Carlo, leul care nu putea să doarmă, de Catherine Rayner – recenzie

Carlo, leul care nu putea să doarmă, de Catherine Rayner – carte ilustrata

Titlu: Carlo, leul care nu putea să doarmă
Autor: Catherine Rayner
Editura: Rao
Anul: 2023

Toți știm că leii sunt puternici și impunători, că animalele junglei se tem de el și de aceea el mai este cunoscut și ca „regele junglei”… însă, pe cât e de puternic, pe atât de fragil poate fi uneori. Așa i se întâmplă și lui Carlo, leul care nu putea să doarmă.

Carlo devine tot mai obosit din cauza faptului că nu reușește să adoarmă și de aceea este foarte supărat și morocănos. Totuși, în junglă există mereu prieteni care să-ți ofere o soluție.
Carlo, leul care nu putea să doarmă” este o carte ilustrată. Catherine Rayner este și autor și ilustrator. Cartea este potrivită pentru povestea de seară, mai ales că textul este tocmai despre cum a reușit leul Carlo să adoarmă.

Ilustrațiile sunt foarte frumoase, îl vedem pe Carlo împreună cu familia sa, cu o bufniță care îi sugerează cum să facă să adoarmă.
Pentru că uneori, copiii au dificultăți în a adormi, soluția pe care o oferă bufnița și care funcționează atât de bine pentru Carlo, poate fi de mare ajutor. Mai mult decât atât, dincolo de metoda care dezvoltă imaginația celor mici, povestea este despre ajutorul acordat între prieteni, despre conviețuire, despre familie. Textul este scris cu un font suficient de mare, astfel încât să poată citi chiar și bunicii. Sunt sigură că și lor le va plăcea povestea.

Trebuie menționat faptul că spre deosebire de poveștile cu aventuri, care aduc o stare de agitație, de nerăbdare, povestea lui Carlo este una liniștită, de aceea este perfectă pentru momentul serii. În plus, copilul va afla metoda bufniței pentru a adormi și o va folosi el însuși în serile următoare.
Ce poate fi mai frumos, decât să adormi cu o poveste minunată? Să nu uităm că psihologii subliniază importanța poveștilor citite împreună, pentru că acest lucru dezvoltă o relație armonioasă între părinți și copil, dezvoltă imaginația copilului, îl ajută să înțeleagă și să facă diferența dintre bine și rău, îl ajută să descopere valorile morale pe care i se clădește caracterul și personalitatea. Iată de ce, poveștile nu sunt doar simple povești. Dincolo de ele stau adevărate mecanisme care determină într-o măsură importantă caracterul copilului.
Și pentru că noi, adulții, suntem prinși în mirajul stresant al realității, cred că nimic nu poate fi mai relaxant decât o întoarcere în copilărie. Să nu uităm că în fiecare dintre noi stă ascuns copilul interior care așteaptă și el atenție, joacă și povești.

Mi-a plăcut foarte mult povestea. Vă mărturisesc că voi aplica și eu metoda bufniței pentru a adormi, în caz de nevoie. Mi-au plăcut și ilustrațiile, sunt foarte bine realizate. Catherine Rayner, autoarea și ilustratoarea acestei cărți s-a născut în 1982 la Harrogate. A urmat Colegiul de Artă din Edinburgh, secția Ilustrații. A publicat peste 20 de cărți (la care a fost și autor și ilustrator), dar a făcut și ilustrațiile pentru numeroși autori de povești pentru copii. De-a lungul timpului, s-a aflat pe listele de nominalizați pentru premii de autor și a câștigat de foarte multe ori. În 2009, cartea „Harris finds his feet” (unde Catherine Rayner a făcut ilustrațiile, dar a scris și textul) a obținut medalia Kate Greenaway, iar în anul 2014, cartea „Norris, The Bear Who Shared” a fost amintită de către publicația The Sunday Times într-un top de 100 cărți clasice moderne pentru copii, scrise în ultimii zece ani.

Așadar, vă invit să citiți povestea lui Carlo și să aplicați metoda bufniței dacă nu reușiți să adormiți!

Verifică disponibilitatea cărţii în librăriile online: libriscartepedia şi cărtureşti, librărie.net