Oaspetele misterios – Nita Prose – recenzie

0
Oaspetele misterios - Nita Prose - recenzie

Titlu: Oaspetele misterios

Autor: Nita Prose

Anul: 2024

Colecția: Buzz Books

Am citit multe thrillere anul acesta. Multe dintre ele au fost de-a dreptul frapante. Au fost bine scrise, cu doze maxime de suspans. Au avut răsturnări de situație și final neașteptat. Au fost personaje care îți câștigă încrederea, pentru ca apoi să ți-o năruie brusc. Am fost prinsă în aceste povești. Am constatat chiar că acest gen provoacă dependență. Sunt cărți pe care efectiv nu le poți amâna pe mâine, indiferent de cât de târziu este și oricât de devreme ar trebui să te trezești a doua zi.

Așa mi s-a întâmplat și cu „Oaspetele misterios”, de Nita Prose, o carte pe care doza de umor și tipologia personajului principal o diferențiază mult de celelalte thrillere pe care le-am citit. Cu alte cuvinte, anterior, poveștile erau despre dispariții neelucidate, despre crime în curs de rezolvare, despre descoperirea criminalului, dar în urma unor procese îndelungate prin care erau subliniate suferințele celor apropiați.

Ei bine citind „Oaspetele misterios”, ai parte de o altfel de experiență. Caracterul efervescent, suav, inocent, inteligența nativă a personajului principal, sunt elemente pe care autoarea construiește o poveste care captivează cititorul ca într-o vrajă.

Oaspetele misterios, de la cameristă, la cameristă șefă

Oaspetele misterios, de Nita Prose

Poate că mulți dintre voi ați citit mai întâi „Camerista”, prima carte în care autoarea Nita Prose o prezintă, pentru prima dată pe Molly. Ei bine, în cea de-a doua carte a autoarei, „Oaspetele misterios”, Molly este promovată și, de la funcția de cameristă, ajunge cameristă șefă. Și nici nu este de mirare, pentru că tot ceea ce face Molly se învârte în jurul curățeniei. Chiar dacă este foarte inteligentă și ar putea face oricând altceva cu viața sa, Molly alege să facă ceea ce îi place. Este foarte atentă la detalii, iar acest lucru este uneori o binefacere, alteori, pentru cei din jur, se dovedește a fi o povară.

Oaspetele misterios și crima de la Regency Grand Hotel

La hotelul în care lucrează Molly, Regency Grand Hotel, se anunță un eveniment monden important. Un scriitor celebru anunță că vrea să țină o conferință de presă.  Vor fi prezenți numeroși admiratori ai cărților sale, membri ai Fan Club-ului său și toți cei care, dintr-un motiv sau altul, vor să îl vadă. Totul este pregătit cu foarte mare atenție. Molly are grijă ca totul să fie ca la carte, așa cum a învățat-o bunica sa.

Odată cu povestea marelui eveniment care are loc la Regency Grand Hotel, autoarea ne oferă și o perspectivă asupra copilăriei lui Molly. O vedem pe aceasta împreună cu bunica sa, în micul apartament în care stăteau cu chirie. Aflăm despre situațiile dificile prin care treceau. Descoperim însă și puterea bunicii sale de a găsi o soluție la orice problemă. Bunica arăta mereu cu o stare de spirit foarte bună, deși era copleșită de griji.

Dar, să revenim la marele eveniment de la Regency Grand Hotel. Înainte să facă importantul anunț, marele scriitor J.D. Grimthorpe bea un ceai în care își pune miere din belșug. Apoi cade mort. Aici intră în acțiune detectiva Stark. Inițial o suspectează pe Molly de comiterea crimei prin otrăvire. Apoi o altă cameristă, Lily, devine suspectă.

Ce se va întâmpla cu Molly? Dar cu Lily? Este vreuna din ele vinovată de crimă prin otrăvire? Toate acestea le veți afla citind cartea „Oaspetele misterios”, de Nita Prose. Cartea a apărut la editura Litera în colecția Buzz Books, colecție renumită deja, pentru cărțile sale thriller celebre.

Oaspetele misterios – personaje foarte bine construite

Oaspetele misterios, de Nita Prose

Molly este, desigur, un personaj special, foarte bine construit. Are carismă, umor, istețime, compasiune. Înțelege durerile celorlalți. Știe să dea replici acide, ironice, atunci când este cazul. Este un om complex. A ales simplitatea vieții. Este un om care trăiește curat. Are respect pentru toți cei din jur. Inteligența sa nativă o ajută să scape din situații limită.

Desigur, autoarea creionează la fel de bine și celelalte personaje. J.D. Grimthorpe, de exemplu, este descris mai mult în pasajele care vorbesc de copilăria lui Molly. Acolo descoperim că acesta avea un caracter dificil, sumbru, plin de vicii care îi puneau în pericol pe cei din jur.

Nita Prose scrie ca nimeni altcineva – mi-a plăcut acest roman chiar mai mult decât minunatul ei debut.“ Ashley Audrain, autoarea bestsellerelor Îndoiala și Șoaptele.

„Nicicând n-a fost mai încântătoare rezolvarea unei crime. Molly Gray e un adevărat dar făcut lumii, iar aceasta este o carte pe care îți vine s-o strângi la piept după ce o termini.“ Nina de Gramont, autoarea bestsellerului Misteriosul caz Christie.

Verifică disponibilitatea cărţii în librăriile online: bookzone, libris şi cărtureşti