Căsătorită cu un străin de Lisa Kleypas-recenzie

Traducere: Andreea Radu
Nr. pagini: 367
Cotă Goodreads: 3,70
Gen: Historical Romance, Romance

Seria Vallerands : 1. Căsătorită cu un străin (When Strangers Marry), 2. Dorinţe interzise (Only With Your Love)

A doua şansă la fericire

O carte relaxantă în care pasiunea nu lipseşte. Destinul va aduce față în față doi oameni care riscă totul pentru un nou început, o nouă şansă la fericire. Ar putea avea totul, dar în acelaşi timp propria libertate este în joc. Doar împreună pot depăşi impedimentele, minciunile și să lupte pentru adevăr.

Am afirmat de multe ori că Lisa Kleypas abordează subiecte care pot întriga ducând cititorul către tărâmuri nebănuite. Este uşor să o citeşti, încât poţi ajunge la dependenţă mai ales dacă îți place genul historical romance.
     Cartea Căsătorită cu un străin de la primele pagini ne aduce în prim plan mediul în care trăieşte fiecare personaj. Lysette Kersaint este fiica neiubită, bătută crunt de tatăl vitreg-Gaspard Medart, un fel de cârpă aruncată într-un colț. Pentru a supravieţui trebuie să fie obedientă şi să se mărite cu un bărbat bogat, dar plin de cruzime. Speră ca măcar sora ei să îi întindă o mână de ajutor, dar când vede că nici aceasta nu o susţine fuge de acasă.
     Ajunsă la capătul puterilor, murdară, muşcată de tânţarii din mlaştină, ferindu-se de oameni, crede că mai are o şansă să fure piroga unor băieţi, numai că este prinsă de aceştia. Sunt gemeni, dar foarte diferiţi. Își dă seama din discuțiile cu ei că Philippe este blând și plin de compasiune, iar Justin o viperă de om. Soarta i se decide şi este adusă în faţa tatălui lor, impunătorul Maximillien Vallerand, stăpânul unei plantații imense din New Orleans.

Lysette este atât de obosită încât nu-i pasă că viaţa ei ar putea să depindă de acest om, însă încăpăţânarea şi sinceritatea ei îl captivează pe carismaticul bărbat. Altul ar fi aruncat-o din nou pe drumuri, dar el îi vorbeşte blând, află cine este, de ce a fugit, dar mai ales că este logodnica fugară a lui Etienne Sagesse, nimeni altul decât duşmanul lui de moarte.
     Ce planuri are şi de ce vrea să o folosească, parcă nici nu contează, el vrea răzbunare, iar ea vrea siguranţă, o viață normală departe de familia ei.
      După ce reușește să înlăture mizeria de pe corp, Lysette pur și simplu înflorește. Nu are acea strălucire clasică, ci ceva aparte care îl captivează pe Maximillien Vallerand. Atitudinea, sinceritatea și curajul cu care își exprimă punctele de vedere pare să îl îndârjească. Vrea să o păstreze alături chiar dacă va trebui să mintă pe tatăl ei vitreg, iar pe Etienne Sagesse să îl scoată din sărite. Abia așteaptă să fie lansată provocarea și să se bucure de un duel pe viață și pe moarte pentru că i-a distrus reputația logodnicei sale. Nici măcar zvonurile care le prinde din zbor nu o fac pe Lysette să se răzgândească și să fugă din casa acestui străin.

“Să nu-ți fie teamă de mine, I-a spus interpretând greșit alarma din privirea ei.
    -Să-mi fie teamă de tine? a șoptit ea, amețită încă. Ești ultimul bărbat de pe pământ de care mi-ar fi frică.
    Cuvintele ei au părut să-l șocheze. Respirația i s-a accelerat și a privit-o atent, de parcă nu îndrăznea să o creadă.“

Suferința care a îndurat-o acasă o determină să fie fermă (“Prefer să ajung să cerșesc pe străzi”) și să aleagă compromiterea reputației, ostilitatea oamenilor, numai să fie liberă cu orice preț.
    Pentru a scăpa de tatăl vitreg și de logodnic Maximillien îi convinge că este bolnavă, doar că minciuna se va transforma într-o crudă realitate pentru că se va îmbolnăvi de friguri galbene. Soarta îi este pecetluită și chiar dacă are șanse mici de supraviețuire se fac eforturi pentru a o vindeca. Durerile, țipetele, coșmarurile care o bântuie vor ține casa într-o stare de tensiune maximă. Suprinzător va fi gestul lui Maximillien Vallerand pentru că alege să o liniștească și va rămâne alături de ea în fiecare clipă spre oroarea mamei sale, dar și a servitorilor. Cuvintele lui, gesturile tandre și simpla prezență o vor ajuta să iasă din starea de tranșă în care se afla și să trăiască.
    “-Sînt aici…ești în siguranță. Șșt..șînt aici, sînt aici.”
     Pentru el nu era ceva neobișnuit, fusese singurul care stătuse lângă propriul copil când se îmbolnăvise de febră galbenă, avea experiență, dar impulsul lui de a proteja o străină va surprinde pe cei din jur, in special pe mama lui.
    Între Maximillien și Lysette se va crea o legătură invizibilă ce nu are legătura cu recunoștința, ci cu dorința pentru că un simplu sărut le întunecă gândurile.

„-Nu pleci nicăieri.
-Ai în sfîrșit un nou plan? L-a întrebat.
Reputația ta este distrusă, I-a amintit el. Nimeni n-o să te mai vrea.
-Da, mulțumită ție, căsătoria nu mai este o opțiune pentru mine. Dar măicuțele mă vor primi. Așa că te rog să mă scuzi, mă duc sus, să-mi împachetez puținele lucruri și să aștept trăsura care…
Te vei mărita cu mine.”

imagine Un simplu Da, o va arunca în mrejele unei familii ce ascunde secrete, deși pare unită. Undeva există o fisură care ar putea să le distrugă liniștea. Bârfele continuă, iar motivul este unul destul de serios, toți sunt ferm convinși că Maximillien și-a ucis fosta soție și nu înțeleg de ce vrea să se recăsătorească. Surprinzător este că Lysette este sigură de nevinovăția lui, dar din păcate este singura. Întoarcerea celor doi frați Vallerand – Alexandre și Bernard, apropierea de gemeni, dar și statutul de soția diavolului sunt aspecte care ar putea să o ajute să se apropie de ei, să îi cunoască. Cât de mult va reuși, dar și ce urmărește criminalul din umbră, sunt doar detalii care se vor afla pe parcurs.

Pentru ca atmosfera să nu fie anostă, autoarea preferă să descrie o parte din evenimentele care se petreceau în anul 1805 în New Orleans, dar și implicarea tacită a lui Maximillien Vallerand. În calitate de cap al familiei știe că este datoria lui să asigure un viitor tuturor, inclusiv fraților săi care zburdă din floare în floare fără un scop bine stabilit. Este cunoscut ca un bun spadasin și este nevoit să asigure proprietățile, să le protejeze cu orice preț. Nopți pierdute, strategii și numeroase întâlniri cu William Charles Coles Claiborne-gurvernator al teritoriilor Orleans ne vor duce în lumea celor care fac orice compromisuri pentru putere. Chiar dacă riscurile sunt mari și cei implicați ar avea de suferit, amenințările nu-i sperie.

Va rezista căsătoria și iubirea lor în fața îndoielilor și a răzbunării?

Maximillien Vallerand și Lysette vor avea multe de înfruntat, dar ceva invizil îi apropie și pas cu pas vor înțelege că nimic nu este întâmplător. Mi-au plăcut gemenii și comportamentul lor nebunatic, dar și legătura cu tatăl lor. Chiar dacă mama lor a dispărut într-un mod tragic afectându-i pe toți, Maximillien a știut să îi crească responsabil, fără să le știrbească din personalitate. A preferat să fie considerat un criminal și să ia asupra lui necazurile în favoarea familiei, însă bârfele nu au încetat și pentru prima dată va înțelege de ce este esențial să descopere cine a omorât-o pe Corinne. Familia lui trebuie să scape de acest stigmat și să beneficieze de respectul cuvenit. Singurul care știe adevărul despre criminal este chiar amantul fostei sale soții Corinne, nimeni altul decât Etienne Sagesse, omul care îl urăște pe Maximillien.
     Cartea Căsătorită cu un străin se încadrează în tiparul meu preferat de lectură, tocmai de aceea și punctul de vedere este pozitiv.  Este ideală pentru vacanță pentru că are puțin din fiecare.

Editura Miron

Cartea Căsătorită cu un străin de Lisa Kleypas poate fi comandată de pe site-ul Editurii Miron. Apariţiile de carte şi promoţiile editurii pot fi urmărite pe site, dar şi pe pagina oficială de facebook.

Autor: Mili

Sursa imagini: pinterest.com