Triplu H de Corina Cîndea – recenzie carte

Anul apariţiei: 2015

Număr pagini: 420

Gen: Comedie romantică

Cotaţie Goodreads: 4,59

Triplu H – Corina Cindea

Uneori, viața îți dă mai mult decât ai cerut. Îți dă posibilitatea să alegi.

Kim Larsen dorește să își schimbe viața și să devină o studentă obișnuită. Își face un plan pentru următorii ani și este determinată să îl urmeze. Un singur lucru nu l-a prevăzut: întâlnirea cu cei trei frați Morgan – Hayden, Heaton șHolden – și modul în care vor reuși să își schimbe unii altora cursul vieții.

Triplu H este un real balsam pentru suflet! Pe parcursul ultimelor șase luni, am citit de trei ori cartea autoarei Corina Cîndea și de fiecare dată a avut același efect asupra mea. Oricâte probleme aș avea în viața de zi cu zi, ea reușește să-mi îmbunătățească starea de spirit.

În urmă cu un an am auzit pentru prima dată de Triplu H, din cauza impactului pe care l-a avut pe wattpad. Mai multe fete care au citit-o în mediu online mi-au recomandat-o și recunosc că tentația a fost foarte mare, mai ales pentru că auzisem multe păreri pozitive. Triplu H – Corina Cindea

De fiecare dată când îmi amintesc reacția pe care am avut-o după prima lectură, mă trezesc zâmbind cu gura până la urechi. Am 40 de ani, dar m-am bucurat ca un copil atunci când am citit și epilogul. Atât de încântată am fost de poveste, încât i-am trimis un mesaj autoarei cu impresiile mele la cald. Am să redau o parte din el  aici pentru că ceea ce i-am scris atunci, este valabil și acum. Și sunt convinsă că o să zâmbiți și voi! Triplu H – Corina Cindea

“Bună Corina! Mă numesc Alina Geambașu și țin să-ți transmit că am intrat de bunăvoie și nesilită de nimeni în febra Morgan ( … ) Mi-a plăcut povestea, faptul că a fost spusă din perspectiva mai multor personaje, doza mare de umor și ironie, dar ceea ce m-a plăcut și mai mult a fost starea de bine pe care mi-a oferit-o. Consider că Triplu H a fost cel mai bun medicament care mi-a fost administrat. Exact când aveam mai multă nevoie! Nu pot spune că m-ai surprins plăcut. Corect ar fi să spun că m-ai uluit cu talentul și creativitatea de care ai dat dovadă și pentru asta țin să te felicit! Se simte că sunt într-o stare euforică, nu? Adevărul e că acum câteva minute am terminat de citit ultima pagină din Triplu H și am un zâmbet tâmp pe chip și asta pentru că îmi place cum s-a încheiat. Dar în același timp, simt și un pic de nostalgie pentru că deja îmi este dor de personaje.”TRIPLU H POZA 1

Nu m-am înșelat! Cartea Triplu H acționează precum un medicament pentru suflet, chiar și după ce a fost recitită de mai multe ori. Discuțiile dintre protagoniști sunt atât de spumoase, încât am râs în hohote de nenumărate ori. Închid ochii și îmi amintesc o grămadă de scene amuzante: prima întâlnire dintre Kim și cei trei frați Morgan; cearta pe locul de parcare; cum și-a vărsat ea nervii pe ei făcându-i văcari tâmpiți; bătaia cu sosul de ciocolată; cererea în căsătorie făcută de Holden în toaletă, cu preotul la ușă; scena cu dușul rece și zgomotul care s-a auzit în toată casa atunci când Kim a alunecat pe parchet, iar Holden a strigăt către menajeră și tatăl lui: ”Nu vă îngrijorați, oameni buni! I-o fi arătat Hayden vreo șmecherie de-a lui și s-a rupt patul cu ei!” Triplu H – Corina Cindea

De fiecare dată încep să râd când îmi amintesc cele întâmplate în camera de cămin, când mama lui Kim  dă peste ea și Hayden, exact când erau aproape să facă sex. Nimic nu mi s-a părut mai hilar decât atunci când Kim a ales să adopte politica struțului și să se ascundă în spatele lui Hayden, lăsându-l să se prezinte singur. Tocmai ea care este o persoană puternică, curajoasă, directă! Dar lăsând gluma la o parte, trebuie să recunosc că mi-a plăcut modul cum a reacționat mama ei atunci când i-a surprins în pat. În loc să facă o criză de nervi, Joanne a tratat totul cu maturitate, s-a distrat de comicul situației și i-a sfătuit să se protejeze.

Dar să intru puțin în subiectul cărții…

Tânăra Kim Larsen s-a decis să-și schimbe viața, așa că pleacă din LA, departe de mamă, iubit și cele două bune prietene, pentru a merge la Colegiul de Arhitectură din cadrul Universității Houston. De ce s-a gândit să se elibereze de acel trai de vis și să fie o simplă studentă, să reușească în viață pe propriile puteri? Răspunsul ni-l oferă chiar ea:

Puține persoane au fost cele care m-au apreciat pentru mine, pentru ceea ce sunt eu și reprezint cu adevărat. Pentru adevărata eu, Kim Larsen. Nu au trecut de aparențe, de chipul frumos și haine elegante și nici măcar nu au încercat. Așa că m-am purtat și eu ca atare: cu indiferență și insolență, ascunzându-mă sub masca de nepăsare și superioritate la care se așteptau toți din partea mea.”

“M-am săturat să mă prefac fericită, să zâmbesc doar fiindcă la asta se așteaptă oamenii de la mine. Să fiu cu totul altcineva decât sunt. Să nu am voie să vorbesc cu anumite persoane pentru că sunt “sub rangul meu” și îmi creez o imagine negativă. Și am obosit să mă prefac. Vreau să pot să fiu eu însămi, cu bune și rele, să îmi aleg prietenii în funcție de ceea ce simt față de persoanele respective și nu fiindcă îmi sunt impuși de către anturaj.

Ajunsă în campusul facultății, observă că parcarea este plină, dar găsește totuși un loc liber între două mașini Ferrari-uri negre. Atenția îi este distrasă de un tip brunet și sexy, posesorul celor mai frumoși ochi văzuți de ea până acum și cu un rânjet îngâmfat, care îi spune că nu are voie să parcheze acolo. Abia venită în campus și deja se ceartă cu cineva! Triplu H – Corina Cindea

Abia iese din secretariatul decanului, că imediat se izbește de un tip. Privirea i se îndreaptă spre el și rămâne șocată! Aceeași ochi ciudați și frumoși, același rânjet îngâmfat, doar că pe un alt chip, ceva mai tânăr. Nu merge mult, că în holul etajului trei al căminului, vede un tânăr ce înghesuie în zid o tipă cu părul roșu, sărutând-o cu foc. Doar că ochii lui sunt fixați pe Kim. Și șoc! Seamănă izbitor cu ceilalți doi tipi și are același rânjet superior. Triplu H – Corina Cindea

Revenită în parcare, constată că mașina ei frumoasă este blocată din toate părțile de trei Ferrari-uri negre, și sprijiniți de ele, stau cei trei băieți cu ochi superbi de care s-a lovit atunci când a ajuns în campus! Inițial a vrut să-i ignore complet, dar totul a degenerat …

“- Nu știi cu cine te pui, păpușă!

Până aici! Nimeni nu mă face pe mine păpușă! (…) Îmi dau drumul bagajelor și îmi smucesc brațul din mână lui, apoi pun mâinile în șolduri.

– Hm! Oare cu cine? întreb zâmbind, apoi privindu-l ironic de jos până sus, în ciuda înălțimii, cu buzele țuguiate. Credeam că sunt în sud, în renumitul Texas, unde bărbații sunt galanți. Se pare însă că am dat de trei văcări tâmpiți, cu minte de copii de grădiniță și care au schimbat caii obișnuiți cu un alt căluț! fac referire la semnul de la Ferrari.”

Nici bine nu intră în camera de cămin, că imediat își face apariția colega ei de cameră, Samantha Clarke, dornică să-i povestească că în parcare a avut loc o altercație, o nebună s-a pus cu frații Morgan, cei trei crai ai campusului care își schimbă prietenele mai des ca ciorapii – Hayden, Heaton și Holden. Pe această cale ține să o avertizeze să nu-și facă iluzii în privința lor. Triplu H – Corina Cindea

Deși Samantha o invită la un chef, Kim refuză, dar nu peste mult timp se trezește în cameră cu Heaton, care e în stare s-o ia pe sus, aproape dezbrăcată (abia ieșise de la duş), numai să o ducă la petrecerea care se ține chiar la reședința Morgan. Și aici dă peste Hayden, sprijinit relaxat de spătarul unui fotoliu, în timp ce, o șatenă de data aceasta, e agățată de gâtul lui ca o liană.

De acum problemele încep să apară pentru că cei trei frați Morgan li s-au pus pata pe Kim. Fiecare încearcă să o seducă, să-i fure un sărut. Holden, fratele mic, cel de-o seamă cu ea, este deschis din fire, glumeț și adesea reușește să o facă să râdă. Heaton, mijlociul, o face să se simtă nesigură, neștiind când vorbește serios sau când glumește. Este încăpățânat și insistent și pare hotărât  să obțină ceva atunci când își dorește, iar asta o neliniște. Dar adevărul e că ea se simte atrasă de Hayden (24 ani) și încearcă pe cât posibil să se țină la distanță, nevrând să ajungă o altă linie pe răbojul lui. Pentru Kim, el este o enigmă, “ca o amenințare tacită și latentă, așteptând doar un motiv pentru a izbucni”.

În astfel de momente, când simte că atracția este prea mare, se simte bucuroasă de existența lui Mike, iubitul de acasă pe care îl are de aproximativ un an. După părerea mea, tocmai existența acestui iubit, este o provocare pentru frații Morgan, mai ales Hayden, care se ține după ea, o smucește  sau mârâie atunci când ceva nu-i convine. Iar apariția lui Mike, venit în vizită la Kim, îl face pe Hayden să-și dea seama că este gelos! Triplu H – Corina Cindea

Inevitabil, Kim începe să-și pună tot felul de întrebări despre ceea ce simte pentru cei doi tineri.

“Dragostea pentru Mike e ca o zi de primăvară, senină și liniștită, de la care știu exact la ce să mă aștept, în timp ce Hayden declanșează în mine furtuna.“

“Fir-ar să fie! La naiba și la dracu’! Asta nu se poate întâmpla! Și nu o să las să se întâmple! Nu cu un tip care e cunoscut ca fiind un afemeiat.”

Sinceră să fiu, nu am avut la început o părerea prea bună despre Mike. Mi se părea un tip superficial, obișnuit să trăiască în lux. Dar în ciuda modului cum a ales să o ceară în căsătorie, am apreciat faptul că a lăsat-o  pe ea să decidă cu cine să rămână: “promite-mi doar că nu o să uiți cât  de mult te iubesc  atunci când vei alege! “ Triplu H – Corina Cindea

Disputele dintre frați continuă, ajungând la un moment dat ca Heaton și Hayden să se ia la bătaie. Iar reacția lui Kim nu întârzie să apară.

“-  Sunteți nebuni? Cum să vă bateți? Sunteți frați! Ce dracu’ e cu voi?

– Kim… , încercă Hayden să spună, dar îl opresc imediat.

– Nici o Kim! mârâi la el. Acum eu vorbesc! Strig către ei și ignor cu desăvârșire privirile uluite pe care mi le aruncă.

Ignor și faptul că sunt aliniați în fața mea toți trei, aproape în poziție de drepți, în timp ce eu urlu ca un sergent la niște bieți soldați ce au călcat strâmb la instrucție.”

Relația dintre Kim și Hayden evoluează destul de repede, iar invidia fetelor care oftează după el își face simțită prezența. Apar destule conflicte între ea și Beatrice, o tipă obsedată de Hayden (liana agățătoare de la petrecere). Dar în ciuda acestor neplăceri, cei doi tineri își văd de ale lor, șicanându-se, punându-se în tot felul de situații penibile, dar amuzante. Farsele sunt pe bandă rulantă! Cât despre Kim, aceasta acționează pe post de Cupidon și încearcă să-i cupleze pe Heaton cu Samantha și pe Holden cu Marlene.

TRIPLU H POZA 2

Mă opresc aici din povestit pentru că vreau să aflați singuri ce se întâmplă mai departe cu cele trei cupluri. Triplu H – Corina Cindea

Triplu H este o carte tonică, cu personaje minunate, momente înduioșătoare, scene fierbinți, dar și multe replici spumoase. De altfel, toate cărțile Corinei Cîndea sunt comori. Povești speciale pentru că ne descrețesc frunțile! Se știe doar că dragostea și umorul sunt  ingredientele fericirii.

Fragmente:

“- Lasă-mă pe mine! exclamă nerăbdătoare Sam, însă ceea ce face e ultimul lucru la care mă așteptam: izbește câțiva pumni  în ușă și urlă de aude tot căminul

-Marlene, mai trăiești?

Câteva uși se deschid și capete curioase se întrezăresc în timp ce Heaton și Hayden apar și ei în fugă (…) Deja am lacrimi în ochi de la atâta râs când ușa se deschide înainte să mai primească și alți pumni sau picioare și un Holden vesel și rânjind apare în prag.

-Trăiește! Era să se înece la duș dar i-am făcut respirație artificială și acum e bine din nou!

-La duș? Cum să se înece la duș?! întreb uluită.

-Pai…stai să-ți explic! În timp ce făceam duș, împreună bineînțeles, adaugă șoptit, m-am gândit să încercăm și planul vertical şi…

-HOLDEN! Se aude țipătul disperat al Marlenei. Sper că nu le și desenezi, că te omor!”

“- Hayden …, reușesc să șoptesc după ce-mi umezesc buzele de câteva ori și îmi arunc speriată privirile în jur. Nu cred că este locul potrivit pentru un streaptease! Și nu am cash la mine ca să îți pun în chiloți! Stai cumva prost cu banii? Trebuie doar să îmi ceri!

Aparent fără nici un efort, mă aruncă pe un umăr înconjurându-mi bine coapsele cu o mână, iar cu cealaltă îmi ridică bagajele și pornește calm spre ieșirea din cămin.

-Hayden!!! Pune-mă jos! La naiba, nu sunt un sac de cartofi! strig încercând să fiu atât de demnă cât pot fi atunci când atârn cu capul în jos și fundul în aer.”

„-Hayden? Ce naiba? Să nu-mi spui că sacul de pe umărul tău e Kim!