Gemini de Monica Ramirez

Gemini, de Monica Ramirez – Editura Tritonic – recenzie

Seria Gemini, vol 1

Editura Tritonic

Numar pagini:308

Gen: spionaj/romance

Autoarea are în lucru mai multe proiecte editoriale, cum ar fi Cealaltă jumătate de vis, thriller/romance/fantasy, Tranzacţii mentale, thriller/romance/paranormal, Ghostwriter, thriller/romance/paranormal, precum şi noua seria de spionaj/romance intitulata Gemini, care va include 3 volume: Gemini, Rogue şi Ops Files

Primul volum al seriei Gemini ne aduce: acțiune intensă, adrenalină, pasiune printre rafale de gloanțe și operațiuni de spionaj, dar cel mai important, ne accelerează pulsul în timpul lecturii.
De asemenea trebuie să o felicit pe autoare pentru documentarea minuțioasă, sunt extrem de multe informații în legătură cu ceea ce s-a întâmplat în Orientul Mijlociu (Primăvara Arabă: terorism, haos…), detalii ale situației politice, evenimente teroriste, grupări, cultură și descrieri ale locurilor. Partea cu descrierile, în special deșertul, mi-au plăcut foarte mult, și asta pentru că am vizualizat totul, deși ceea ce se întâmpla acolo nu era chiar o fericire. Dar…ce poate fi mai frumos decât să admiri un cer înstelat, diferit de ceea ce știi, printre rafalele de gloanțe dintre trupele SEAL și teroriștii ISIS? Ce poate fi mai frumos decât o poveste de dragoste (spoiler-momente hot-hot 🙂 ) înfiripată în timpul unor misiuni periculoase? Iată o primă situaţie diferită, dar atât de frumoasă în unicitatea ei, iar dacă în aceste condiții se conturează și un strop de romantism efectul devine unul de senzație.

În anii Primăverii Arabe, actorii de pe scena lumii islamice au început să devină din ce în ce mai obsedați de rolul puterilor din Vest, în procesul de implementare a democraţiei în lumile arabe. Se iveau zorii democrației într-o zonă dominată de o istorie plină de puterea absolută. Islamiștii se luptau nu numai cu regimurile represive, dar și cu susținătorii din umbră ai acestor guverne. Rezultatul în majoritatea țărilor arabe a fost unul dezastruos. Nu au adoptat democrația ca formă de organizare, ci au apărut valuri de violenţe, represiuni, războaie civile.

Primăvara Arabă-Orientul Mijlociu: haos, terorism…Rebelii au răsturnat guverne…grupările teroriste deveneau din ce în ce mai puternice. Fanatici în credința lor distrugeau tot ce mișca în afara sferei crezului.

Aveam nevoie de o astfel de carte, asta pentru că de ceva vreme intrasem într-un fel de rutină literară, nemulțumită de tot ceea ce citeam, căutam acel ceva să mă aducă înapoi în lumea plăcerii lecturii. Mulțumesc, Monica! Gemini m-a făcut să trăiesc la maxim acțiunea, să transpir atunci când personajele erau în misiuni periculoase, să strig când aveam senzația că ceva se întâmplă, să avertizez, să mă lupt alături de trupele SEAL, să-l ucid pe Tekrazzi, și să admir cerul în nopțile reci ale deșertului alături de Jadyn.

Ambasada Statelor Unite ale Americii-Beirut, Liban

Jadyn Mathinson a fost invitată în vacanță de tatăl ei, Hani Ijaaz, ministru în guvernul libanez. Suspecta că această invitație avea un scop, chiar atunci se desfășura un summit pe fondul problemelor existente în Orientul Mijlociu. Erau implicați americanii, rușii, saudiții, iranienii, etc. Jadyn este un fel de strategie diplomatică a tatălui său, acesta bazându-se pe faptul că fiica lui are cetățenie libanezo-americană, fiind un liant între cele două culturi. Da…un bărbat dur, și Jadyn știa asta.

Petrecerea este în desfășurare când se declanșează haosul. Atacul terorist cu bombă în urmă căruia mulți își vor pierde viața, și doi vor fi răpiţi-Ministrul din guvernul libanez și fiica acestuia. O fiica cu dublă cetățenie, în special cea americană, este ținta și prada perfectă pentru orice terorist. Atacul este revendicat de ISIS, mai exact de teroristul Farouk Tehrazzi. Ce însemna moartea prizonierilor pentru Tehrazzi? Un mesaj către autoritățile infidele, iar pe Hani Ijaaz îl considera trădător.

Owen Wallace, ofițer în trupele speciale Navy SEAL se relaxa, gândindu-se că urmă să plece acasă pentru o vacanță după ce petrecuse câteva luni în vestul Irakului. Un bărbat masiv, cu ochi albaștri, de o frumusețe masculină demnă de un Apollo (top modelul echipei așa era numit de colegii lui) în esență un luptător de temut și cu experiență pe fronturile din țările arabe.

Locotenentul Owen…ăsta da, bărbat…Doamne..sper că nu mă credeți nebună, dar construiește autoarea niște personaje masculine de înghiți în sec.(Soțul stă cu ochii pe mine să vadă ce scriu despre luptător…l-am disperat…apropo …mă întreabă dacă are tatuaje :-). Nu știu, Monica a omis să ne dea această descriere, sau am ratat-o eu? 🙂

Pentru cei care nu știu: Navy SEAL-cea mai importantă forță de intervenție, unitatea de operatori de elită din cadrul Naval special Warfare Command, având capacitatea de-a opera pe mare, în aer sau terestru indiferent de condiții, misiuni cu risc maxim, salvare de ostatici, răpiri suspecți, misiuni anti-teroriste, etc. Luptătorii erau dintre cei mai buni, antrenaţi special.

Relaxarea lui Owen este întreruptă atunci când se anunță atacul de la ambasadă. Fiind cea mai apropiată echipă de operatori de elită SEAL, era clar că nu vor mai pleca acasă, ci în misiunea de salvare a ostaticilor luați de ISIS.

Așa vor face cunoştinţă cei doi, Owen și Jadyn, în timpul unei misiuni de salvare supraviețuire, printre dunele de nisip ale deșertului, peșterile răcoroase și rafalele de gloanțe.

Deși vor reuși să-i salveze pe cei doi, misiunea periculoasă abia acum începe. Asta pentru că Jadyn va fi momeală în misiunea de vânarea a teroristului Tehrazzi. Tehrazzi un monstru care învață adolescenţii să se arunce în aer în piețele publice pentru a face cât mai multe victime…Un personaj ambițios, fără scrupule, care se folosește de teroare pentru a uni țările arabe, și pe toți musulmanii din lume sub steagul ISIS. A construit un network extrem de complex și eficient, are adepți câtă frunză și iarbă, din acest motiv era căutat fără să ridice un deget sau să se milogească de cineva. Îl ura pe ministrul Hani pentru faptul că era un adept al relațiilor diplomatice bune dintre Liban și Statele Unite. Scăpându-i din mână, afrontul este mare, asta pentru că este pus într-o lumină defavorabilă. Răzbunător din fire, va încerca cu orice preț să o ucidă pe Jadyn.

Vor intra pe fir CIA, MOSSAD, iar din acest moment operațiunea Gemenii este declanșată.

Tekrazzi…l-am urât pe acest personaj. Din cauza acțiunilor lui, actelor teroriste. În alte condiții cred că l-aș fi admirat datorită inteligenței, atitudinii, puterii lui de a se adapta. Dar așa….

Despre atracția dintre cei doi am să vă spun că este la cote maxime, numai că Owen preferă să nu arate nimic, deși este impresionat de delicatețea și caracterul lui Jadyn, stârnindu-i un sentiment de protecție și dorință, se retrage pentru că știe ce este el-un luptător cu o viață diferită față de un civil. Și mai știe că în timpul unei misiuni sentimentele și emoțiile pot face diferența între viață și moarte. Maschează totul. Luptătorul din el, misiunea, este în prim plan, nu arată nimic, nu se vede nimic pe față sau în gesturile lui, dar inima…

Jadyn este o femeie delicată, frumoasă, dar cu o tărie de caracter și tenacitate impresionate, iar Owen devine pentru ea salvatorul, tipul în mâna căruia poate să-își încredințeze viața, atitudinea lui și ceea ce emană îi stârnește senzații nebănuite. Ar da orice să știe ce simte, să fie altfel…într-un cuvânt îl dorește, dar….

Interesante și amuzante mi s-au părut și tachinările dintre Miles și Owen, în preajma lui Jadyn. Miles șeful securității este puțin mai multicel îndrăgostit de ea, Owen și el are luminițele aprinse și cei doi masculi Alfa încep să mârâie unul la altul, dar ar face orice pentru Jadyn, chiar să renunțe la ea. (Secret- Jadyn îl place pe Miles. V-am încurcat? 🙂 Cine va renunţa?

Cum va decurge misiunea de vânătoare, cât de periculoasă este și câți își vor pierde viața, sau ce secrete vor ieși la iveală? Cine va câștiga? Va las pe voi să descoperiți ce și cum.

Owen se ridică în picioare, pregătindu-și pușcă de asalt. Îi făcu semn lui Jadyn și împreună se apropiară de intrarea în peșteră. Elicopterul tocmai ateriza la vreo două sute de metri de ei, arătând ca o uriașă insectă neagră ancorată pe nisip.

– La trei! strigă Owen pentru a acoperi zgomotul elicei. Unu… doi…

Jadyn o rupse la fugă înainte să apuce să spună trei. În spatele ei, Owen lansă câteva rafale de gloanțe pentru a o acoperi. Plămânii începură s-o usture, mușchii îi zvâcniră că un răspuns tacit la surplusul de adrenalină. Doi bărbați săriră din elicopter, cu armele țintite. Jadyn își simți inima în gât și aproape se opri din alergat, dar își aminti ce-i promisese lui Owen. Gloanțele trecură pe lângă ea, țevile puștilor de asalt împroșcând beznă cu străfulgerări scurte precum fulgerele unei furtuni violente de vară.

Aproape ai ajuns, nu te opri!

Unul dintre bărbați îi făcu semn cu o mână, strigând ceva ce nu putea înțelege datorită zgomotului infernal al elicei. Pe măsură ce se apropia de el, îi desluși expresia tensionată și-i citi cuvintele de pe buze.

– Joooos!!!!

Așteptăm volumul doi, aventura continuă!
Cartea Gemini, de Monica Ramirez poate fi comandată de pe site-ul Editura Tritonic