouă experiență pasională și rămâne cu sentimentul că el însuși a fost actant. De ce să citim doar cărți cu greutate, care să ne provoace intelectual? Are și creierul nostru nevoie de odihnă și de finaluri fericite.

Și am ajuns la Midnight Blue – povestea în care prințul răzvrătit nu acceptă să fie vreodată pe locul doi și se autodistruge. Consilierii regali sunt nevoiți să-i aducă o dădacă, o fată săracă, simplă, cu părul albastru, ce se va transforma precum rățușca cea urâtă și va deveni regina inimii prințului. Alex este un star rock căzut în patima drogurilor și într-o depresie cauzată de o despărțire cu scandal. Chiar dacă se află la maturitate artistică – cunoaște succesul mondial și este extrem de bogat, din punct de vedere emoțional e praf. Indie, fata cu părul albastru, provine dintr-o simplă familie iubitoare, dar încercată de greutăți: părinții i-au murit într-un accident auto rămas cu vinovat nedescoperit, fratele său începe să bea, iar copilul lui are nevoie de tratamente. Este nevoită să accepte slujba de dădacă a starului rock foarte bine plătită și să suporte tratamentul la care este supusă de acesta în timpul unui turneu mondial de trei luni. Alex vrea să scape de ea, așa cum făcuse și cu anterioarele dădace, o jignește, o amenință, o umilește public, face adevărate crize de isterie, însă Indie rabdă.

Bine ai venit în haosul meu, Fată nouă! O să faci un drum vijelios de aici până afară.

Enervat de cât de hotărâtă e și de faptul că nu-l tratează ca pe un idol, așa cum era obișnuit, vrea să o distrugă psihic, să o domine și-apoi să se descotorosească de ea. Numai că nu e chiar așa de simplu. Viața poate fi simplă, dar când ți-o complici singur, rezolvarea nu are cum să se afle la îndemână.

Mai mult, între cei doi se încheagă o relație ciudată, de interdependență. Indie (Stardust, cum o poreclește Alex) devine sursa lui de inspirație. Nopțile petrecute în hoteluri din întreaga lume, așezați pe holuri, el – cu chitara în mână, ea – cosându-și singură rochiile, devin magice, lirice și pline de versurile ce vor constitui noul albul al lui Alex Winslow. Sunt singurele momente în care Alex pare să lase garda și masca jos și să arate așa cum e el cu adevărat.

Nu era un cavaler în armură strălucitoare, nu era nici pe departe un salvator. Era doar un băiat trist și cu inima frântă căruia îi fusese hărăzit un dar care îl punea în lumina reflectoarelor pentru ca toată lumea să îl vadă și să îl critice.

Midnight Blue, mi-a șoptit el. Interzisă și elegantă în aceeași măsură.

Să fii faimos, adorat de fani și bogat nu este întotdeauna cel mai mare cadou pe care ți-l poate oferi viața. La pachet cu toate beneficiile vin prieteni oportuniști, violarea intimității și, uneori, ca în cazul de față, părinți care te vând jurnaliștilor de scandal pentru ceva bani de silicoane noi. Nu mai știi în cine poți avea încredere și dacă ceea ce ți se spune este adevărat sau doar o variantă a adevărului. Schimbarea vine din interior, dintr-o putere interioară determinată de iubirea adevărată, astfel încât, prințul nostru star rock devine un umil cerșetor al afecțiunii fetei cu păr albastru. Puțin cam trasă de păr partea asta a romanului, hotărârea lui Indie de a pune punct relației cu Alex neconvingându-mă pe deplin. Pe el este hotărâtă să nu-l ierte pentru o vină de care Alex nici nu a știut (el însuși o victimă a intrigilor și minciunilor), iar pe adevărații vinovați, cei din echipa cântărețului, i-a primit în viața ei ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic.

Cartea asta e o adevărată monografie a vieții mondene, cu oameni dezinhibați, unii dependenți de droguri, alții, de medicamente date pe rețetă, toți fiind în căutarea senzațiilor puternice, pe care de fapt aceste substanțe le anesteziază; un cerc vicios din care cu greu scapi. Ei bine, Alex reușește cu ajutorul unei persoane care părea mai „stricată” sufletește decât el.

L.J. Shen este o tânără autoare din Statele Unite ale Americii, ce scrie romane dedicate tinerilor. S-a făcut cunoscută la noi cu romane precum Cum să furi o inimă cu un sărut, Vicious, și Provocare, toate apărute la editura Epica, bucurându-se de mare succes la public. Este considerată una dintre cele mai bine vândute autoare de gen.

Verifică disponibilitatea cărţii în librăriile online: libriselefant, cartepedia, librărie.net şi cărtureşti