„Slăbitul e o călătorie, nu o cursă”

  În formă în 15 minute de Joe Wicks-antrenor personal-recenzie

Mâncăruri și exerciții fizice pentru un corp suplu și sănătos

Traducere din engleză de Ianina Marinescu

Titlul original : LEAN IN 15: 15 MINUTE MEALS AND WORKOUTS TO KEEP YOU LEAN AND HEALTHY

Lifesthyle Publishing,2016 – face parte din Grupul Editorial Trei.

    În mod normal vara mâncăm mai sănătos: fructe, legume, salate, grătare și avem o gamă variată de mâncăruri. Vara aceasta a fost una aglomerată, musafiri mulți, restaurante, concedii, deci MÂNCARE MULTĂ, diversificată. Am început toamna și programul normal cu mai multe kilograme, stau rău cu timpul și nu am timp de sport, și m-am aglomerat cu tot felul de proiecte, iar timpul meu de gătit e limitat.

   Am nevoie de Joe Wicks ca antrenor personal 🙂  Cartea lui este foarte complexă, acoperă multe din nevoile noastre.

1. Ne învață să gătim corect, gustos și light. Rețetele sunt ușor de făcut și rapide, perfect pentru zilele aglomerate, ingredientele sunt ușor de procurat deoarece se găsesc în supermarket și nu necesită timp extra pentru cumpărături.

2. Ne învață câteva mișcări ușoare, de făcut acasă.

3. Ne învață câteva lucruri despre nevoile corpului și rolul ingredientelor-macronutrimentele; de ce sunt importante grăsimile și ce tipuri de grăsimi există; grăsimile rele; proteinele și de unde le obținem; carbohidrați; hidratarea

 4. Ne învață cum să planificăm și cum să deținem controlul asupra unui program bine definit.

„Slăbitul e o călătorie, nu o cursă”

   Prima parte a cărții ne prezintă autorul, cum a ajuns din antrenor personal într-un bucătar, ce nevoi are corpul și de unde le procurăm.

  A doua parte a cărții conține multe rețete ușor de pregătit, light, dar bogate, perfecte pentru o masă gustoasă.

  A treia parte a cărții ne încântă cu mișcări simple și ușoare pentru un corp bine lucrat fără prea mult efort.

  Suntem în criză de timp. Servici, alergătură, casă, copii, părinți. Vrem să facem multe şi de multe ori nu avem timp să gătim. Mâncăm fast food sau semipreparate, nu avem timp de sport și de aici câteva kilograme în plus.

   Aceste rețete îmi plac pentru că au foarte multe ingrediente și avantajul e că dacă nu îmi place ceva, îl elimin din rețetă și totuși e foarte gustos.

   Am gătit o rețetă simplă:

PUI CU OREZ

   INGREDIENTE– 1lingură ulei de cocos; 1 cățel de usturoi, tăiat mărunt; 1 bucată ghimber de 1 cm, tăiată mărunt; 240 gr piept de pui fără piele, tăiat în fâșii de 1 cm; 2 fire de ceapă verde, tăiate mare; un morcov, tăiat în bucăți de 1 cm; 40 gr mazăre congelată; 50 gr de baby porumb, tăiați mare; 250 gr orez basmati prefiert; 1 lingură sos de soia light; 2 lingurițe ulei de susan; 1/2 ardei iute roșu, tăiat mărunt – opțional.

    Eu nu am găsit baby porumb și am adăugat în farfurie porumb de la conservă.

   METODĂ – Într-un wok sau o tigaie mare se încinge uleiul de cocos la foc iute. Se pun usturoiul și ghimbirul și se călesc 30 de secunde.reteta-in-forma-in-15-minute-de-joe-wicks-antrenor-personal

   Se adaugă puiul și se călește 2 minute, cât să prindă ceva culoare. Se adaugă ceapa verde, morcovul, mazărea și porumbul și se călesc alte 2-3 minute, până când legumele se înmoaie, iar puiul e bine pătruns. Se verifică tăind una din bucățile mai mari, iar carnea să fie albă, fără urme rozalii.

   Se pune orezul direct din pachet și cam 1 lingură apă și se continuă călirea 1 minut sau până când orezul se încălzește. Se ia tigaia de pe foc, se toarnă sosul de soia și uleiul de susan. Pentru un plus de savoare, se presară cu ardei iute.

Lectură placută-şi-Poftă bună!lifestyle-publishing

Cartea În formă în 15 minute de Joe Wicks -antrenor personal poate fi comandată de pe site-ul Lifestyle Publishing

8 COMMENTS

  1. Mersi Vero de recomandare. Imi place reteta si sigur o sa o incerc si eu in viitorul apropiat. Cartea cred ca este interesanta. Nu stiu insa daca o voi cumpara. Stau in dubii 🙂

  2. Mancarea arata delicios…Felicitari. Si cand vine vorba despre iute si usturoi, clar e de mine 😀

  3. Foarte faina reteta!Ghimbirul pe langa ca e putin picant are rolul de-a accentua aromele si este pansament gastric pentru stomac.Si asa este trebuie sa mancam mai sanatos.Multumim Vero!

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.