Cincizeci de umbre întunecate – E. L. James – vol. 2  – recenzie

50 de Umbre Întunecate – vol.2

Fifty Shades

Număr pagini: 624

Autor: E. L. James

Data publicării: Ianuarie 2017

Tip literatură: Ficțiune erotică

Despre Cincizeci de umbre întunecate – vol. 2 > Cu toții avem un anumit stil literar pe care îl apreciem, un anumit autor pe care îl preferăm etc. Bineînțeles că eu nu sunt o excepție, iar preferințele mele au fost cumva exprimate la citirea primului volum al seriei 50 de umbre ale lui Grey. Acum, citind al doilea volum, îmi dau seama că această serie este ca vinul, dacă mi se permite o astfel de comparație. Așa cum vinul devine mai bun cu vârsta, așa și seria devine mai bună o dată cu înaintarea poveștii.

Autoarea, E. L James a reușit să surprindă anumite detalii care mi-au lipsit în primul volum. Se vede cumva că a regăsit bucuria de a scrie și de a își imagina anumite detalii. Având o viață monotonă de fostă producătoare TV și mamă a doi băieți, această serie a fost ca o gură de aer pentru ea. Deși chiar din primul volum s-a simțit dorința puternică de eliberare, de evadare din cotidian, în acest volum parcă a reușit să evolueze, atât ea ca scriitoare cât și povestea în sine.

În acest nou volum aflăm cum Ana și Christian încearcă să dea o nouă șansă relației lor. Pus în fața faptului împlinit de a-și trăi existența în lipsa Anei, Christian este forțat să își înfrunte propriii demoni. Își dă seama că s-a îndrăgostit de ea fără voie și că acum întreaga lui existență este legată de a ei. Fantomele trecutului parcă îl bântuie mai mult ca niciodată, mai ales în contextul în care el încearcă să depășească barierele pe care subconștientul său le pune pentru a putea să o iubească pe Ana așa cum crede el că merită.

Pe de altă parte, Ana simte că viața ei a luat o întorsătură deloc favorabilă ei. Își dă seama că îl iubește pe Christian mai mult decât ar fi crezut vreodată. Împărțindu-se între viața personală și noua ei de carieră la editura SIP ca asistentă a lui Jack Hyde, încearcă să își ocupe timpul pentru a uita de amărăciunea care îi apasă sufletul și așa chinuit de adevărurile pe care le-a aflat despre Christian.

Însă lucrurile nu vor rămâne așa. Christian, care are de gând să remedieze  situația, o caută pentru a îi propune un nou contract. Ana acceptă, însă ce nu își imaginează e că abia acum va începe adevăratul coșmar. Adevărurile despre trecutul lui Christian sunt din ce în ce mai greu de digerat, iar cu fiecare piesă de puzzle care e amplasată își da seama că e posibil că ea să nu fie persoana potrivită pentru Christian. Dar oare este chiar așa?

După cum spuneam mai sus, am avut plăcuta surpriză să descopăr în acest volum lucruri pe care nu le-am găsit în cartea întâi. Printre ele se numără intriga. În prima carte nu am reușit să o descopăr decât ocazional, iar atunci când apărea se evapora imediat. În acest volum însă am găsit ce așteptam. Suspans, mister. De asemenea, în volumul unu nu am simțit legătura aceea puternică între personaje. Deși Ana își exprima sentimentele foarte vădit și le descria ca fiind foarte intense, nu am reușit să simt nimic. Însă în cartea a doua pare că începe să se contureze acea legătură. Se poate să fie deoarece conexiunea dintre cei doi a devenit mai puternică, despărțirea i-a unit iar Christian a început să împărtășească și el aceleași sentimente pe care Ana le poartă pentru el. Nu știu dacă autoarea a intenționat să evidențieze acest lucru, însă asta este impresia pe care am avut-o.

De asemenea, cele două personaje evoluează destul de mult pe plan afectiv. Ana devine mai îndrăzneață, îi spune lui Christian ce gândește și învață să nu se mai simtă intimidată de el. Christian reușește să își înfrângă temerile, de a fi atins, de a-și dezvălui secretele, de a îndrăzni să iubească. Descoperim astfel o altă latură a lui, aceea de romantic și afectuos. Cu toate astea, cele cincizeci de umbre de nebunie pe care acesta le poartă în suflet ies la suprafață uneori, ceea ce scoate la iveală caracterul lui uneori dual și incomprehensibil pentru Ana. Starea sa emoțională se schimbă uneori instant de la bucurie la tristețe, de la entuziasm la supărare sau de la tandrețe la duritate. Ochii lui pot exprima în același timp iubire dar și determinare, furie mascată sau nemulțumire. E un om complicat pe care Ana a învățat să îl accepte așa cum e și să înceteze a mai încerca să îl înțeleagă.

Cei doi încep să își sudeze cumva și relațiile cu cei din jur. Christian reușește într-un final să înțeleagă prietenia Anei cu Jose și să o accepte, deși în sinea lui este conștient de faptul că el este îndrăgostit de ea. Însă încrederea care s-a conturat între ei pare să depășească aceste bariere și să construiască o relație sănătoasă. De asemenea, Christian nu o mai vede pe Ana ca pe supusa lui și reușește să îi ofere ceea ce ea are nevoie, deși uneori pe ea o mai frământă sentimentul de îndoială.

După despărțirea lor, cei doi se aruncă într-o nouă relație mult mai mistuitoare decât cea anterioară. Deși aparent furtuna pare să dispară din viața lor, ea revine cu și mai multă putere atunci când furia fostelor supuse ale lui Christian se năpustește asupra lor. Acum totul depinde de cum vor ști ei să gestioneze această furtună. Și aici încrederea reciprocă devine chiar vitală într-o lume în care șacalii atacă din toate părțile, unii mai subtil și alții mai direct.

Așa cum în volumul unu vocea interioară și zeița intimă erau prezente peste tot, așa își fac apariția și aici, însoțind-o pe Ana la fiecare pas. Din punctul meu de vedere au ajuns aproape niște personaje de sine stătătoare, cu caracter propriu și dorințe ascunse care nu coincid întotdeauna cu cele ale Anei.

Dacă în volumul unu am observat neconcordanțe, acestea nu încetează să apară și în cartea a doua –Cincizeci de umbre întunecate. Ce aș putea să menționez ar fi faptul că, la începutul cărții, Christian i-a zis Anei că celelalte femei din viața lui nu au fost iubite, ci doar supuse, iar ea este singura femeie pe care a numit-o iubita lui. Spre finalul cărții însă, acesta îi spune că trebuie să mănânce bine că să poată să arunce cu băutură în fostele lui iubite. Și acum întrebarea e: a mințit-o pe Ana sau este doar o scăpare a autoarei?

Spre final aș vrea să mai spun faptul că cele două personaje par să înceapă se contopească într-una singură, atât fizic cât și psihic. Încep să se completeze din aproape toate punctele de vedere și, deși se cunosc de foarte puțin timp, par să găsească rețeta succesului în relație și să ajungă să se cunoască mai bine decât ar fi putut să o facă poate dacă ar s-ar fi întâlnit în alt context și ar fi avut fiecare un alt destin. Cumva, drama personală i-a adus împreună și tot ea i-a unit într-o iubire care părea imposibilă.

Cartea – Cincizeci de umbre întunecate – Fifty Shades – E. L. James – vol. 2 poate fi comandată de pe site-ul Librex.ro

Cărţi erotice

Fifty Shades – 50 de umbre ale lui Grey de E-L.James- Vol. 1-recenzie

50 shades of Gray – Fifty Shades – Cincizeci de umbre întunecate

***Gabriela Rădulescu(Gabi)***Eu sunt Gabi, și mi se mai zice ştrumf sau șoricel. Sunt o persoană deschisă și amuzantă, sau cel puțin așa mi se spune. Îmi place să fac multe lucruri, de cele mai multe ori în același timp.    În timpul liber stau sub un morman de cărți, și când nu sunt acolo, sunt... sub alt morman de cărți.    Dacă vrei să îmi atragi atenţia poți să îmi trimiți o melodie (rock sau latino – știu sunt ciudată) sau o carte. Se zice că nu se face primăvară cu o floare, dar cu o carte pentru mine se face.    Așa cum spuneam mai sus, sunt o combinație ciudată. Sunt o IT-istă care citește și ascultă rock și muzică latino. Nu știu de unde mi s-au tras pasiunile astea combinate, dar îmi place ceea ce sunt. :)