Recenzii cititori septembrie 2015

BLIND ALLEY
    IRIS JOHANSEN
    EDITURA ORIZONTURI,2006
    TRADUCERE-LIVIANA TANE
    PAGINI-345

Un autor pe gustul meu,o carte antrenanta,o poveste extraordinara a unor personaje din prezent,dar care au o stransa legatura cu trecutul.
    Cira,o faimoasa actrita de acum 2000de ani,din Herculanum,unul din cele mai celebre teatre romane,starneste pasiuni mistuitoare,atat in randul barbatilor din vremea ei,cat si a barbatilor din prezent.Desi a fost sclava,ea neavand voie sa urce pe scena,se pare ca a reusit sa devina libera,ceea ce nu se intampla in acele vremuri,dar si sa devina iubita unor oameni importanti.Iulius,un iubit bogat si indragostit de arta Cirei de a face amor,o va imbraca in bijuterii,si ii va face statui cu chipul Cirei.
    Se pare ca atunci cand orasul Pompei a fost mistuit de lava vulvcanului Vezuviu,teatru si lumea din Herculane va fii ingropata si ea.Totusi,bogatiile inestimabile se pare ca ar fii dainuit peste veacuri,iar tunelele subterane care erau peste tot in oras,a facut posibila descoperirea unei statuiete a Cirei,dar si a unor papirusuri despre viata si unele bogatii facute Cirei de catre iubitii ei.

In prezentul zilelor noastre apare cadavre mutilate,fata lipseste de la persoanele de sex feminin.Ce sa intamplat?Cand Trevor,se va da drept un ofiter de politie de la SCOTLAND YARD,si va contacta pe Joe,un politist din Atlanta,care se ocupa de cadavru,aflam ca asemenea cadavre au aparut si pe teritoriul Europei,ba mai mult langa cadavre se gaseste si cenusa vulcanica,problemele serioase incep sa apara.Se pare ca Trevor nu este politist,se pare ca Jane MacGuire,o adolescenta de saptesprezece ani se aseamana foarte bine cu tiparul femeilor ucise.Care sa fie legatura, si ce o asteapta pe tanara noastra?

Jane,este o orfana adoptata de cuplu Joe si Eve.Joe,este politist,iar Eve este scluptor legist.Ea reconstruieste fetele peroanelor decedate demult,sau cum este cazul nostru scalpate de fata.Bonnie, fiica celor doi a disparut de multi ani,iar cadavrul ei nu a fost gasit niciodata,astfel ca Eve se vede motivata sa identifice cat mai multe persoane disparute prin munca sa.Trauma pierderi unui copil lasa urme grele in cuplu,astfel ca Jane,care este o adolescenta model,va incerca prin toate fortele sa inlocuiasca durerea pierderi.Dar,unele vise repetitive ii dau adolescentei noaste cosmaruri,iar parintilor multe ingrijorari.Ce poate sa insemne fuga prin tunel,fara aer,caldura mare,cineva pe urmele tale.Oare este prieten sau dusman?Cine este Cira din visul fetii,de ce se simte epuizata mai mult de cat ar trebui in urma acestor cosmaruri?Cand apare Trevor,si ii scapa ca de fapt el o cunoaste pe fata,ar fii monitorizat evenimentele din viata ei,Joe si Eve isi dau seama ca ceva foarte grav este pe cale sa se intample.Oare Jane este tinta criminalului?Trevor ce legatura are cu criminalul?

Aldo,este un maniac,care a crescut in umbra bustului Cirei,atunci cand tatal sau arheolog de meserie,a descoperit statuieta,baietelul a fost inlaturat din calea tatalui.Cine este accea Cira care ia stricat copilaria apoi viata?De ce tatal sau este obsedat de aceasta statuieta si de viata sa?Dar mai ales de averea care se crede ingropata?
    Se pare ca Cira starneste obsesii si in prezent,astfel ca Guido,tatal lui Aldo, isi va gasi sfarsitul in unul din tunelele sapate dupa comora,iar Aldo va da vina pe Cira.Din acel moment toate femeile cu fata cat de cat asemanatoare Cirei va trebui sa dispara.Incep crimele,iar Trevor este pe urmele criminalului.Se pare ca se da o batalie intre a prinde, si a supravietui.

Jane,se simte prinsa intr-o capcana,ea nu este obisnuita a fii protejata asa strict,miscarile sa ii fie indradite,dar dupa cum arata faptele,criminalul are de gand sa o sacrifice si pe ea,ea fiind Cira reincarnata,fata ei fiind ceea mai perfecta.Eve si Joe,vor incerca sa dea de urma criminalului,lucru destul de greu,deoarece incep sa apara cadavre peste tot prin orasele de pe coasta.Criminalul nostru vrea sa pacaleasca politia,cea ce va reusi si Jane nu va mai primi paza.Trevor si Joe convinsi fiind de planurile criminalului,vor sa il atraga in cursa,astfel Jane vine cu un plan cu riscuri uriase,dar cu sanse de reusita.
    Se vor duce in Herculanum,vor anunta descoperirea scheletul adevaratei Cira,astfel ca si criminalul sa afle si sa faca miscarile dorite de ei.

Oare va reusi Jane sa scape de sadicul criminal?Planul sau va avea sansa de reusita?Va reusi sa inteleaga ce este cu ea,sa afle cine este ea cu adevarat?Sar putea sa fie Cira reincarnata?Trevor sa fie atras de pustioaica de saptesprezece ani,sau de Cira?
    Cine este Trevor,si ce legatura are cu trecutul?
    Ve-ti afla finalul ,citind aceasta carte de nota zece.
    IN CHEIA MISTERULUI-vom afla ce se mai intampla cu Jane,dar si cu Trevor.

2. REGATUL FURTUNILOR –LEIGH BARDUGO

Trilogia GRISHA
    1. Regatul Umbrelor
    2. Regatul Furtunilor
    3. Regatul Luminilor

Titlul original : SIEGE AND STORM
    Editura : Trei
    Anul aparitiei : 2014
    Traducerea : Laurențiu Dulman
    Număr de pagini : 420

Leigh Bardugo s-a născut la Ierusalim , a crescut in Los Angeles si a absolvit Universitatea Yale. In prezent , locuiește si scrie la Hollywood.

” Bardugo populeaza lumea fantastica pe care o creează cu fiinte tridimensionale stranii…” BOOKLIST
    ” Suspans , acțiune , un ritm alert : finalul te va surprinde si te va face sa astepti cu nerabdare continuarea. ” KIRKUS REVIEWS

” Un ținut fabulos : Ravka.
    O elita magica : Grisha.
    O eroina cu superputeri : Alina Starkov.

Intunecatul , conducătorul Grishei, a supravietuit bataliei din Falia Umbrei si reapare cu o putere inzecita si cu un plan diabolic. Cu ajutorul lui Sturmhond, un corsar faimos, Alina Starkov se întoarce in tara pe care a părăsit-o , hotarata sa lupte cu forțele ce amenință Ravka . Dar pe masura ce puterea ei creste, se vede prinsă tot mai mult in jocul de Magie interzisă al Intunecatului, ce o îndepărtează de Mal . Alina trebuie sa aleagă intre tara ei , puterea pe care o are si dragostea pentru Mal – altfel risca sa piardă totul in fata asaltului iminent.”
    Asa ne este descrisă aceasta carte.

Ca un review al primului volum, ne aducem aminte de doi orfani , prieteni foarte buni : Alina si Mal.
    Alina Starkov – Invocatoare a Soarelui, o Grisha foarte puternica , ce-si descoperă destul de tarziu puterile .
    Mal – cea mai iscusita iscoada , gaseste ceea ce pentru aproape oricine este ascuns privirii.
    Cei doi se iubesc si sunt dispusi sa-si dea chiar si viata , unul pentru celălalt .
    Acum, sa facem cunoștință cu Intunecatul – personajul cel mai controversat , dupa parerea mea. Clar negativ, desi asta o aflam abia la finalul primului volum…unde Alina si Mal fug pentru a-si salva vietile, asta dupa ce Alina avea deja la gât Cerbul Morozovei- un puternic amplificator. Intunecatul vrea sa pună stăpânire pe intreaga lume – sub pretextul păcii – nemaifiind războaie atata timp cat toți i se vor supune.
    Dar se pare ca, in „Regatul furtunilor ” aventurile continua… Si nici bine nu au fugit din captivitatea Intunecatului , ca Alina si Mal sunt prinși din nou…

Nu-mi vine sa cred ce repede se desfășoară actiunea! De parca autoarea vrea din tot sufletul sa nu putem lasa cartea din mana. Cel putin in ceea ce ma priveste, ii reuseste din plin!

Intunecatul este din ce in ce mai puternic, iar ceilalți Grisha sunt fie orbiti de el, fie prea ingroziti pentru a o ajuta pe Alina sa lupte contra lui. Si nici Alina sau Mal nu pot face prea multe atata timp cat sunt ținuti sub amenințarea de a-i face rau celuilalt daca Indrazneste vreunul sa se împotriveasca.
    Deci, ce se intampla? Intunecatul concepe alte creaturi- – nimicnic-uri – pe langa care volcrele din Falia Umbrei sunt nimic.
    Cu atatea noi creaturi in jur si atata teroare , cartea nu poate decat sa devină si mai interesanta…si chiar asa si este!

Prizonieri ai Intunecatului , pe o baleniera condusă de un corsar– Sturmhond ; pornesc in căutarea Biciului Marilor– un dragon de poveste, care se dovedește a fi real… Cu ajutorul lui Mal il gasesc si il captureaza.
    Dar are loc o mică rasturnare de situație : Sturmhond si echipajul sau ii rapesc pe Alina si Mal chiar din mana Intunecatului , dovedindu-se ca echipajul avea mai multi Grisha la bord decat se credea!!!

Întrebarea este: in ce incurcatura mai sunt varati fara voia lor de data aceasta?!?
    Greu de spus , dar Sturmhond ii roaga sa stea de vorba cu clientul lui si daca nu sunt de acord cu ceea ce le oferă acesta, atunci le promite ca el însuși ii va duce unde vor dori..

O promisiune despre care nu stiu ce sa zic…atata timp cat vine de la un corsar lipsit de onoare… Dar , cel mai interesant , este ca obține solzii de pe capul Biciului Marilor dupa ca, cu ajutorul lui Mal il omoara, acești solzi formand cel de-al doilea amplificator !
    Nemaipomenita situație, deoarece se stia ca un Grisha nu poate avea mai mult de un amplificator …

In ” Vietile sfintilor” pe care Alina o primise in dar de la Aparat- preotul sfatuitor al regelui din Ravka , Alina descoperă poza Sf. Ilya , unde apar in fundal Cerbul lui Morozova , Biciul Marilor- Rusalye si Pasarea de Foc; toate trei creaturi magice despre care se crede ca au existat doar in povesti si legende , dar cum doua dintre ele s-au dovedit a fi reale , oare ce șanse exista ca si a treia sa fie la fel??

Mal este convins de Alina sa o găsească – el fiind singura ei speranța , daca e sa spunem adevarul.
    Dar aceasta carte are si părțile ei amuzante… La întrebarea Alinei adresată lui Sturmhond , sa afle de unde este, acesta răspunde linistit :

” –Mama era o stridie, a spus el, făcând cu ochiul. Iar eu sunt perla!”

Cum sa nu-l placi? Si cum sa ai încredere in el?
    O întrebare profetica, se pare…
    Uluitorul nostru corsar se dovedește a fi nimeni altul decat cel de-al doilea fiu al regelui din Ravka : printul Nikolai, mare duce de Udova….

Se decide întoarcerea la Os Alta- capitala Ravkai sipregatirea unei mari batalii cu Intunecatul.
    Cum va fi primită Alina? Mal o va însoți in aceasta calatorie?
    Ei bine , citind cartea vom afla răspunsurile ..

Toata lumea o crede o sfanta. Regele ii iarta pe ea si pe Mal, iar Alina devine șeful Armatei a Doua- Grisha printr-un act nesabuit- crapa Domul Aurit din Micul Palat- si atunci, ceilalți Grisha isi dau seama de puterea ei, asta in condițiile in care, putini stiau ca poseda doua amplificatoare puternice precum Cerbul Morozovei si Biciul Marilor.

Incepe sa schimbe regulile, nu accepta ierarhia intre Grisha . Pentru a obține susținere , constat ca politica si relațiile in Ravka merg pe aceleași premise ca si la noi in epoca modernă…ceea ce spune mult despre evoluție!
    Alina pune lucrurile in mișcare , desi ascunde de Mal faptul ca are vedenii – Intunecatul apare in fata ei, si se poate observa usor usor , o anumită raceala, ba chiar distanțare intre cei doi. Dar , pregătirile de război continua, desi cele doua armate din Ravka au anumite disensiuni, dar cu trecerea timpului lucrurile se schimba si incep sa colaboreze , animati de dorinta de a scapă Ravka de puterea distrugatoare a acestui personaj malefic.

Se primesc informații contradictorii despre locul unde este Intunecatul …ceea ce este bulversant, dar iscoadele nu se lasa. Intre timp Alina si Mal se cearta, se despart deoarece el e ferm convins ca ea nu-l iubeste , deoarece in momentul in care o saruta ea ramane incordata si fara sa răspundă… De ce? Deoarece chiar atunci il vede pe Intunecatul in spatele lui Mal… Tragi-comica situația celor doi. El nu asculta, ea nu vorbeste!!!

Reusesc sa comunice cei doi, sau cuplul lor se destrama inainte chiar sa fi inceput?
    Are loc bătălia cu Intunecatul ?
    Gaseste Mal Pasarea de Foc? Obține Alina si al treilea amplificator ?

La toate aceste întrebări vom afla un raspuns doar citind ” Regatul furtunilor ” , o carte complexa , cu multe informații si o acțiune alerta, careia ii acord nota 10 cu siguranta!

3. Geo, ai facut o recenzie foarte frumoasa, cu detalii binevenite, care m-au convins ca voi aprecia aceasta carte. Felicitari si multumesc de recomandare!

4. Bravo Nicol! Ma bucur ca ai citit cartea. Sper sa gasesti pe undeva si continuarea la ea – Cheia misterului, unde in sfarsit ii vei vedea impreuna pt totdeauna pe Jane si Trevor . Recomand si eu cartea tuturor iubitorilor de thriller romantic

5. CHEIA MISTERULUI
    COUNT DOWN
    IRIS JOHANSEN
    TRADUCERE-ANDREEA TEODORESCU
    EDITURA-ORIZONTURI,2007
    PAGINI-495

Aceasta carte este continuarea carti-Ispita din Catacombe,un thriller care te tine cu sufletul la gura.Este prezentata legenda Cirei,celebra actrita de acum 2000de ani a orasului Herculanum,dar si un criminal psihopat care era obsedat de Cira,astfel ca Jane este in pericol de a fii omorata.Eve si Joe,parintii adoptivi vor fii alaturi de ea,iar impreuna cu controversatul Trevor vor pune la cale capturarea criminalului.Desi reusesc sa il opreasca pe criminal,publicitatea va fii imensa,astfel ca alti pshihopatii mult mai periculosi vor incerca sa descopere faimosul cufar cu aur al Cirei.
    In Cheia Misterului,avem o continuare a vietilor unora dintre eroi din prima carte.Dupa patru ani,Jane este studenta merituasa,dar si fascinata in continuare de Cira,ceea a carui chip se pare ca il mosteneste,dar se pare ca si visele ii sunt din alta perioada indepartata.Desi visele sau rarit,Jane va incerca sa gaseasca pergamentele vechi care o descriu pe Cira.Ea va face vizite la saitul arheologic din Herculanum.

Trevor,se pare ca o protejeaza din umbra pe Jane.Ei nu sau intalnit in acesti patru ani,dar viata fetii este un permanent magnet pentru Trevor.Gandurile sale se indreapta inevitabil spre tanara care ia ocupat viata.Cand ii va lua un jurnal in care tanara noastra are desenate anumite intimitati,se va declansa actiunea carti noastre.Jurnalul se pare ca va cadea in mainile unui terorist foarte periculos,Grozak.Acesta in incercare de a pune mana pe Jane in viata,il va impusca mortal pe Mike,un prieten si un copil protejat de Jane cand era in orfelinate si pe strazile din Atlanta.
    ,,Nu o ucide!Avem nevoie de ea vie!”aceste cuvinte ii vin in minte lui Jane.Cine o vrea prinsa?De ce prietenul si colegul de camera a lui Mike ii va atrage intr-o ambuscada soldata cu moartea tanarului?Jane va incerca sa scoata de la Paul cine si de ce a pus la cale aceasta tragedie.Bucuria de al face sa marturiseasca este umbrita de uciderea baiatului cu o masina.Ce se intampla?De ce apar atatea cadavre,care este motivul?

In scena apare Trevor,care o va convinge,spre binele ei sa il insoteasca in Scotia la castelul McDuff.Aici Jane descopera ca exista deja pergamente traduse,dar si ca ar fii si cateva ale Cirei.Afla despre Grozak si fanatismul lui.Grozak are de gand sa arunce in aer multe obiective importante din America,numai ca are nevoie de sinucigasi antrenati de Reiley,un sadic specializat in spalarea creierilor umanii.Un colectionar impatimit,el este interesat de aurul Cirei,astfel ca Grozak trebuie sa fac rost de el.
    Trevor este pe urmele lui Grozak,tot timpul in alerta.El va lua legatura cu Vinable, C.A.I.,iar impreuna vor incerca sa rezolve cumva aceasta situatie foarte,foarte exploziva la propriu.
    In castelul McDuff,il avem pe tanarul Mario,un traducator tanar si ambitios,care traduce pergamentele.La prima vedere pare un tanar dornic de afirmare,cu o pasiune spre Cira.Vom vedea daca va ramane acelasi tanar pe parcurs.Deocamdata Grozak ii va decapita tatal,astfel ca Mario sa nu mai continue traducerile.
    Avem in castel,pe proprietarul acestuia,MacDuff,un mosier si erou national,foarte apreciat de oameni sai.Se pare ca in urma unor probleme financiare se vede nevoit sa inchirieze castelul.Cand Trevor ii promite ca il va duce la Riley,MacDuff este de acord cu coditiile impuse.Jock,este un tanar frumos,dar se pare ca incet mintal,sau asa pare,pana cand cineva ii supara stapanul,pe MacDuff.Acesta se pare ca ar fii motivul pentru care il vrea prins pe Riley,mosierul nostru.Dintr-un tanar normal,Jock a ajuns un sinucigas,un personaj retardat se pare,dar si un foarte temut ucigas.Frica si teama inmensa il fac sa nu isi aduca aminte cum a fost chinuit si pus sa ucida de catre Railey.

Cand totul se precipita,cand zilele se scurg prea repede si deazastrul se arata iminent,Jane reuseste sa il scoata pe Jock din starea sa(desi era cat pe ce sa o stranguleze ),iar acesta este in stare sa isi aduca aminte crampei de cosmar.Trevor,Jane,MacDuff,Mario,(care terminase de tradus tot si ii amenita ca nu le va dezvalui ultima si cea mai importanta traducere,daca nu il iau cu ei)Jock,vor porni spre America.Ei vor incerca sa ii aduca amintirile de cosmar lui Jock in speranta ca vor da de ascunzatoarea lui Riley.Jock,care isi revine foarte bine,dar care vrea sa isi protejeze stapanul,o va convinge pe Jane sa plece pe furis si sa se apropie de ascunzatoarea lui Riley.
    Totul se pare ca va fii intors pe dos,tradatorii din grup se arata,Grozak va fii ucis,dar…
    Riley va pune mana pe Jane.Acesta este convins ca o poate face sa isi aduca aminte unde este aurul Cirei.El crede ca Cira si Jane au o stransa legatura.
    Aflam si cine era cadavru reconstruit in prima carte,cel care a fost momeala pentru criminalul Aldo,o surpriza interesanta.
    Descoperim inca un personaj feminin in traduceri,pe Pia.Cine oare sa fie ea si ce rol joaca in cufarul cu aur.

Relatia dintre Trevor si Jane ajunge la stadiul de iubiti,iar cand va cadea in mainile lui Railey,Trevor isi da seama ca ar face orice sa o salveze,inclusiv sa fie impuscat.
    Jane il va vedea pe Trevor ranit,posibil mort.Cum va incerca sa scape de Riley?Va reusi?sau va fii prea tarziu?ce sentimente o incearca vizavi de Trevor?
    Ce legatura are MacDuff cu Cira?Cand Jane isi da seama de unele lucruri ,iar mosierul ii arata unele tablouri de familie,tanara va ramane fara cuvinte.Ce legatura poate fii intre Cira,Jane si MacDuff?Veti vedea ca va asteapta o surpriza de poporti.
    Ce va mai dezvalui Cira in visele lui Jane?Se va gasi cufarul cu aur,sau mai exact unde este de fapt ascuns el?
    O carte plina de surprize,de rasturnari de situatie,dar si o fermecatoare poveste de dragoste.Actiunea este la cote maxime,nu ai timp sa te plictisesti.
    Nota mea pentru carte este 10.

6. Bravo Nicol! imi place mult ce ai povestit, m-ai convins cu aceasta carte! O voi achizitiona la urmatoarea comanda.

7. REGATUL LUMINILOR – Leigh Bardugo
    Volumul 3 al seriei Grisha

Titlul original : RUIN AND RISING
    Editura : Trei
    Anul aparitiei : 2015
    Traducerea : Laurențiu Dulman
    Număr de pagini : 402

” Eleganta si fluiditatea stilului, impreuna cu acea lume imaginara desavarsita fac din trilogia Grisha o piesa de rezistența a genului fantasy.” RT BOOK REVIEWS

Pe coperta finala a cartii avem o descriere mai mult decat interesanta…
    ” Capitala a căzut.
    Intunecatul conduce Ravka din tronul sau de Umbre.
    Acum, soarta țării depinde de fragila Invocatoare a Soarelui , de o iscoada cazuta in dizgratie si de ramasitele unei armate magice , cândva marete.
    Pornită in căutarea ultimului amplificator al lui Morozova, Alina încheie noi alianțe si lasa deoparte vechile rivalitati.
    Pe masura ce afla secretele Intunecatului , descoperă un trecut ce va schimba pentru totdeauna felul in care vede legătura lor , precum si puterea cu care e inzestrata.
    Numai Pasarea de foc mai poate împiedica distrugerea Ravkai , insa prinderea ei ar putea sa o coste pe Alina viitorul pentru care lupta.”

Din aceasta descriere intelegem ca Intunecatul nu a fost oprit..
    GRISHA – Soldați in Armata a Doua, Maestrii ai Micii Științe
    1 ) Corporalki – ordinul viilor si mortilor
    – Sfasie-inimi
    – Vindecatori
    2 ) Etherealki – ordinul invocatorilor
    – Furtunosi
    – Inferni
    – Isca-valuri
    3 ) Materialki – ordinul fabrikatorilor
    – Durasti
    – Alkemi

Acest ultim volum debutează cu viata in subteran a unei Invocatoare a Soarelui care nu-si mai poate folosi puterea si care este ținuta închisă intr-o celula, despartita de Mal…se simte prizoniera a Aparatului si nu are vointa de a mai face ceva.

Dar toata puterea de a invoca lumina si dorinta de a-l confrunta o data pentru totdeauna pe Intunecatul ii revin cand, ajutata de prietenii ei Grisha , reuseste sa invoce soarele si sa-si folosească puterea.
    Alina, Mal si câțiva Grisha hotarasc sa plece din subterane in căutarea printului Nikolai si apoi a Pasarii de Foc , constienti fiind de pericolul care-i asteapta…
    Si incepe actiunea!

Dar intre timp , sa va spun ca Alina isi descoperă doua noi abilitati care nu stiu cat de infricosatoare sau imbucuratoare sunt.
    De ce? Ei bine, datorită legăturii pe care o are cu Intunecatul , si ea reuseste sa i se arate lui ( faimoasele vedenii) si poate provoca apariția fuioarelor de umbra doar strangandu-si mâinile in pumn… si asta in subteran , unde puterea ei este diminuata !
    Dupa o calatorie presarata cu peripetii prin caverne, reusesc sa iasă ……intr-un cimitir!

” Ne-a luat foarte mult sa ieșim din cimitir . Sirurile de cavouri se intindeau la nesfarsit , ca o marturie neiertatoare a îndelungatelor războaie purtate de Ravka .”

Dar partea cu adevarat buna , dupa parerea mea, este ca il gasesc pe printul Nikolai Lantsov, unul dintre scopuri fiind deja atins. Ajunsi in ascunzatoarea lui Nikolai , isi gasesc locuri , si Alina o vizitează pe Baghra , cu care de data aceasta reuseste sa stea de vorba.
    Regele isi semnează abdicarea de la tron– presat de Nikolai , ca-l va judeca pentru viol asupra servitoarei Genya, aceasta din urma fiind si ea acuzata de trădare pentru ca l-a otravit pe rege.

In timp ce au loc toate acestea , Alina si Mal sunt constienti ca destinul Alinei este sa fie regina Ravkai alaturi de Nikolai … Sincer, situația celor doi este destul de trista in condițiile actuale si-mi pare rau pentru ei.
    Tot in acest timp se hotaraste echipa ce va porni in căutarea Pasarii de Foc– pentru cel de-al treilea amplificator, care-i va permite Alinei sa distruga Falia si pe Intunecatul .

Ceea ce se observa totuși cu ochiul liber este, dupa parerea mea, nehotararea Alinei pe plan sentimental : fluctueaza intre Mal – cel mai aproape de sufletul ei; Nikolai – care o face sa se simtă un simplu om , ceea ce isi dorea; si Intunecatul – cu care simte ca are o legătura.
    Cred ca a sosit vremea sa va mai dau niște indicii de prin carte…. Baghra – cea care o antrenează pe Alina- este mama Intunecatului . Si ea are puterea de a invoca intunericul . Asta e unul din aspecte!
    Dar Baghra este si fiica cea mare a lui Ilya Morozova … deci, Intunecatul este ultimul descendent al lui Morozova…

Totul pare mult mai interesant acum, nu?
    Si urmeaza un atac surpriza din partea Intunecatului , in care Alina si ceilalți Grisha înregistrează pierderi masive …si dureroase din punct de vedere emotional…
    Nikolai este transformat intr-un nimicnic – cea mai oribila creatura posibila, dupa opinia mea. Si vedem acum si pana unde merge puterea Baghrei – se sacrifica pe ea, aruncandu-se in gol de pe versantul muntelui, dar nu fara a le da o ultima mana de ajutor Alinei si prietenilor ei – luandu-i pe toti nimicnicii de acolo cu ea in mormânt .
    Pana si Intunecatul este ingrozit si indurerat de gestul mamei sale!

Gândind logic , cu Nikolai transformat si Baghra moarta, ma intreb : ce mai poate sa se întâmple in aceasta carte? E clar ca unica solutie a eroinei noastre este războiul, deci găsirea Pasarii de Foc pentru cel de-al treilea amplificator devine deodată imperios necesară.

Vazandu-si prietenii care o ajutau in aceasta lupta , se gandea…

” Nu erau oameni blanzi, simpli sau comozi . Erau la fel ca mine , aveau răni si suferinte ascunse , toti fiind marcati de cate o pierdere. Nu prea ne potriveam. Aveam muchii atat de ascutite , încât ne taiam intre noi uneori, dar, cand m-am ghemuit pe-o parte, cu spatele mangaiat de caldura focului, am simtit un val de recunostinta si mi s-a pus un nod in gât. Odată cu el a venit si frica. A-i păstra aproape era un lux pentru care trebuia sa plătesc . Acum aveam mai mult de pierdut.”

Sumbre gânduri , si totusi, ascund atat de mult adevăr…
    Ma gândesc ca soluția e simpla, dar- daca folosește si cel de-al treilea amplificator – ce se va intampla cu Alina? Va deveni un fel de Intunecatul in varianta feminină???

Gasesc Pasarea! Dar stati calmi, oameni buni ! Spre finalul luptei cu aceasta , realizează ca de fapt nu Pasarea era al treilea amplificator , ci iscoada noastra cea destoinica : Mal!

Șocant, nu?!!
    Alina ar trebui să-l ucida pe Mal pentru a-i lua puterea…. O face pana la urma? Isi sacrifica prietenul ???
    Se confrunta cu Intunecatul ?
    Cu Nikolai ce se intampla?

Toate aceste lucruri le aflam doar citind acest ultim volum din seria Grisha , căreia ii acord 10!!! Ba chiar mai mult , daca s-ar putea!

8. Super recenzie! M-ai intrigat la culme, trebuie sa citesc si eu aceasta trilogie. Foarte interesanta, sunt extrem de curioasa in privinta finalului.

9. Felicitari Geo si multumesc pentru convingatoarea recenzie pe care ai facut-o acestui ultim volum al trilogiei Grisha, o serie care cred ca va fi pe gustul meu!

10. Cu cea mai mare placere! Știți ce m-a impresionat? Ca personajele, fie negative fie pozitive, aveau totuși o doza de umanitate si mila in ei! La final te bucurai sau plângeai si pentru cei buni si pentru cei rai!

11. frumos!. Am citit din vol 3 pana unde Alina ajutata de prietenii ei opune forta Aparatului. Recunosc ca am abandonat cartea in ideea ca nimic nu ma mai poate surprinde…. Cat de curand o sa reiau lectura ei, datorita acestei recenzii foarte incitante.