Decizii scandaloase, de Nova Riley – LiterPress Publishing – recenzie

Decizii scandaloase

Autor: Nova Riley

Editura: LiterPress Publishing

Număr pagini: 316

An apariție: 2022

Gen: historical romance

,,Decizii scandaloase” mi-a atras atenția încă de când cei de la Editura Literpress Publishing i-au anunțat apariția. Imaginea sugestivă și incitantă de pe coperta cărții mi-a sărit în ochi, iar descrierea încărcată de mister mi-a stârnit curiozitatea. În plus, m-a uimit faptul că Nova Riley a ales să-și facă debutul cu un historical romance, un gen literar evitat de scriitorii români contemporani. Și, sinceră să fiu, acesta a fost adevăratul motiv care m-a făcut să-mi doresc și mai abitir să citesc cartea. Nu aveam mari așteptări, doar voiam să fac cunoștință cu scriitura autoarei, să simt atmosfera vremurilor de mult apuse, să văd daca există chimie între protagoniști și, nu în ultimul rând, să descopăr identitatea criminalului.

Ei bine, spre marea mea încântare, cartea aceasta a reușit să-mi depășească așteptările. Nici măcar o clipă nu am avut impresia că citesc o poveste scrisă de un autor român, iar maniera de scriere, îmbinarea elementelor de suspans cu cele romantice, tehnicile de investigare și deducțiile detectivistice, m-au dus cu gândul la scrierile autoarei Amanda Quick.

,,Decizii scandaloase” e genul de poveste care te ține pe jar, prezintă anumite momente tensionate, crime macabre, secrete de familie, gelozii, iar schimbul de replici inteligente dintre Emma și James reprezintă un adevărat deliciu. Elementele romantice și cele de suspans sunt combinate în mod echilibrat, găsim atât scene pasionale, cât și descrieri care îți dau fiori reci pe șira spinării.

Trecutul misterios al protagonistului, secretul pe care îl ascunde cu străşnicie, suspiciunile ce planează în jurul său, modul de operare al criminalului, ancheta și încercările detectivului de a depista identitatea acestuia,  m-au făcut să citesc cartea cu viu interes.

Personajele sunt frumos conturate și evoluează pe parcurs, iar autoarea le-a surprins frământările sufletești destul de bine. Protagonista romanului, Emma Sallinger, este un personaj cald și frumos, luminos și plin de spirit, care știe să-și poarte durerea cu demnitate. Are un comportament mai libertin și un fel de a vorbi liber, neconstrans de normele societății, fapt pentru care intră adesea în bucluc. A crescut fără mamă, iar tatăl ei a murit cu un an în urmă, într-un accident de călărie. A fost nevoită să se mute sub aripa singurei rude în viață, Lady Violet, din cauza că tatăl ei pierduse totul investind în proiecte care se dovediseră falimentare.

În momentul de față, singura ei șansă era să-și găsească un soț decent. Având în vedere că nu avea nicio zestre, nu-și putea face prea multe speranțe că va găsi un conte sau un duce tânăr şi putred de bogat. Va trebui să se mulțumească cu un bărbat mai în vârstă, la a doua sau a treia căsătorie, fără o avere deosebită, dar dornic să aibă un moştenitor.

,

,Crezuse că soarta va fi de data aceasta de partea ei, dar a ajuns a nimănui. O rudă săracă, pe care nimeni nu o dorea la casa ei pentru că ar fi fost doar o gură de hrănit în plus. Mătuşa Violet nici măcar nu o privea, comunicând mai mult cu servitorii decât cu ea. Fiicele sale Brianna şi Tannia o tratau la fel de rece, găsind în orice un prilej pentru a o batjocori.”

La rândul său, James Brighton, duce de Lancaster, e genul de om care nu crede ,,în normele societății în care trăia. I se păreau învechite, cu reguli stricte, de parcă de când te nășteai viața ta ar fi fost programată la secundă”. Nu dă doi bani pe ceea ce se presupune să faci în înalta societate. Este arogant, impertinent, ursuz, sfidător, mereu țâfnos şi recalcitrant, iar firea lui vulcanică îi crează adesea probleme. Cu femeile se poartă ca un adevărat mitocat, asta din cauza fostei lui logodnice.

,,Mai precis, EA ÎI LUASE TOTUL. Fugise cu bucuria, cu fericirea, cu dorința lui de a trăi. Era damnat şi aşa să trăiască în întuneric, dar, de când plecase ea, întunericul era mai rece. Nopțile deveniseră seci, iar zilele, un motiv în plus pentru toată nefericirea lui. La cei 30 de ani ai lui, James era un bărbat împlinit din punct de vedere social, cu o avere considerabilă, arătos, cu maniere impecabile – în cea mai mare parte a timpului – dar ascundea un secret.”

Povestea de dragoste dintre Emma și ducele de Lancaster este frumoasă, intensă, picantă, încărcată de emoție și momente tensionate. Mi-a plăcut să-i privesc jucându-se de-a șoarecele și pisica, valsând în jurul sentimentelor lor. De altfel, cei doi au pornit cu stângul, prima lor întălnire lăsându-se cu jigniri. Mai pe scurt, Emma se aventurase în pădure noaptea, singură, neînsoțită și dăduse peste James tocmai când acesta se pregătea să înoate în lac. Văzând-o singură, bărbatul presupusese că venise acolo pentru o escapadă amoroasă cu amantul, catalogând-o ca fiind o femeie cu o moralitate îndoielnică.

Comportamentul ducelui vizavi de Emma în acea noapte a fost total deplasat şi jignitor, așa că ea vrea să îl facă să plătească pentru indolenţa sa, și, în același timp, să-și apere onoarea. Pune la bătaie un plan, mai precis, inventează un frate care vrea să-l provoace la duel pe duce, apoi vine chiar ea să se dueleze, deghizată fiind în bărbat. Din nefericire, Emma este rănită, iar James constată că în fața lui este aceeași femeie pe care o insultase în urmă cu o zi.

În timp ce tânăra își petrece perioada de convalescență în casa ducelui, ea reușește să-i capteze atenția bărbatului și, în scurt timp, devine cea mai fascinantă femeie pe care a cunoscut-o vreodată. La rândul ei, Emma este exasperată de atitudinea lui arogantă, atotștiutoare, vulcanică, dar va ajunge să se îndrăgostească de el, în ciuda acestor defecte.

Ducele știe că nu trebuie să simtă nimic pentru ea, pentru nimeni, din anumite motive, dar această femeie îl atrăgea în feluri inexplicabile. Vrea să o îndepărteze, așa că îi spune că ține la ea, dar numai ca prietenă. Mai mult, apariția fostei lui logodnice în scenă agravează situația dintre ei. Să îl vadă pe James la brațul acestei femei este de-a dreptul chinuitor pentru Emma, așa că încercă să-și îndrepte atenția spre un alt bărbat.

,,Poate de aceea îi era greu să mai creadă că cineva l-ar iubi pentru ceea ce este. Și ce avea de oferit când secretul lui le răpea totul, condamnând-o pe cea care l-ar fi iubit la o viață stearpă?! Lipsită de bucurie, de zâmbete. Avea multe defecte, dar nu acela de a fi egoist. Nu putea să răpească nimănui fericirea cu bună știință.”

În aceeași perioadă, o serie de crime odioase cutremură liniștea aparentă a orașului, punându-l la încercare pe detectivul Scott O’Donnell. Obişnuit cu cele mai urâte scene, căci văzuse destule în ultima perioadă, îi vine greu să-și stăpânească dezgustul, fiind oripilat de modul macabru și sângeros în care criminalul alege să-și ucidă victimele. Din nefericire, Emma este luată în vizor de acesta, iar James se va trezi principalul suspect, după ce o tânără domnișoară din înalta societate este găsită moartă. Ce legătură are James cu aceste crime macabre? De ce este anchetat? Ce secret ascunde el? Cine este  tânără nobilă ucisă? Va fi salvată Emma la timp? Citiți cartea și veți primi toate răspunsurile!

,,Nu era nimic ieşit din comun la o crimă în Londra anului 1870, în ultimii ani văzuse multe. Vieți frânte pentru nimic, suflete chinuite, săracie, toate alcătuiau un tablou pe care oamenii de rând îl ştiau. Doar că, de data aceasta, instinctul îi spunea că avea să fie ceva total diferit.”

Carte disponibilă pe site-ul litepress.ro

Verifică disponibilitatea cărţii în librăriile online: libris cartepedia, bookzone şi cărtureşti

Decizii scandaloase de Nova Riley – LiterPress Publishing – recenzie