10 întâlniri aranjate, de Ashley Elston – Editura Trei – recenzie

Titlu Original: Ten Blind Dates

Traducător: Monica Vlad

Nr. pagini: 336

Gen: romance

10 întâlniri aranjate de Ashley Elston romance.

Poți conta pe familie dacă vrei să ajungi în situații ciudate de sărbători.

Sophie își dorește un singur lucru de Crăciun: să scape câteva zile de sub supravegherea părinților ei. Când aceștia se hotărăsc să plece în sudul Louisianei, Sophie rămâne acasă, dorindu-și cu ardoare să-și petreacă vremea doar cu iubitul ei, Griffin, care însă vrea o pauză în relație. Distrusă, Sophie se duce la bunici, unde s-a adunat tot restul numeroasei lor familii. Iar bunica pune la cale un plan (nu tocmai) strălucit: în următoarele zece zile, Sophie va merge la zece întâlniri aranjate de diverși membri ai familiei. Când apare pe neașteptate Griffin și o imploră să-i mai acorde o șansa, Sophie este derutată. Pe motiv că tocmai a început să simtă ceva pentru altcineva…

O să fie oare cea mai îngrozitoare vacanță de Craciun… sau poate că nu?

,,10 întâlniri aranjate” este un savuros roman de dragoste care reușește să te binedispună prin replicile spumoase, situațiile amuzante și personajele pline de viață. Este o carte relaxantă, ușoară, numai bună de citit în această perioadă dificilă.

Având în vedere că trec print-un moment de mare agitație, ca și voi de altfel, am simțit nevoia să citesc ceva relaxant, romantic, așa că am ales ,,10 întâlniri aranjate”. Am ales-o pentru că imaginea de pe copertă mi-a transmis o stare de bine, de pozitivism și optimism. În plus, autoarea Ashley Elston reușise și în trecut să mă surprindă plăcut cu un thriller romantic  – Asta e povestea noastră –  scris destul de bine și pe care îl citisem în mare viteză, așa că aveam bănuiala că și de această dată voi avea parte de lectură bună. Și așa a fost. Doar că nu mi-am imaginat că autoarea are un enorm simț al umorului, dar și iscusința de a scrie o poveste care să stârnească hohote de râs.

Sophie Patrick, protagonista cărții de față, intenționează să-și petreacă vacanța de Crăciun alături de bunici și numeroasele ei rude, în timp ce părinții ei vor petrece următoarea săptămână și jumătate acasă la sora ei, Margot, care mai are puțin și naște. Este foarte  încântată că părinții o lasă să stea acasă, pentru că se gândește cât de minunat ar fi să-și petreacă vremea doar cu iubitul ei, Griffin. Amândoi duc lipsă de așa ceva, pentru că locuiesc într-un orășel și tata ei e șeful poliției.

Cei doi sunt împreună de peste un an și școala este de obicei cea mai mare preocupare a lor, însă, având două săptămâni de vacanță fără teze sau lucrări de care să se ocupe, ideea de a rămâne singură cu el e incitantă. Cu toată că a luat lucrurile încet, Sophie s-a gândit să ducă relația lor la următorul nivel.

În loc să se ducă direct la bunici acasă, Sophie merge la un prieten care dădea o petrecere. Voia să îl vadă pe Griffin înainte de a veni la bunici. Avea de gând să-i facă a o surpriză și să-i spună că nu pleacă cu părinții ei pe timpul sărbătorilor, dar lucrurile nu merg așa cum își închipuia ea pentru că asistă la o discuție în care Grifiin îi spune prietenului său că el nu știe ce vrea,că  totul e confuz în relația cu Sophie, că e ultimul lor an de școală și trebuia să se distreze.

,,- Credeam că se duce la soră-sa sau ceva de genu’? întreabă Parker.

Griffin lasă capul într-o parte.

– Se ducea. Însă nu se mai duce.

E atât de dezamăgit că am rămas acasă, de parcă i-am stricat toată vacanța. Pot simți acest lucru în vocea acel sentiment oribil – sentimentul de a fi atât de nerăbdător să faci un lucru, de parcă nu-ți mai încapi în piele de fericire şi, brusc, acel lucru îți este răpit. Asa m-am simțit eu când am crezut că nu aveam să fiu aici în vacanță.

Şi aşa pare să se simtă el după ce a auzit că voi rămâne.”

Dezamăgită că iubitul ei vrea o pauză în relație, Sophie se duce la bunici, unde s-a adunat tot restul numeroasei lor familii. Aceștia nu o lasă să se afunde în butoiul cu melancolie, ci încearcă să o înveselească, punând la cale zece întâlniri aranjate.

,,- Nu-ți face griji în legătură cu Sophie. M-am gândit eu la tot, zice bunica şi în cameră se face brusc linişte.

– Oo, nu. Asta nu-i a bună, zic eu pe sub mustață.

– Mamă, ce pui la cale? întreabă mătuşa Lisa.

Bunica încearcă să pară ofensată, însă toți ştim că-i place să-şi bage nasul în treburile tuturor.

– Păi, când viața îți dă lămâi, te urci înapoi în şa.

– Nu cred că aşa e zicala, zice Graham.

– Are nevoie de una-două întâlniri, înțelegeți, ca să-și țină mintea departe de problemele ei, adaugă bunica.”

Toate rudele, bunici, mătuși, verișoare și verișori, care mai de care, cunosc niște băieți simpatici și disponibili,cu care să-i facă lipeala, așa că le vine ideea să își aleagă toți pe cineva pentru ea.  În acest fel Sophie va trece peste despărțirea de  neisprăvitul Griffin.

Sophie este practic împinsă de la spate să meargă la zece întâlniri aranjate și ajunge să aibă parte de niște situații hilare, ba chiar penibile. Participă la karaoke, la o petrecere dezlănțuită, unde sunt oameni aproape dezbrăcați (genul de oameni goi care au mâncare pe ei, iar participanții trebuiau să o mănânce ), dar și la o cină și un film, constând într-un burger și un film porno la un cinema drive-în. Ajunge să aibă grijă de câțiva căței pe un teren de hochei și, cireașa de pe tort, o joacă pe Fecioara Maria într-o scenetă de școală. Va puteți imagina o Sophie îmbrăcată într-o robă care clipește intermitent și valul cu aureole? Va dați seama ce reacție are atunci când constată că are întâlnire cu un băiat foarte mic și foarte scund, abia intrat la liceu, deci mult prea tânăr, îmbrăcat într-o robă asemănătoare cu a ei?

,,Wes ridică de jos ultimul articol din costum pe care am tot încercat să-l evit: chestia de pus pe cap. Încearcă din răsputeri să nu râdă în timp ce mi-l proptește pe cap.

– Stai, cred că şi ăsta are luminițe.

Il aud apăsând un buton şi mă întorc spre oglindă. Desigur, e un inel de lumină în jurul capului asemeni unei aureole.

Chipul lui Wes apare lângă al meu în oglindă.

– Chestia asta e din ce în ce mai tare. Îl împing în piept, dezechilibrându-l puțin, iar el se trage înapoi, râzând.

– Sunteți naşpa, toți, zic în timp ce îmi ridic roba cu toată demnitatea de care sunt capabilă şi ies, încercând să nu mă împiedic.”

Dar această chestie cu întâlnirile se transformă în ceva de genul finalei NBA. Din câte se pare, Sophie află că unchii, câteva dintre mătusi și unii dintre verii mai mari pariază la ce oră o să se  întoarcă de la întâlniri. Strategia lor de bază e să socotească cine a ales întâlnirea, ce activitate e și cât timp cred ei că poate rezistă cu persoana respectivă. Însă nimeni nu-și dă seama că, în ciuda faptului că se distrează destul de bine la întâlniri, ochii ei se îndreaptă tot mai des spre Wes, băiatul care locuiește alături și e cel mai bun prieten al vărului ei, Charlie. Cu fiecare zi ce trece, Sophie se simte tot mai îndrăgostită de Wes, chiar dacă știe că el are o iubită de mai mult timp, iar acum relația celor doi este de la distanță.

,,Tocmai asta e problema. Nu știu ce simt în legătură cu Wes şi cu siguranță nu știu ce simte Wes în legătură cu mine. Mă stresez cu privire la ceva despre care cred că era pe cale să se întâmple. Dau vina pe bunica pentru că mi-a zăpăcit creierul. Poate ar fi fost mai bine să-mi petrec săptămâna asta plângând decât să mă încurc cu toți băieții ăştia.”

Când apare pe neașteptate Griffin și o imploră să se împace cu el, și că nu vrea cu adevărat să ia o pauză, Sophie este derutată. Oare pe cine va alege ea până la urmă? Se va împăca cu Griffin?  Oare Wes simte ceva pentru ea? Se va despărți de iubita lui? Citiți cartea și veți primi toate răspunsurile!

,,10 întâlniri aranjate” este o delicioasă comedie romantică despre dragoste  și familie, despre schimbările ce survin în perioada de tranziție din viața unei adolescente.

NOTA 10

Cartea o găsiți pe site-ul Cartepedia.ro