Invata sa nu te vinzi ieftin! Sfaturi pentru o afacere de succes

Invata sa nu te vinzi ieftin! Sfaturi pentru o afacere de succes

Învață să nu te vinzi ieftin! Sfaturi pentru o afacere de succes

     În fiecare an, o parte din firmele de pe piață dau faliment. Cauzele sunt diverse, dar ceea ce puțini știu este că jumătate din acestea dispar pentru că cei ce le conduc au impresia că știu tot, că nu mai au nimic de învățat și că ei cunosc cel mai bine ce își doresc clienții. Purtând un fel de ochelari de cal invizibili, ei nu observă că, în aceste timpuri, consumatorul devine din ce în ce mai pretențios și extrem de greu de convins. De multe ori, succesul timpuriu duce la aroganță, iar aceasta la eșec.
Dacă vrem să câștigăm încrederea clienților și, prin urmare, să fim pe profit, trebuie să apelăm la mici trucuri care să garanteze succesul, tehnici simple de manipulare, la care e posibil să nu te fi gândit.
Trucul nr. 1: Imaginea
   Ceea ce contează este imaginea pe care ți-o formezi în ochii consumatorului. Odată afectată imaginea, scad semnificativ vânzările.
Exemplu: În 2015, Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme pentru a evita standardele în materie de emisii. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al mașinilor. În urma scandalului, vânzările au scăzut în următoarele luni cu 25%.
Trucul nr. 2: Inovația
   Vino mereu cu ceva nou, cu variante îmbunătățite. Din punctul ăsta de vedere, fii mereu primul! De obicei, primul este perceput ca fiind cel mai bun și rămâne în memorie.
Exemplu: Nadia Comăneci este prima gimnastă care a luat nota 10 la Olimpiadă. Mai ține minte cineva cine a fost a doua?
Trucul nr 3: Prețul
   Stabilește un preț ușor peste media produselor asemănătoare de pe piață. În mod inconștient, cumpărătorul va percepe produsul ca fiind de calitate superioară.
Exemplu: O fabrică din România produce un singur sortiment de ulei, pe care îl ambalează în sticle diferite, la prețuri diferite. Studiile de piață au arătat că produsul mai scump este mai cumpărat decât cel ieftin, considerat de calitate inferioară.
Trucul nr. 4: Reclama
   Nu sufoca clientul cu reclame imense, colorate, puse la fiecare colț de stradă sau pliante prinse de ștergătoare; nu vei face decât să îl enervezi. Este o vorbă românească: numele prostului pe toate gardurile. Fii discret, elegant și oferă-i obiecte personalizate cu sigla ta, cu adresa și numărul de telefon, obiecte pe care să le folosească în mod curent. Să zicem… pixuri personalizate; Nu ai un pix? auzim frecvent. Sau agende personalizate, pe care nu le va împrumuta (așa cum va păți cu pixul), din contră, le va folosi pe tot parcursul anului.
pixagende personalizate
  Exemplu: Pentru cadourile oferite de Crăciun angajaților companiei mele, am apelat la cei de la personalizate.co și am împușcat 2 iepuri dintr-un foc, chiar 3: am oferit cadouri de calitate (stick-uri de memorie, căni, tricouri și agende) cu logo-ul companiei, achiziționate la prețuri mici. Angajații mei sunt fericiți, prin urmare, mai eficienți, îmi fac reclamă și nici nu m-a costat cine știe ce. Tot la cei de la Urban Print am apelat și pentru cărți de vizită.
VintageLeaf01Mockup-210x210fotograf-07-480x319
  Pentru a reuși în afacerea ta, trebuie să muncești din greu. Dar asta e partea distractivă; cui i-ar plăcea să stea în spate și să privească de acolo cum alții reușesc?! Așa că, aveți curaj și mentalitate de învingător!
Surse foto: Urban Print
`

7 COMMENTS

  1. Sunt foarte utile sfaturile. Dacă mulți și-ar aminti aceste idei, și-ar salva afacerea, munca și timpul și banii deja investiți.

  2. Foarte bune sfaturile 🙂 . Dar, sa fim realisti, cati dintre intreprinzatori le urmeaza??!!! Nu stiu cum este in orasele mari dar in cele mici precum cel in care eu locuiesc nu prea. Se aplica INOVATIA dar in sensul rau nu bun. Cei mai multi s-au axat doar pe profit fara sa se gandeasca la alte aspecte. Un adevarat manager se vede la greu.

  3. Într-adevăr, sfaturile sunt foarte utile! Și obiectele personalizate reprezintă o super idee în cadrul unei firme unde se dorește unitate și e spirit de echipă.

  4. Un articol util, pe care ar trebui sa il citeasca toti cei care isi doresc sa devina antreprenori.

  5. Chiar nu stiu cine a fost a doua. Dar sigur stiu xa Nadia a fost ceaai bună. Util articol felicitări

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.