Cel mai frumos Crăciun - Corina Lupu - Editura Petale Scrise - recenzie

Titlu: Cel mai frumos Crăciun

Autor: Corina Lupu

Editura: Editura Petale Scrise

An apariție: 2023

Nr. de pagini: 168

Gen: romance

Sunt o fire romantică și visătoare care crede că iubirea adevărată învinge totul, cu excepția timpului. O cititoare avidă de povești cu final fericit. Inima mea vibrează de bucurie de fiecare dată când la editura Petale Scrise apar titluri noi, pentru că știu că multe dintre ele îmi vor oferi ceea ce îmi doresc. Firește că m-am bucurat atunci când am intrat în posesia romanului ,,Cel mai frumos Crăciun„, însă am ales să-l parcurg într-un moment de cumpănă, tocmai pentru că aveam certitudinea că mă va face să uit de necazuri și îmi va îmbunătăți starea de spirit. Și așa a fost!

Am descoperit o poveste frumoasă, despre adevăratele valori ale vieții, o carte care parcă a fost scrisă pentru mine. Mi-a plăcut totul la ea. Emoții, tensiuni și scântei. Umorul de situație, ironia fină, momentele romantice, precum și lecția de viață care se ascunde în spatele tuturor acelor discuții relaxante. În timp ce citeam această poveste, am avut sentimentul că urmăresc un film pe postul Hallmark, ceea ce este un lucru minunat, din punctul meu de vedere, pentru că le urmăresc cu deosebită plăcere.

Cu toate că a trecut de mult Crăciunul, i-am simțit și acum magia. În fond și la urma urmei, adevăratul spirit al Crăciunului, care ne învață că un simplu gest de bunătate poate schimba destine, ar trebui să-l simțim tot timpul, să-l avem înrădăcinat în noi. Nimic nu poate fi mai frumos decât să ajuți, să dăruiești și să aduci bucurie fiecărei persoane pe care o întâlnești.

Romanul ,,Cel mai frumos Crăciun” este o continuare a poveștii ,,O iubire de Crăciun”, dar poate fi citit și separat. Autoarea a fost foarte atentă când l-a scris, să nu-i fie afectată coerența. Eu am preferat să recitesc prima carte, mai mult ca să-mi aduc aminte de personaje și de acțiune. Abia când am început să parcurg continuarea, mi-am dat seama că am procedat corect, pentru că în felul acesta, am avut ocazia să văd cât de mult a evoluat scriitura autoarei, cât de frumos a înflorit Noelle, dar și cât de mult s-a schimbat în bine sora ei, Michaela.

Din cele citite de mine în primul volum, Noelle și Michaela au fost mereu apropiate, dar existau anumite divergențe între ele. Țineau mult una la cealaltă doar că, de cele mai multe ori, nu erau pe aceeași lungime de undă. Erau firi diferite, Noelle era puţin introvertită, calmă și timidă, în timp ce Michaela era exuberantă, veselă și foarte sociabilă, certăreaţă şi orgolioasă, petrecăreață, mofturoasă și nonconformistă, având tendința de a impune oamenilor voința ei. Însă, în ,,Cel mai frumos Crăciun”, Michaela a reușit să mă impresioneze, dovedindu-se exact contrariul a ceea ce credeam despre ea. Și m-a bucurat faptul că a reușit să înțeleagă cât de mult a greșit și câți oameni a rănit în trecut prin comportamentul ei. Acum are propria firmă de design, muncește, vrea să facă ceva cu viața ei, dar încă nu și-a găsit fericirea și iubirea.

În schimb, iubirea dintre Noelle și Oliver a înflorit în cei doi ani de căsnicie. S-au căsătorit la scurt timp după ce s-au cunoscut, într-o seară de iarnă, în preajma Crăciunului, în librăria în care Oliver își lansa noul roman inspirat din călătoriile sale ca jurnalist de război, prin diferite zone de conflict ale lumii. De altfel, pentru familia lor, sărbătoarea însemna chiar mai mult decât pentru alți oameni fiindcă le împlinise visuri și crease miracolul, revărsându-și magia dragostei.

,,Poate că a fost nevoie să sângerezi puţin, să-ţi laşi ochii pradă lacrimilor, să suferi în tăcere, pentru ca viața să-ţi ofere a doua şansă. Ştiu că amândoi suntem recunoscători destinului care ne-a unit, e o binecuvântare faptul că ne iubim și suntem împreună.“

În pragul sărbătorilor de iarnă, Oliver primește din partea revistei cu care colaborează o ofertă de nerefuzat, și anume să scrie un articol de Crăciun, despre o pensiune aflată în orașul Billings din Montana. Pentru că Noelle își pierduse între timp pasiunea pentru scris, Oliver o convinge să-l însoțească la pensiune, în speranța că se va apuca să scrie din nou despre Crăciun, să pătrundă în mintea și inima oamenilor care iubesc la fel de mult ca și ea această sărbătoare.

,,- E frumoasă Doamna larnă, spuse Noelle, sprijinindu-şi capul de umărul lui. Întotdeauna am iubit-o, mereu o voi iubi, fiindcă e magică. În plus, e povestea noastră de dragoste, este continuarea fericită a unei pagini dintr-un roman, pierdută la o lansare de carte și găsită de cel ce-mi era hărăzit. Nu ştiu cum e pentru alţii, dar mie mi-a adus în dar marea iubire, adevărata iubire. Sunt atât de fericită lângă tine, Oliver.“

Odată ajunși la destinație, ei află că pensiunea Hannah Lodge nu va putea fi inaugurată la timp pentru că mai trebuie decorată, și astfel, Oliver nu va avea un subiect pentru reportajul său. Însă Noelle cunoaște un designer, pe cel mai bun, o persoană care absolvise cursurile unei renumite şcoli de design din Londra, cu câţiva ani în urmă. Este vorba chiar de sora ei, Michaela, pe care reușește să o convingă să se ocupe de amenajarea și decorarea de sărbători a pensiunii familiei Harrison. Doar că deplasarea în interes profesional se transformă într-o reîntâlnire răvășitoare, fiindcă unul dintre proprietarii pensiunii este James Harrison, fostul ei iubit, cu care aproape se logodise și de care se despărțise în urmă cu cinci ani. Niciodată nu și-ar fi imaginat Michaela că va da de el aici, în Montana, și că bărbatul are un băiețel în vârstă de șase ani. Ei s-au despărţit în urmă cu cinci ani și James nu avea copil, din câte ştia ea. Sau avea, aici în Montana? Oare pe timpul relației lor i-a ascuns acest lucru?

Din nefericire, prezența ei îl tensionează și îl deranjează pe Chad, băiețelul lui James. Se simte dat la o parte și are impresia că tatăl lui n-o să-l mai iubească pe el, ci pe această femeie. Își dorește să scape de ea cât mai curând, așa că, din acel copil cuminte ca un îngeraș, iubitor şi vesel, se transformă peste noapte într-un mic tiran, cu care James nu se mai poate înţelege. Cum vor evolua lucrurile între Michaela și James? Regăsirea lor este oare tardivă? Mai există sentimente între ei? Ar putea să lupte Michaela pentru dragostea ei? Trebuie să renunțe James la Michaela pentru a-i recâștiga afecțiunea lui Chad?

„Oamenii au nevoie să trăiască dragostea pentru a se simţi fericiți și împliniţi. O pot întâlni când nu se aşteaptă, când nu sunt pregătiţi s-o primească-n viaţa lor. Uneori o caută la nesfârșit, alteori le apare în cale şi trebuie doar s-o recunoască. Uneori visează la ea, alteori le este dăruită de destin sau devine un dar al magicului Crăciun. O preţuim oricum, căci fără ea inimile ar fi pustii şi n-am simţi că trăim cu adevărat.”

,,Cel mai frumos Crăciun– o poveste plină de emoție și iubire, un roman care ne reamintește ce înseamnă cu adevărat sărbătoarea feerică a Crăciunului și care ne învață că cel mai frumos este să dăruiești un strop de bucurie fiecărei persoane pe care o întâlnești în cale.