Secrete întunecate, de Marina Anderson – recenzie

Titlul original: Dark Secrets
Traducerea: Carmen Ciora
Număr pagini:198
Colecţia Eroscop

Secrete întunecate de Marina Anderson – cărți erotice.

Marina Anderson este pseudonimul unei autoare consacrate de literatură erotică. Printre romanele sale se numără: A Celebration of Hearts, Forbidden, Desires, House of Decadence. La Editura Trei, de aceeaşi autoare, a apărut şi romanul Şcoala supunerii.

„La douăzeci şi trei de ani, Herriet Radclife e plictisită de viaţa ei. Slujba stabilă i se pare foarte monotonă, aşadar e momentul să-şi condimenteze existenţa.”

Voi începe recenzia mea la această carte spunându-vă că am citit „Şcoala supunerii” şi nu mi-a plăcut. Nu este vorba de erotismul în sine, ci de faptul că există prea multe scene erotice de genul „să-ţi dau câteva pălmuţe să te simţi bine”, prea multă supunere în slujba eroticului. Poveste? Inexistentă din punctul meu de vedere. Aşa că, având un precedent din partea scriiturii autoarei m-am aşteptat ca şi această carte să urmeze acelaşi tipar.

Am avut o mică surpriză sau ca să fiu cinstită o mare surpriză. Da, există scene erotice la tot pasul, dar asta este ceea ce o defineşte pe autoare ca şi stil. Numai că de data asta avem acţiune, se construieşte o poveste, avem intrigă, planuri bine stabilite şi un joc. Trecând peste toate acele scene, de nici nu ştiu cum să le prezint, să spunem o combinaţie de sex clasic, tandru, frumos, şi s.d.m.s, cu centuri japoneze, pene, pensulici, cătuşe, cravaşe, sfori, zăpadă, suc de fructe şi multă durere, dar se pare că produce plăcerea unora, există o poveste care m-a surprins. Nu mă aşteptam!
   În această carte autoarea reuşeşte să îşi construiască personajele foarte bine, nu ne mai lovim de creionări vagi sau ceva static.

Mulţi dintre voi puteţi fi puţin sau mai mult şocaţi de subiect, de ceea ce ne prezintă autoarea. Veţi gândi că este ceva bolnăvicios să poţi să te complaci în aşa ceva, să poţi să acţionezi în felul în care personajele o vor face, să fiţi foarte critici cu modul lor de viaţă, asta pentru că omul din noi cu principiile, moralitatea, caracterul şi percepţiile pe care le are, nu poate concepe aşa ceva şi atunci începem să judecăm. Dar, eu spun aşa! Probabil aveţi dreptate, nici eu nu am fost mai departe de voi în gândire, şi totuşi astfel de situaţii şi astfel de mod de viaţă există. Îl poate trăi chiar prietenii noştri în intimitatea lor. Şi atunci, de ce să judecăm?
Nu am înţeles niciodată treaba aia cu „Bate-mă, bate-mă, omoară-mă, dar iubeşte-mă numai aşa cum vrei tu” sau „Hai să ne privim unii pe alţi şi să ne descoperim sexualitatea şi dacă se poate facem şi o mică orgie, că, na, cu cât mai mulţi cu atât mai bine – cine ştie poate te iubesc mai mult”. Nu, nu am înţeles, dar asta nu înseamnă că trebuie să judec. Cred că cel mai important este calitatea omului, prietenului şi nu cum îşi trăieşte fanteziile sexuale.

Ne reîntoarcem în poveste şi vreau să vă mai spun că unele acţiuni şi judecaţi ale personajelor le-am urât, dar asta în primă fază, pentru că am început să intru în detaliile problemei şi să le înţeleg frustrările.
Vreau să încep să vă prezint personajele. Deşi nu sunt multe, trebuie prezentate separat, asta ca să puteţi înţelege mai bine şi să-i cunoaşteţi, pentru că totul pare destul de întortochiat, şi atunci, dacă m-aş apuca să vă povestesc ar fi o brambureală.

Harriet Radclife – O tânără de 23 de ani, asistentă personală a unui director la o firmă importantă în City, logodită cu un bancher frumos. Pare că viaţa ei este foarte bună. Dar Harriet constată că duce o viaţă plictisitoare, monotonă, că bărbatul cu care trebuie să se mărite nu este cel potrivit, că din relaţia lor lipseşte pasiunea. Crede că viaţa înseamnă şi altceva nu numai: bani, sex şi carieră, şi ea vrea totul, dar nu ştie exact ce înseamnă acest „totul”. Vrea o schimbare, vrea să îşi condimenteze existenţa. Nu are nici cea mai vagă idee ce înseamnă şi încotro se îndreaptă, dar este clar, vrea să iasă din austeritatea momentului. Rupe logodna, îşi dă demisia şi primul pas către o schimbare este de a-şi găsi un job. Un job mai interesant, mai deosebit, dar nici aici nu prea ştie ce caută. Din acest motiv începe să parcurgă anunţurile din ziare poate găseşte ceva să-i atragă atenţia. În ajutorul căutărilor ei vine cea mai bună prietenă, Ella, o actriţă dezinvoltă şi iată că îi găseşte ceva ce crede că s-ar potrivi: „Actriţa americană filmează şase luni în Anglia şi are nevoie de o secretară personală sociabilă, dispusă să lucreze fără orar fix. CV şi fotografie obligatorie”

Singurul anunţ care ar fi ceva de el având în vedere că va intra într-o altă lume, cea a filmului. Oricum, nu este convinsă că i se potriveşte, şi mai rău, crede că actriţa faimoasă nici nu va da importanţă dacă va trimite CV şi fotografiile. Nu are nimic special, aşa că mare mirare dacă va fi acceptată. Contrar a ceea ce crede despre ea, Harriet are ceva special, care îi face pe oameni să se uite după ea. Emană puritate, vulnerabilitate, iar felul în care se mişcă te duce cu gândul că în această femeie există ceva nedescoperit, o pasiune mocnită.
   Trimite în final scrisoare de intenţie şi este convinsă că nu are nicio şansă. După două zile, primeşte un telefon în care i se spune că CV-ul şi fotografiile au fost acceptate şi este aşteptată la un interviu.

Rowena Farmer după ce jucase în două filme în rolul unui detectiv sexy, ajunge unul dintre cele mai mari sex-simboluri de la Marilyn Monroe încoace. De o frumuseţe orbitoare, dar şi suferind de narcisism, Rowena, la 30 de ani este convinsă că a intrat într-un con de umbră şi doreşte să facă ceva să se afirme, dar în acelaşi timp să îşi pună şi ordine în viaţa particulară. Cunoscuse mulţi bărbaţi, dar niciunul ca Lewis, soţul ei. El avea tot ceea ce şi-ar fi putut dori o femeie, dar nu era de ajuns. Capabil să meargă până la capătul pământului pentru a-i satisface toate nevoile, nu reuşise încă să o ajute. Din acest motiv se ajunge aici şi aveau nevoie de Harriet.

Lewis James cel mai în vogă regizor, noul Oliver Stone, soţul Rowenei. Arată senzaţional, lipsit de inhibiţii şi de ruşine, are o inteligenţă şi o frumuseţe remarcabilă, o experienţă sexuală bogată, şi încercă să îşi ajute soţia să se reafirme. Dar mai presus de toate este regizorul care ar fi făcut orice pentru arta lui. Îşi va juca filmul în propria casă, personajele fiind reale, observându-le reacţiile, atitudinea, expresiile, totul. Este un bun cunoscător de oameni, şi un fin cunoscător în descoperirea sexualităţii. Numai aşa îşi va putea ajuta soţia, dar şi viaţa lor se va clarifica. Totul va fi observat din spatele unor oglinzii false şi a camerelor de luat vederi amplasate în toate colţurile locuinţei. În planul bine minuţios construit cu început, cuprins şi încheiere are nevoie de Harriet, fata inocentă.

Chris Falkener fratele vitreg al Rowenei, este adus în casa regizorului odată cu căsătoria acestuia. A luat-o pe Rowena la pachet cu fratele ei vitreg. De ce? Veţi citi voi care a fost motivul. Vă pot spune numai că… există secrete întunecate.

Un soţ, o soţie, un frate vitreg. Ce caută Harriet în combinaţia asta?

După cum scriam puţin mai sus, Harriet este pionul în planul lor de realizarea unui film jucat în timp real care le poate schimba vieţile. Au nevoie de făptura delicată pe care să o manipuleze cum doresc şi în acelaşi timp va fi veriga slabă, dar fără de care ei nu îşi pot vedea esenţa, finalul să fie unul fericit. În acest film real Rowena va fi actriţa principală, totul rotindu-se în jurul ei.

Scenariul fimului:  Un frate şi o soră care sunt îndrăgostiţi unul de altul. Deşi sora se căsătoreşte cu un altul continuă în acelaşi timp şi relaţia cu fratele ei. Cei doi, frate şi soră vor să se desprindă din această relaţie bolnăvicioasă, dar sunt prea prinşi în senzualitatea întunecată a idilei incestuoase. Regizorul consideră că este nevoie şi de cealaltă femeie ca un catalizator, astfel încât prezenţa celeilalte să oblige personajele să-şi reconsidere vieţile. Să funcţioneze, amândoi bărbaţii trebuie să aibă o relaţie cu pionul inocent adus din afară. Sora şi ea la rândul ei după ce avea să vadă ceea ce se întâmplă urma să aleagă cu cine rămâne. Finalul fericit ar fi fost de partea celor trei personaje, mai puţin pentru cea de-a patra, care nici nu era importantă şi nu îşi avea locul în vieţile lor.

Numai că…lucrurile vor lua o altă întorsătură. Pionul acela inocent, veriga aceea slabă va deveni personajul principal şi dă totul peste cap, deşi nu ştie nimic de planul diabloc şi de filmul în care joacă, de scenariul care se scrie pe măsură ce evenimentele au loc. Harriet va fi cea care va schimbă totul, iar finalul va fi unul în avantajul ei. Harriet este o femeie inteligentă, dar îşi descoperă şi sexualitatea şi devine puternică. Va fi o mare surpriză pentru toţi.

Am stârnit intersul? După ce citiţi cartea aş vrea să îmi spuneţi: Dacă aţi face ceea ce a făcut Harriet? Aţi înţeles planul lui Lewis? Filmul lui? Oare tot acest scenariu este bazat pe realitate sau este o poveste creată de amorul artei?

Nu ştiu de ce, dar am impresia că sfârşitul lasă loc de o nouă poveste.

8.5 puncte/10

logo_libris